Leto v sedle skútra- test Honda SH125i a Honda Forza 125

Nie každé leto musí byť spojené s mega tripom v sedle motorky, počas ktorého povymetáte tie najzastrčenejšie kúty hneď niekoľkých európskych štátov. Niekedy si užijeme super prázdniny aj doma výletmi k vode, na zmrzlinu alebo na večerné posedenie niekde na terase. No a na tieto kratšie presuny budete asi ťažko hľadať lepšieho spoločníka ako skúter a my sme si zobrali na mušku hneď dva modely z dielne Hondy, a to SH125i a Forza 125.  

 

Jeden objem dva svety

Legislatívna zmena, ktorá takmer pred piatimi rokmi umožnila držiteľom vodičských oprávnení skupiny B jazdu na skútroch s objemom motora do 125 ccm značne zvýšila záujem o túto kategóriu vozidiel a dnes sú skútre hojne zastúpené na našich cestách, a rady majiteľov 125-iek vybavených variátorom každoročne narastajú. Spolu s počtom skútrov na cestách sa zvyšuje aj ich rozmanitosť a využitie skútra je naozaj rôznorodé. Príkladom je aj dvojica modelov z dielne Hondy, ktoré spája skutočne len zdvihový objem motora a automatická prevodovka s plynulým prevodom.   

 

Honda SH125i – elegantný pracant na každý deň

Model SH125i už dlhé roky patrí medzi najpredávanejšie skútre v Európe a svojou obratnosťou kombinovanou s ľahkou manipuláciu je priam stvorený do víru veľkomesta. SH125 je skúter, ktorý si obľúbite veľmi rýchlo. Veľké kolesá v kombinácii s kratším rázvorom prinášajú jazdné vlastnosti a obratnosť podobnú malej motorke, vďaka čomu sa hravo preštrikujete aj tou najhustejšou kolónou. Prepojená široká plošina namiesto stúpačiek maximálne zjednodušuje manipuláciu a nastupovanie, vďaka čomu je obľúbenou voľbou aj medzi ženami. Moderná technika sa nachádza pod sedlom. Štvortaktný kvapalinou chladený jednovalec je vybavený systémom Stop and go, ktorý počas státia na križovatke vypína motor a automaticky naskočí pri pootočení plynovou rukoväťou. Spotreba je naozaj výborná a pohybuje sa tesne nad hranicou 2 l/100 km. Svojou dynamikou zodpovedá nasadeniu v mestskej premávke a do 80 km/h dokáže výborne akcelerovať. Do maxima okolo 100 km/h už postupuje pomalšie, no stále dosť rýchlo nato, aby ste sa mohli pohybovať aj v rýchlejšej premávke. Podvozok svojím komfortom nesklame a ponúka dosť priestoru aj pre spolujazdca aj keď na dlhšie výlety to nebude. Pri výpočte modernej techniky určite musíme spomenúť veľmi dobre pracujúci systém ABS, LED osvetlenie na oboch koncoch alebo praktický bezkľúčový systém štartovania. Nevýhodou je menší úložný priestor, ktorý sa však dá kompenzovať originálnym prídavným kufríkom.  

 

Honda Forza 125 – prémiová 125-ka pre náročných

O tom, že aj skúter s objemom motora 125 ccm môže byť luxusným zvezením vás presvedčí Forza, ktorá svojou konštrukciou, ktorá vychádza z veľkých maxiskútrov ponúka výborný komfort a priam volá po dlhších výletoch. Za dynamickú a športovú kapotáž sa ľahko poskladajú aj vyšší jazdci a s nohami vystretými pred seba si zrazu užívate komfort veľkého skútra. Platí to aj pre prípadného spolujazdca, ktorého na túto objemovú triedu čaká určite nadštandardné pohodlie. Rozmerovo pritom Forza až tak nevybočuje z toho čo je pre túto triedu štandard a pre jazdcov bez väčších skúseností je to tak dobrá správa, najmä z pohľadu ovládania, ktoré zostáva ľahké aj keď obratnosť modelu SH125 to nie je. Napriek tomu sa v meste cíti ako ryba vo vode. Motor Forzy je vybavený podobnou technológiou Stop and go ako na SH125 a jeho spotreba je len nepatrne vyššia ako u SH125 (2,3 l/100km). Dosahuje však o niečo vyšší výkon a svojím priebehom viac vyhovuje mimomestskej premávke. V jeho silách je maximálka na hranici 120 km/h, čo je na túto objemovú triedu výborná hodnota. Podvozok je nastavený na komfortnú jazdu a výborne filtruje nerovnosti, no a vďaka dlhšiemu rázvoru ponúka aj výbornú stabilitu. Pod sedlom sa nachádza doslova luxusný úložný priestor, kde uskladníte dvojicu prilieb alebo kompletnú výbavu na piknik pre dvoch spojený s kúpaním. Okrem výborného dielenského spracovania ani tu nechýba bezkľúčový systém štartu alebo LED osvetlenie vpredu aj vzadu.  

 

Ktorý je ten správny?

Skútre sú výbornými spoločníkmi nielen na leto, ale ich využiteľnosť je v prípade teplejšej zimy doslova celoročná. Honda v momentálne najrozšírenejšej objemovej triede disponuje touto zaujímavou dvojicou, ktorá môže byť vašim ideálnym spoločníkom aj keď každý to robí trochu inak.

Naša kolegyňa Soňa Krížová, ktorá mala možnosť vyskúšať si oba modely má na ne takýto názor: 

Honda SH125i

Tento skúter sa môže pochváliť elegantným, štíhlym vzhľadom a podľa môjho názoru aj vycibreným štýlom, ktorý ma nadchol. Ovládacie prvky a kokpit sú jednoduché a priehľadné. Nič vás nevyvedie z miery. Sedlo má mäkké a tvarované. Nechýba dostatočný priestor na nohy, vďaka čomu sa pocit skladačky nedostavil. Posed je pohodlný, chrbát vzpriamený.Ovládanie je jednoduché. Zvládnete ju aj s vodičským preukazom typu B. Stačí, ak viete bicyklovať a jazda bude hrou. Honda SH125 je vrtká kráska. Má dobrú akceleráciu. V rýchlosti okolo 80 km/h sa však mení na trochu lenivú a človek jej musí dať zabrať, ale na štýle jej to neuberá. Zákruty zvláda s ľahkosťou. Ale...! Pri 100 km/h ma na sekundu dostala do rozpakov vďaka pocitu zvlnenia, ale po drobnej korekcii riadidlami sa nechala zlomiť a v zákrute podržala. Podvozok má na môj vkus tvrdšie nastavenie ako som si predstavovala. Pri vyšších rýchlostiach vám každú jamu a nerovnosť spočíta. Čo dodať? Napriek tvrdšiemu podvozku - mať ju v garáži by sa mi páčilo. Je to ideálne vozítko do práce či mesta a hlavne štýlovo.   

Honda Forza 125

 Na rozdiel od SH125 je Forza väčšia, ťažšia, pôsobí dojmom svalovca. Posed pohodlný a presne ako u SH-čky vám ovládacie prvky sadnú hneď do ruky. Po otvorení plynu pocitovo zaberá pomalšie, naopak vo vyššej rýchlosti reaguje ihneď a mení štýl z pohoďáka na športovca. Podvozok má stabilnejší a komfortnejší oproti SH-čku, váš zadok ani chrbtica netrpí od spätných nárazov. Je stvorený nie len do mesta, ale aj na menšie výlety do okolia a ponúka tak širší okruh využitia čím trocha kompenzuje svoju vyššiu cenu. V prípade, že vaša garaž zíva prázdnotou a Forza bude jej jediným obyvateľom, tak vlastniť jednu z najluxusnejších 125-tiek na trhu nie je zlá myšlienka, no ak vašu garáž okupuje ešte iná motorka, tak obratnejšie a cenovo dostupnejšie SH-čko plne postačuje.   

 

Honda SH125i

Cena: 3 199 Eur

Motor: 125 ccm, 4 ventily, SOHC, jednovalec

Výkon: 12,1 k pri 8 500 ot./min.

Hmotnosť: 136 kg (prev. hmotnosť)    

 

Honda Forza 125

Cena: 4 650 Eur

Motor: 125 ccm, 4 ventily, SOHC, jednovalec

Výkon: 15 k pri 8 750 ot./min. 

Hmotnosť: 159 kg (prev. hmotnosť)  

 

Skútre na test zapožičal: Honda Motor Limited SK, o. z.  

 

Test bol uverejnený v časopise Motomagazin 7-8 / 2017

Text: Miro Tamáši a Soňa Krížová, foto: Miro Tamáši  



28.11.17, Adrian    
Foto titulka
Leto v sedle skútra- test Honda SH125i a Honda Forza 125

Fotogaléria
Adrian - Leto v sedle skútra- test Honda SH125i a Honda Forza 125

fffffff
fffffff
fffffff
ff
Diskusia k článku
Hruso25
pic

Prešovský kraj
Člen od: 30.09.13
Tém: 3
Príspevkov: 98

29.11.17 20:32

Diskusia k článku [linka]
Honda Forza 125 má 15 koníkov, alebo 11kw pri 8,750 ot. za minútu.


ahojko
pic

Bratislavský kraj
Člen od: 29.09.13
Tém: 2
Príspevkov: 391

29.11.17 22:41

Sa mi zdalo ze tato veta celkom nesedi s v clanku uvedenymi identickymi specifikaciami:
  
  Motor Forzy je vybavený podobnou technológiou Stop and go ako na SH125 a jeho spotreba je len nepatrne vyššia ako u SH125 (2,3 l/100km). Dosahuje však o niečo vyšší výkon ....





Tamasi

Trenčiansky kraj
Člen od: 11.10.07
Tém: 6
Príspevkov: 49

30.11.17 08:25

Vďaka za upozornenie už je to upravené.


Upozornenie: Na tejto stránke sú zobrazené názory návštevníkov a užívateľov portálu. Redakcia nepreberá žiadnu zodpovednosť za prezentované názory a ani sa s nimi nestotožňuje.
Vložiť príspevok môže iba registrovaný užívateľ.




Mediálni partneri
Motomagazín
Reklamní partneri
Copyright © 2oo4-2o17 eXe | ISSN 1337-3064 | Všetky práva vyhradené | Redakcia | RSS | Prístupnosť | motocykel.sk na Facebooku | 0.02285