Harley-Davidson prichádza s novým modelom Road King Special 2017

* Nový agresívny custom bagger Harley-Davidson®  

* Moderný štýl zahŕňa vysoké riadidlá typu „mini-ape“, natiahnuté sedlové brašne, nízky profil a dominantné tmavé lakovanie

* Srdcom motocykla je nový motor Milwaukee-Eight™ s vyšším výkonom a rýchlejšou akceleráciou

* Nová predná vidlica a zadné odpruženie prinášajú lepšie jazdné vlastnosti aj väčšie pohodlie

* Štyri atraktívne farebné kombinácie  

Zdá sa, že americká značka Harley-Davidson ešte neskončila s predstavovaním noviniek na rok 2017 a na svete je ďalší nový model. Nový Road King Special, zahalený v temnom čiernom kabáte a poháňaný svalnatým motorom Milwaukee-Eight 1750 cm, je moderným stvárnením klasického modelu Road King a posúva štýl touringov Harley-Davidson novým smerom.  

Pre mnoho jazdcov bol Road King® vždy tým pravým klasickým touringovým motocyklom Harley-Davidson®. Jeho legendárna silueta je súčasťou histórie, k tomu dizajn, ktorý prešiel skúškou časom alebo korene siahajúce až do roku 1949, kedy prvé stroje tejto rady, s označením FL, vyrazili na cesty. V roku 2017 začína takmer 70 ročná história tohto motocykla písať svoju novú kapitolu a „Kráľ ciest“ sa vracia ako novinka aktuálneho modelového roku, s novým motorom Milwaukee-Eight, s lepšími jazdnými vlastnosťami a v modernom dominantnom štýle.   

Brad Richards, Harley-Davidson Vice-President of Styling & Design:  

„Rada FL vždy odrážala čistý zážitok z jazdy v štýle Harley-Davidson. Zámenou chromovaných prvkov za temne čierne prevedenie a znížením profilu sme posunuli tradičný model Road King do nového štýlu a vytvorili moderného reprezentanta scény customových baggerov. Road King Special je postavený pre silné zážitky z jazdy a nedá sa mu odoprieť razantný výraz. Presne tak sme si ho predstavovali...“    


Nezameniteľný štýl  

Temnej čiernej prednej časti dominuje masívne teleso svetlometu, charakteristický prvok tvarov Road King Special, navyše zvýraznený absenciou štandardného čelného štítu. Celkový dojem posilňujú vysoké riadidlá typu „mini-ape“, ktoré jazdcovi umožňujú zaujať agresívnu a zároveň pohodlnú jazdnú pozíciu.   Kryt motora, riadidlá a ručné ovládače, zrkadlá, smerovky, bočné kryty motora a vzduchového filtra, koncovky a kryty výfukov modela Road King Special sú tiež v čiernom prevedení. Chróm nájdete jedine na niektorých kľúčových častiach motora – kryty vahadiel, trubice zdvíhacích tyčiek a kryty zdvíhadiel – aby vynikol ikonický tvar motora Milwaukee-Eight. Motor má nový kryt zapaľovania s rovnakým povrchovým spracovaním, aké využíva konzola na nádrži a vzduchový filter.   Nové lesklé čierne kolesá Turbine sú odliate z hliníkových zliatin. Predné koleso s priemerom 19 palcov dopĺňa úzky blatník. Natiahnuté sedlové brašne vzadu kopírujú krivku výfukov a navodzujú dojem zníženého podvozku bez toho, aby bolo nutné skracovať zdvihy odpruženia. Zadné kryty vypĺňajú priestor medzi sedlovými brašnami a zadným blatníkom a v spojení s nízko osadeným držiakom registračnej značky posilňujú znížené línie zadnej časti motocykla. Štandardnou výbavou modelu Road King Special je bezpečnostný systém Harley-Davidson Smart Security.  


Nový motor  

Nové motory Milwaukee-Eight ponúkajú pri všetkých motocykloch Harley-Davidson Touring 2017 rýchlejšiu reakciu na rukoväť plynu, vyšší výkon pri predchádzaní, čistejší zvuk, plynulejšiu jazdu a intenzívnejší pocit z jazdy, ktorý jazdci vyžadujú od motocyklov Harley-Davidson Touring.   Road King Special je prvým modelom, ktorý prichádza s motorom Milwaukee-Eight s temným čiernym povrchovým spracovaním.   ·

* Vyšší krútiaci moment Motory Milwaukee-Eight majú o 10 percent vyšší točivý moment než predošlé motory používané v motocykloch rady Touring. Okrem navýšeného zdvihového objemu majú tieto motory taktiež väčší kompresný pomer a štvorventilové hlavy valcov s 50percentným nárastom kapacity satia a výfuku. Ventily nie je nutné nastavovať, konštrukcia zdvíhadiel ventilov umožňuje nastaviť vôľu ventilov v továrni pre celú dobu životnosti motora. Dve zapaľovacie sviečky na jeden valec prispievajú k účinnejšiemu spaľovaniu. Rozvody s vačkovým hriadeľom sú ľahšie, mechanicky jednoduchšie a majú nižšie vnútorné trenie aj menšiu hlučnosť.  

* ·Rýchlejšia akcelerácia Motor Milwaukee-Eight váži rovnako ako jeho predchodcovia, takže jeho vyšší výkon priamo prispieva k rýchlejšej akcelerácii motocykla. Motocykle s pohonnou jednotkou Milwaukee-Eight 107 zrýchľujú o 11 percent rýchlejšie 0-100 km/h, čo zodpovedá 2-3 dĺžkam motocykla, a o 11 percent rýchlejšie 100-130 km/h na najvyšší rýchlostný stupeň, teda o 1-2 dĺžky motocykla, v porovnaní s motormi Twin Cam High Output 103.  

* ·Systém odvodu tepla  Motor Milwaukee-Eight prináša vyšší komfort pre jazdca a spolujazdca v dôsledku lepšieho odvodu tepla a prepracovaného výfukového systému. Cielené chladenie motora Milwaukee-Eight 107 smeruje chladiaci olej k najexponovanejším oblastiam hláv valcov. Nové snímače klepania umožňujú presnejšie riadenie časovania. Koncovky výfuku boli posunuté do novej polohy a katalyzátor bol presunutý tak, aby sa teplo nedostávalo k spolujazdcovi. Otáčky na voľnobehu klesli z 1 000 ot/min na 850 ot/min.    

* Pohodlnejšia pozícia  Nová úzka konštrukcia primárneho prevodu a štíhly tvar vzduchového filtra prinášajú viac miesta pre nohy a umožňujú jazdcom ľahšie došliapnutie nôh na zem. Všetky modely s motorom Milwaukee-Eight sú vybavené zosilnenou hydraulickou spojkou Assist & Slip.    

* Nižšie vibrácie:  Motor Milwaukee-Eight je uložený v gumových silentblokoch a používa vyvažovací hriadeľ, vďaka ktorému dokáže vyrovnať 75 percent primárnych vibrácií pri voľnobehu. Zachováva si tradičný pocit motorov Harley® V-Twin, ale hladký chod pri vyšších rýchlostiach prináša pohodlnejšiu jazdu pre jazdcov aj spolujazdcov.    

* Plnší zvuk výfukov  V dôsledku ľahších ventilov, optimalizovaného prevedenia krytov a vylepšenia prevodového ústrojenstva má nová pohonná jednotka nižší mechanický hluk. Satie a vzduchový filter sú konštruované tak, aby tlmili hluk satia, ale súčasne zabezpečili maximálnu kapacitu. Nižší mechanický hluk pohonnej jednotky dáva vyniknúť legendárnemu duneniu dvojvalcového motora Milwaukee-Eight, a pritom umožňuje splniť všetky globálne emisné a hlukové normy.  

* ·Vylepšené dobíjanie Nový systém nabíjania motora Milwaukee-Eight má o 50% väčší výkon pri otáčkach na voľnobehu, aby vyhovel zvýšeným nárokom, aké vyžadujú moderné cestovné funkcie ako prídavné osvetlenie, výkonný audio systém, vyhrievané prvky a ďalšie doplnky.


Kvalitný podvozok  

Ovládateľnosť a pohodlie modelu Road King Special zvyšujú nové komponenty predného a zadného odpruženia, ktoré používajú všetky motocykle Harley-Davidson 2017 rady Touring.   Nové zadné tlmiče využívajúce emulznú technológiu umožňujú o 15 až 30 percent väčší rozsah nastavenia predpätia než predošlé štandardné tlmiče modelov Touring. Predné odpruženie využíva novú technológiu s dvojitým prietokovým ventilom, ktorá sa vyznačuje výkonným tlmením vďaka kazetovej konštrukcii používanej v pretekárskych strojoch a lineárnymi parametrami útlmu a zníženou hmotnosťou.  

Prepojené brzdy Reflex so systémom ABS sú zárukou výkonného a dobre regulovateľného brzdného účinku.


Tlačová správa.   



17.02.17, Tamasi    
Foto titulka
Harley-Davidson prichádza s novým modelom Road King Special 2017

Fotogaléria
Tamasi - Harley-Davidson prichádza z novým modelom Road King Special 2017

fffffff
Diskusia k článku
Vložiť príspevok môže iba registrovaný užívateľ.




Mediálni partneri
Motomagazín
Reklamní partneri
Copyright © 2oo4-2o17 eXe | ISSN 1337-3064 | Všetky práva vyhradené | Redakcia | RSS | Prístupnosť | motocykel.sk na Facebooku | 0.02085