Vitajte vo svete Can-Am - test Can-Am Outlander L 450 DPS

Prémiová kvalita a prijateľná cena. Tieto slovné spojenia ako zákazníci veľmi radi počúvame, no realita nie vždy naplní naše očakávania a často krát končíme pri konštatovaní síce primeranej ceny, no kvalita sa niekam vytratila. Napriek tomu je kategória cenovo dostupných štvorkoliek mimoriadne populárna a vládne tu viac ako slušná konkurencia. Najnovšie do tejto triedy vstúpila značka Can-Am, ktorá predstavila novú, cenovo dostupnú modelovú radu Outlander L a ako sme sa presvedčili počas testu najmenšej 450-ky, spomínané slovné spojenie: prémiová kvalita a prijateľná cena ide dokopy.  

 

Prichádza modelová rada Outlander L

Nie je žiadnym tajomstvom, že produkcia značky Can-Am je namierená najmä na prémiového zákazníka a v tomto segmente je absolútnou špičkou. Na rok 2015 však prišla zmena v podobe úplne novej modelovej rady Outlander L, ktorá rozširuje ponuku výrobcu a vstupuje do segmentu cenovo dostupnejších modelov. Na úplnom začiatku tejto modelovej rady stojí jednovalcová 450-ka, ktorá je zároveň cenovo najdostupnejším modelom Outlander v ponuke výrobcu.  

 

Čo teda Outlander L ponúka?

Nový Outlander L je niečo ako mladší súrodenec pôvodnej modelovej rady Outlander, no nemusíte sa obávať, čaká na vás skvelé zvezenie. Najmä pri porovnaní s priamou konkurenciou prichádza malý Outlander výborne pripravený. Základom je tuhý oceľový rám SST G2 druhej generácie, ktorý nájdete aj na drahších verziách Outlandera. Nezávisle zavesené predné kolesá sú vybavené protiponorovou geometriou, ktorá počas intenzívneho brzdenia zabraňuje ponáraniu. Zadné kolesá sú rovnako nezávisle zavesené pomocou originálneho systému TTI, ktorý zabezpečuje vertikálny pohyb zadných kolies počas prepruženia. Pružiny na všetkých štyroch kolesách ponúkajú okrem dostatočného zdvihu aj možnosť nastavenia predpätia v piatich polohách tuhosti. Súčasťou štandardnej výbavy je okrem elektronicky aktivovaného náhonu 4x4 aj špecialita Can-Amu v podobe hydraulického samosvorného diferenciálu Visco-Lok, ktorý automaticky aktivuje uzávierku diferenciálu podľa potrieb. Nechýba vodotesná odkladacia skrinka, 12 V zásuvka a celkovému dizajnu pomáhajú 12-palcové hliníkové ráfy kolies. Testovaná verzia bola naviac vybavená 3-stupňovým dynamickým posilňovačom riadenia DPS.  

 

Výborný jednovalec

Kvapalinou chladený štvortaktný jednovalec Rotax nadväzuje na populárnu 400-vku, ktorá bola dlhé roky základným motorom u Outlanderov, no prešiel výraznou modernizáciou, ktorá okrem iného priniesla zvýšenie zdvihového objemu na 427 ccm. Moderná pohonná jednotka vybavená elektronickým vstrekovaním paliva a štvorventilovou technikou disponuje výkonom 38 k a dokáže svojimi parametrami uspokojiť nielen jazdca, ktorý sa práve zoznamuje so svetom štvorkoliek, ale na svoje si prídu aj ostrieľanejší jazdci.  

 

V hlbokom piesku záhoráckej „Sahary“

Možnosť vyskúšať si malú 450-ku v náročnom prostredí pieskového okruhu bol skvelou zaťažkávajúcou skúškou pre štvorkolku, ktorá stojí na začiatku ponuky Can-Am. Hlboký piesok dal zabrať nielen jednovalcu ale aj podvozku. Krátky Outlander už na prvý pohľad príjemne prekvapil svojou kompaktnosťou, ktorá sľubovala ľahké a obratné ovládanie. Musím povedať, že v tomto smere malý Can-Am predčil moje očakávania. Nemalý podiel na extra ľahkom ovládaní má aj prítomnosť dynamického posilňovača riadenia, ktorý v ľubovoľnom prostredí menil riadenie doslova na hračku. Aj v najtesnejších úsekoch tak bola jazda zábavnou a štvorkolka reagovala na milimeter presne. Extra bonusom bola možnosť nastavenia tuhosti posilňovača a najmä pri rýchlej jazde prišlo vhod tuhšie nastavenie. Riadenie si zachovalo presnosť a pomáhalo absorbovať prudké nárazy, ktoré sa tak neprenášali do rúk. Podvozok sa celkovo správal isto a táto istota sa okamžite preniesla do samotnej jazdy a namiesto vyhýbaniu sa prekážkam som ich naopak vyhľadával. Pruženie svojím mäkším nastavením dodávalo jazde potrebný komfort a poradilo si aj s väčšími nerovnosťami alebo tvrdšími dopadmi. Pomáhalo tak neustáleudržiavať „fun factor“ na vysokej úrovni. Najpríjemnejším prekvapením pre mňa však bol motor, ktorý výkonom ani zďaleka nepripomínal 450-tku, ale určite by ste mu pár desiatok kubíkov zdvihového objemu pridali. Okamžitá reakcia na plyn pričom sa veľmi ochotne zberal do otáčok aj na rýchlom prevode. Štvorkolka tak nemala problém ani v hlbokom piesku a nikdy som nemal pocit nedostatku výkonu. Samozrejme, nedá sa hovoriť o prebytkoch, ktoré ponúkajú veľké objemy, no v sedle malého Outlandera sa rozhodne nudiť nebudete.  

 

Vitajte vo svete Can-Am

Predstavenie úplne novej modelovej rady Outlander L je zo strany výrobcu skvelým ťahom a je len škoda, že to Can-Am urobil až teraz. Nová 450-ka je ideálnym vstupom do sveta štvorkoliek a dokáže nielen začínajúcemu jazdcovi ponúknuť všetko čo k jazde potrebuje. Môže sa pritom spoľahnúť na top techniku prémiového výrobcu a výkonný jednovalec, ktorý svojimi parametrami zatieňuje svoju objemovo väčšiu konkurenciu.  

 

Can-Am Outlander L 450 DPS  

Cena: STD 7 320 Eur / s DPS 8 070 Eur

Motor: 427 ccm, 4 ventily, SOHC, R1

Výkon: 38 k

Prevodovka: automatická s plynulým prevodom CVT + spiatočka, kardanový hriadeľ

Rozmery (D x Š x V): 2 110 x 1 168 x 1 124mm

Rám: kolískový, pozváraný z oceľ. rúrok

Hmotnosť: 308 kg (suchá hmotnosť)

Rázvor: 1 295 mm

Výška sedla: 858 mm

Objem pal. nádrže: 20,5 l

Pneu: vpredu: 25x8 – 12, vzadu: 25x10 – 12

Homologizácia: áno  

 

ATV na test zapožičal: Výhradný dovozca produktov zn. BRP pre SR: Imidjex s.r.o. Bratislava  

Text: Miro Tamáši, foto: Vlado Brniak

Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 11/2015.



10.02.16, Adrian    
Foto titulka
Vitajte vo svete Can-Am - test Can-Am Outlander L 450 DPS

Fotogaléria
Adrian - Can-Am Outlander L 450 DPS - Album k testu, MMA 11/2015

fffffff
fffffff
fffffff
fffffff
fffffff
fffffff
fffff
Diskusia k článku
Vložiť príspevok môže iba registrovaný užívateľ.




Mediálni partneri
Motomagazín
Reklamní partneri
Copyright © 2oo4-2o17 eXe | ISSN 1337-3064 | Všetky práva vyhradené | Redakcia | RSS | Prístupnosť | motocykel.sk na Facebooku | 0.03443