Malý scrambler pre Áziu - Italjet Buccaneer 250i

Italjet je pre väčšinu z nás taliansky výrobca skútrov, na ktorého si spomeniete možno v súvislosti s modelom Dragster 180, čo bol naozaj nadupaný počin (okrem iného mal predné uchytenie kolesa rovnaké ako Yamaha GTS 1000). Napríklad my sme v minulosti otestovali ďalší skúter Formulu 125. Každopádne to však nebol jediný model výrobcu, ktorý v minulosti ponúkol svetu štúdiu Scoop, ktorú dnes poznáme ako Piaggio MP3. Výrobca dokonca priniesol aj veľký motocykel Grifon 900 (motor Triumph) alebo o niečo menší V-twin Grifon 650. Univerzalitu dokázal s modelom F125, s ktorým sa objavil na pretekoch MotoGP v rokoch 2000 až 2002.

Ak na stránku výrobcu zavítate dnes, tak dostanete zbierku e-bikov, ktoré sú dizajnovo veľmi vydarené, ale o motocykloch a skútroch nenájdete ani zmienku.

Práve preto nás prekvapila informácia, že v ďalekej Ázii sa predáva model Buccaneer s motorom o objeme 250 ccm. Prvá štúdia sa objavila už v roku 2014 na výstave motocyklov v Číne, ale vieme ako to s prototypmi na výstavách občas chodí. Nuž Buccaneer je na svete a  je to veľmi vydarený model. Názov pochádza zo 125-ky, ktorú Italjet vyrábal v 70-tych rokoch.

Buccaneer (bukanýri boli piráti, ktorí v 17. storočí operovali v Západnej Indii a Karibiku) má štvortaktnú, vzduchom chladenú pohonnú jednotku s dvomi valcami o objeme 248,9 ccm. Vŕtanie x zdvih je 49x66 mm, kompresný pomer 10:1. Výkon 18.7 koní a krútiaci moment 19 Nm. Suchá hmotnosť je 128, kíl a rozmery motocykla sú 2 060 x 750 x 1 090 mm (dĺžka, šírka, výška). Buccaneer má elektronické vstrekovanie, päť stupňovú prevodovku, elektrický štartér a sekundárny prevod reťazou. 280 mm kotúčová brzda je na prednom 17 palcovom kolese a 240 mm aj na zadnom 15 palcovom kolese. Vyrába sa v troch farbách a to zlato-žltej, čiernej a matnej čiernej. 



25.09.17, Tamasi    
Foto titulka
Malý scrambler pre Áziu - Italjet Buccaneer 250i

Diskusia k článku
Vložiť príspevok môže iba registrovaný užívateľ.




Mediálni partneri
Motomagazín
Reklamní partneri
Copyright © 2oo4-2o17 eXe | ISSN 1337-3064 | Všetky práva vyhradené | Redakcia | RSS | Prístupnosť | motocykel.sk na Facebooku | 0.00996