DNA okruhu - test Honda CBR1000RR Fireblade SP
Honda Fireblade Track Days, Slovakiaring, 27. – 28. 5. 2017

  Pri príležitosti zahájenia predaja nového „Blejda“, usporiadala Honda predstavenie aké si legendárna CBR zaslúži. Prezentácia na slovenskom okruhu pre 4 národnosti vrátane testovania zákazníkmi. To je už riadna akcia a preto nechýbal poriadny zástup modelov Fireblade, aj som ich zabudol zrátať ako mi v depe spadla sánka. Honda sa v poslednej dobe snaží pozdvihnúť „Fun Faktor“ cez svoj zástup modelov, moja obľúbená Afrika Twin je toho dôkazom. Preto som sa tešil na porciu zábavnosti, ktorú už Honda do svojich modelov začala primiešavať.

 

25 rokov práce a inovácií

Model Fireblade má príjemne úzku stavbu a naozaj sexi zjav. Hlavne zadná časť je neuveriteľne kompaktná. Celkovo tvar profilu vlastne letí i keď je na stojane. RR je vybavený systémomtrakčnej kontroly vrátane kontroly zdvihu predného aj zadného kolesa, voliteľnou brzdou motora, výkonným ABS, meniteľným režimom jazdy a výkonu, asistenčným quickshifterom. Verzia majúca prívlastok SP má elektronicky ovládaný poloaktívny podvozok Öhlins, kontrolu pri jazde na zadnom a prednom kolese, technológie modelu RC213V-S zo seriálu MotoGP a nakoniec model SP2 sa pýši ultra ľahučkými kolesami Marchesini. Nájdeme tu kopu karbónu a hlavné je na motore, prepracovaná hlava valcov atď. a možnosť si objednať pretekárske sety. Vedúci projektu pán M. Sato povedal, že každá „tisícka“ na trhu je vrcholom vysokovýkonného inžinierstva, no pre nich bol nový Fireblade potešením, potešením realizovať maximálnu ovládateľnosť a to naozaj pre každého jazdca. Úlohou bolo, kdekoľvek si človek sadne na novú CBR1000RR, vychutná si jazdu a to za každých podmienok. Radikálna redukcia hmotnosti a zvýšenie výkonu je realita. Zákazníkom bol sprostredkovaný jednoduchý prísľub: čistá radosť z jazdy. 25 rokov. Toľko ubehlo času, toľko inovácii sa udialo, že toto dvojčíslo je malé na celkový sumár o najsilnejšej rade CBR. Prvá generácia CBR900RR zostáva míľnikom, jednoducho bola prvá a sú to spomienky. Aspoň pre mňa. Inovácie sú tu aj pre nás, tak sa im zas nebráňme.

 

Honda Racing na živo

Slovakiaring považujem za svoj domov a tak som na trať vyrazil dosť odvážne, a každým kolom som postupne zrýchľoval. Už v depe ma zaskočila dlhá dráha brzdnej páčky, no hneď v prvej zákrute som zistil istotu na brzdách. Ich sila bola perfektná, chcelo to len zvyk a možno aj viac kilometrov, stroje boli úplne nové. „Blejd“ je ten typ motocykla, čo dokáže spraviť priemerného jazdca lepším a to je aj dobré aj zlé. Motocykel funguje na 110% v každej zákrute a rieši si to sám a nie všetky informácie prepošle pod prilbu. Jazdec si vytvára obrovskú dôveru a stroj to bez váhania zvláda. Tam je to len o jazdcoch, či ten pocit neporaziteľnosti nepošle RR na zem. Výkon je naozaj brutálny a motorka sa dobre zviera v kolenách, ergonómia je na špičkovej úrovni. Lineárnosť priebehu motora má pred koncom otáčok výraznejší kopanec kedy výkon preletí prudko na hor. Vtedy sa stávala jedna vec, pokiaľ režim trakcie ( a Wheelie Control ) bol na hodnotách A2, zasahoval prudko do výkonu a pri režime Race nedokázal odolať jazde po zadnom a tam dokáže RR prekvapiť. Nič medzi neexistovalo a tak pri krotení výkonu sa stávalo, že motor nemal problém poslať na štvorke predok do vzduchu. Chce to citlivé zápästie lebo výjazd za apexom bol neskutočný. Na stroji cítiť dobré rozloženie váh, bezproblémové fungovanie quickshifteru nahor aj nadol a okamžitú odozvu na zmenu kvaltu. Tu som chyboval len ja, keď som sa zopár krát uradil. Nechal som sa uniesť a zabudol som, že nemám otočené radenie. Predovka je naozaj špičková. Ani raz som neroztancoval stroj pri prudkom brzdení, chová sa pevne a nájazd do zákrut bol vždy presný. Taktiež nie je čo vytknúť ABS, citlivé naladenie a dobrá odozva na chovanie pri prudkom brzdení počas postupného pokladania do zákrut. Ak to chcem sumarizovať, stačí prepákovanie radenia, demontáž svetiel a máme okruhový stroj. Jaj áno, zabudol som na brzdové obloženie Z04 vpredu a už nič nechýba.

 

Nelúčime sa

Slovakiaring je jedna stránka mince, ale čo mesto a bežná jazda? Motocykel ostáva v redakcii a po tomto krátkom zoznámení prinesieme v ďalšom čísle naše skúsenosti ako sa nová Honda správa mimo okruhu. A to od motocykla očakávate tiež. Tak sa nechajte prekvapiť.

 

Honda CBR1000RR Fireblade SP

Cena: 21 490 / 16 990 Eur (základný model)

Motor: 999 ccm, 16 ventilov, DOHC, R4

Výkon: 189 k pri 12 000 ot./min.

Krút. moment: 116 Nm pri 11 000 ot./min.

Prevodovka: 6-stupňová, reťaz

Rozmery (D x Š x V): 2 065 x 715 x 1 125 mm

Rám: dvojitý chrbticový, pozváraný z hlin. profilov

Hmotnosť: 195 kg (prev. hmotnosť)

Rázvor: 1 405 mm

Výška sedla: 832 mm

Objem pal. nádrže: 16 l

Pneu: vpredu: 120/70-17, vzadu: 190/50-17  

 

+ - Sebaisté a ľahké ovládanie, dizajn, sila motora, brzdy

- - dlhá dráha brzdovej páčky, nastavenia Wheelie Control bez strednej cesty  

 

Motocykel na test zapožičal: Honda Motor Limited SK, o. z      

 

Test bol uverejnený v časopise Motomagazin 7-8 / 2017

Text: Dušan „Campa“ Lysák, foto: Jan Stárek



08.09.17, Adrian    
Foto titulka
DNA okruhu - test Honda CBR1000RR Fireblade SP

Fotogaléria
Adrian - DNA okruhu- test Honda CBR 1000 RR Fireblade SP

fffffff
fffffff
fffffff
fffffff
fffffff
fffffff
Diskusia k článku
Vložiť príspevok môže iba registrovaný užívateľ.




Mediálni partneri
Motomagazín
Reklamní partneri
Copyright © 2oo4-2o17 eXe | ISSN 1337-3064 | Všetky práva vyhradené | Redakcia | RSS | Prístupnosť | motocykel.sk na Facebooku | 0.01982