Reklama

Testujeme Yamaha MT-09 2017 na Malorke

Keď prišla pozvánka na testovanie inovovanej MT-09, Slovensko práve bičoval poriadny mráz. Možnosť na chvíľu sa presunúť do príjemnejšej klímy a popri tom vyskúšať jeden z najzábavnejších naháčov na trhu bola ponuka, ktorá sa neodmieta. Malorka je súčasť Baleárskych ostrovov v Stredozemnom mori a práve tam Yamaha zorganizovala testovanie tohto výborného trojvalca.   


Naháče sú v kurze

Yamaha na európskom trhu rastie, a keď v roku 2013 prišiel model MT-09 nedá sa nepriznať, že aj on mal svoj podiel na celkovom náraste predaja o približne 3,5%. Veď 43,5% tvorí v Yamahe predaj takzvaných Hyper Naked modelov a rada MT je najsilnejším zástupcom tejto triedy. Od septembra 2013 sa „eMTéčiek“ predalo viac ako 110 000 v celej Európe, kde najsilnejší podiel má samozrejme aj na Slovensku najpopulárnejší model MT-07.    


Ani dážď nepokazil zábavu

Ako na potvoru, na ostrove neprší až tak často no keď idem ja jazdiť tak leje celý deň. Pod ochranou nádhernej stredovekej katedrály La Seu sa úvodný večer prezentácie otváral v duchu The Dark side of Japan v neďalekej továrni, ktorá mala mimo umeleckého Diabolského mena dotvorenú atmosféru ohňom a grafiti. Samotný test potom preveril hlavne bezpečnostné prvky motocykla a ľahké ovládanie po cestách Sa Calobra, 14 km absolútneho porna v zákrutách v pohoriach vo výške tisíc metrov pohoria Sierra de Tramuntana. Kopce zahaľoval oblak ako pena „kapučíno“ a mne kvapka za kvapkou utekala po priezore úplne novej prilby HJC (edícia Marvel), a tak som si preladil chovanie motora na „A“,pridal, a trakciu nechal pracovať naplno. Prekvapivo skvelá práca pneumatík (Bridgestone S20) - povedal som si v duchu a zobral za plyn, kde kontrolka trakcie už asi 10 km dávala o sebe vedieť tak intenzívne , že som ju prestal vnímať. Pred zákrutou najprv vo vzduchu zacítim stromy, potom mach a nakoniec huby...vtedy beriem na plno obe brzdy. Ráno som mal možnosť viesť zaujímavý rozhovor s človekom zodpovedným za doladenie a vývoj bŕzd novej MT-09, Mr.Sawamurom osobne, ktorý mi toho veľa porozprával a teraz ako si užívam vodu krájajúc odhodlaním japonského umu sebakontrolovania a presného rezu meča katana sa dostávam presne tam, kde potrebujem bez vzniku rizikovej situácie. Viac prezradím v celom teste no doladenie brzdného účinku a dávkovania ako aj ABS je to najlepšie, čo si Yamaha za posledné obdobie vyrobila. Motor má pocitovo viac koní a tak si na výjazde nechávam telo viac na vnútornej strane a motorku staviam nech má poriadny grip a aj na mokrej ceste bez zaváhania ťahám plný...  


 Viac sa dočítate v Motomagazine č 3/2017

MT09 má veľa prekvapení, má aj mnoho nového. Tešil som sa v roku 2013 keď som testoval prvú verziu a tešil som sa aj teraz na tento test. Taktiež som mal možnosť vyskúšať nové veci od 4SR, kde hlavne nohavice radím ako top na trhu. Ale to všetko neskôr v čísle 3/2017. Už sa teším.  


Autor: Campa, foto: Yamaha



16.12.16, Tamasi    
Foto titulka
Testujeme Yamaha MT-09 2017 na Malorke

Fotogaléria
Tamasi - Prvý kontakt: V sedle novej Yamahy MT-09 na Malorke

fffffff
fffffff
f
Diskusia k článku
Vložiť príspevok môže iba registrovaný užívateľ.


Registrácia | Zabudnuté heslo
chat Chatuje: 1

Lotéria
V lotérii hráme aj o hodnotné ceny!
Posledná výhra Lehy (99) v banku je 18 kr.
Kúpiť los | Štatistiky



Mediálni partneri
Motomagazín | Zlatá tehla
Reklamní partneri
Šéfkuchári.sk | Car tuning | Kraken.sk
Copyright © 2oo4-2o13 eXe | ISSN 1337-3064 | Všetky práva vyhradené | Redakcia | RSS | Prístupnosť | motocykel.sk na Facebooku | 0.01599