h home   mapa mapa   k kontakt
Search
Maximlny itok... - Test Yamaha T-Max 250
Sktristov pribda, o je v naich premotorizovanch mestch vhodou, a tak je na mieste otestova nieo praktick a dostupn. Po letnom teste X-Max 250 Sport prichdza test zkladnej verzie X-Max 250.

Nie nemuste ma obavy, zkladn verzia nie je oproti portovej vkonovo nijako ochudobnen. Zmenou je len vonkaj dizajnov kabt, ktor ma o nieo lepiu ochranu pred poveternostnmi vplyvmi. Teda aby som bol presnej, kapote s identick a rozdielne je len vie plexi pred jazdcom. To je asi jedin zsadn zmena, pretoe in farebn kombinciu plastov a jednofarebn sedlo nepotam medzi nieo radiklne. Zklad, o sa tka podvozku a motora, je teda identick a prve priiel as si ho pripomen.

Motor

Vodou chladen, tvortaktn, tvorventilov jednovalec o objeme 249 ccm dosahuje vkonov parametre 20 kon pri 7 500 ot./min. a 21 Nm pri 6 000 ot./min. Na 250-ku je to tak akurt, na sktra urenho do rchlych mestskch presunov je to presne idel. Dostaton vkon optimlne prenesen varitorom doke pri zachovan nzkej spotreby presun takmer 200 kg ivej vhy lacno a rchlo kamkovek aj v dopravnom kolapse. Zaujmav je, e pokia pred 15 rokmi bola trieda tvrlitra doslova krovskou, dnes je to tak dobr zklad na vstup do triedy maxisktrov. Samozrejme, dnen motory vrtane Yamahy 250 u maj vstrekovanie paliva a riaden katalyztor. Euro normy tlaia vrobcov tm sprvnym smerom, a tak sa na tohto sktra, o sa tka produkcie emisi, mete plne spoahn.

Podvozkov asti

Klasick trubkov rm je osvedenou cestou na dosiahnutie dostatonej tuhosti pri zachovan nzkych vrobnch nkladov. Na pomery sktrov vek odlievan kolesa (vpredu 15, vzadu 14) s rovnako vekm rzvorom (1 545 mm) zabezpeuj dostaton stabilitu a komfort pri prejazde zkrut a nerovnost. Predn sktrov vidlica s jednm okulrom je, o sa tka sklonu, nastaven ako kompromis medzi komfortom a ostrou ovldatenosou. Zdvih ma deklarovan na rovni 110 mm. Zadn slo tlmi dovouje prepruenie v rozsahu 95 mm. Aj vaka spomnanmu rzvoru a nzko poloenmu aisku je ovldatenos na jedniku. K agilite a prunmu zrchleniu automaticky patr aj druh protipl, ktor zvldaj dve kotov brzdy. T vpredu m priemer 267 mm a je ovldan dvojpiestikovm strmeom. Zadn m priemer 240 mm a hryzie do nej jednopiestik.

Dizajn

Zmerom dizajnrov bolo vytvori skter v triede 250 ccm, ktor by vzhadom korepondoval s legendrnym T-Max-om. Vsledkom je vemi podaren, modern a na pohad prjemn vzhad. Mnostvo dobre vyrieench detailov a perfektne zlcovan plasty u len dotvraj celkov viz mestskho portovca, ktor sa nezakne ani v porovnan s najmodernejmi trendmi v dizajne. No Yamaha X-Max 250 nielene dobre vyzer, ale pod elegantnm kabtom ukrva aj slun porciu lonch priestorov. Men priestor na rukavice je pod riadidlami, v, resp. a maximlne vek priestor na dve integrlne prilby je ukryt pod sedlom. Ako voliten prsluenstvo sa d k dvom masvnym madlm pre spolujazdca prikpi zadn hlinkov nosi, na ktor sa d upevni kufrk, m sa tento skter dostva do triedy prleitostnho turistu na vkendov kratie trasy. Palubovka je pomerne vek, dobre itaten, za o va najm inpirciou v triede automobilov.


Jazdn vlastnosti

Sadm na sktrika, tartujem a jemn barytn mi dva najavo, e mainka je pripraven na prv testovaciu jazdu, resp. v mojom prpade u na niekok v porad, pretoe sedm na identickom podvozku ako je X-Max Sport. Vyram teda do ulc a s smevom sa prenam do doby, kedy som tvrdil, e niet lepej motorky do mesta ako je skter. Niee by som to teraz netvrdil, len u sm sktra nejazdm, a tak mi vdy padne vhod prevezenie sa na automate. Prepletanie sa v meste a zanechvanie desiatok ut v kolnach za sebou je doslova a do psmena zapsan v rodnom liste... :). Yamaha X-Max pracuje presne a spoahlivo, na kriovatkch vyram ako prv a tak isto aj bezpene brzdm ako prv v rade. Podvozkov partie, plus relatvne vek koles doku vychyta aj prudie prejavy minuloronej zimy na asfalte, na ktor ete nestihol prs rad. rka pneumatk 120 a 140 mm je op vhodne zvolen, a dovouje rchle zmeny smeru a pohotov naklpanie sktra. Ovldanie je prjemn a bez zludnho a nevypotatenho sprvania. Ete si troku zaspomnam na moju star 250-ku skter spred 12 rokov, ktor sa v zkrutch krtila ako had a s poteenm si vychutnvam stabiln a presn X-Maxinu. Pokrok nezastav..., a to je dobr a na itok vetkch budcich majiteov.

Zver

No o doda na zver? Yamaha X-Max je idelnou vobou na kadodenn pohyb po meste, kde u nebudete musie tra v kolnach a kde vs neprekvap ani nhla zmena poasia. Relatvne dobr krytie pred daom sa d ete vylepi zakpenm vyieho plexiskla. Vborn agilita, masvny portov vzhad i dizajnovo prepracovan doplnky zase poteia aj jazdca, ktor poaduje od dopravnho prostriedku aj osi viac ne len itkov vlastnosti. Vrobca ponka aj verziu vybaven brzdnm systmom ABS, a ak jazdte na sktri kadodenne a za kadho poasia, tak ABS urite ocente. Praktick odkladac priestor na dve prilby je zase neprekonatenou vobou, kedy asto zastavujete po meste a chodte riei veci po radoch i zkaznkoch. Aspo nebudete musie chodi v bunde a s prilbou v rukch.

Yamaha X-Max 250

Cena: 4 950 Eur
Motor: 249 ccm, 4 ventily OHC, R1
Vkon: 20 k pri 7 500 ot./min.
Krt. moment: 21,5 Nm pri 5 800 ot./min.
Prevodovka: automatick s plynulm prevodom, reme
Rozmery (D x x V): 2 270 x 776 x 1 337 mm
Rm: kolskov pozvran z oceovch rrok
Hmotnos: 180 kg (prevdzkov)
Rzvor: 1 545 mm
Vka sedla: 792 mm
Objem pal. ndre: 11,8 l
Pneu: vpredu: 120/70-15, vzadu: 140/70-14

Motocykel na test zapoial: Yamaha Motor Middle Europe B. V., CZ

Text a foto: Duan Demovi

lnok bol publikovan v asopise Motomagazn 11/2011

03.01.12, Janka    
Foto titulka
Maximlny itok... - Test Yamaha T-Max 250

Fotogalria
Janka - Maximlny itok... - Test Yamaha T-Max 250

ff
eln partie si zachovvaj pre Yamahu typick siluetu v podobe dvojice oddelench svetlometov, tzv. maacie oi
f
Modern tvortakt ponka dostatok vkonu nielen do mestskej premvky, ale s maximlkou cca 140 km/h sa nestratte ani na dianici
f
Modern prstrojovka vs zsobuje a prekvapivo bohatou ponukou informcii
f
V prpade X-Maxa sa na komfort saova urite saova nebudete a dostatok miesta njde aj pasaier
f
Stpaky spolujazdca sa daj ahko sklopi a zapadn do praktickch vkrojov po stranch kapoti
f
Diskusia k lnku
Vloi prspevok me iba registrovan uvate.


Registrcia | Zabudnut heslo
chat Chatuje: 1

Lotria
V lotrii hrme aj o hodnotn ceny!
Posledn vhra teRor (87) v banku je 78 kr.
Kpi los | tatistiky

Medilni partneri
Motomagazn | Zlat tehla
Reklamn partneri
fkuchri.sk | Car tuning | Kraken.sk
Copyright © 2oo4-2o13 eXe | ISSN 1337-3064 | Vetky prva vyhraden | Redakcia | RSS | Prstupnos | motocykel.sk na Facebooku | 0.02283