Motoporadňa / Prvý chopper
Kakado
pic

Košický kraj
Člen od: 24.01.16
Tém: 1
Príspevkov: 3

24.01.16 12:47

Dobrý deň, ahojte.
Chcel by so Vás poprosiť o Vašu reakciu na moju otázku.....
Niekoľko rokov snívame o choppry a dva roky intezívne uvažujeme s mojou manželkou si ho  kúpiť. teraz prišiel čas, kedy sa nám vyriešili aj časové možnosti, takže je to pre nás aktuálna téma. Mám 43 rokov a s manželkou sa veľmi tešíme, ako spolu budeme brázdiť Slovensko, Česko a podobne.
Po dlhom uvažovaní sme sa rozhodli a veľmi sa nám páči YAMAHA XVS1300 Custom.
Uvažoval som o menšej kubatúre, ale táto motorka sa v nižšej nevyrába, ale veľmi sa nám páči. Má 293 Kg.
Chcel by som sa spýtať skúsených motorkárov, či je vhodné začať aj na takomto choppry. Sme rozhodnutí si kúpiť novú motorku z predajne.
Ja mám 87 Kg, manželka má 60 Kg.
Veľmi pekne Vám ďakujeme za reakcie :-)


papi
pic

Nitriansky kraj
Člen od: 22.09.13
Tém: 26
Príspevkov: 2570

24.01.16 15:19

Výborná motorka, so slušnou dynamikou, kamoš nameral z nuly na 100 okolo 4,8 s.
(Test Das Motorrad 5,0 s).
Neviem, čo si doteraz jazdil, ale bacha, je dosť dlhá, teda má ozaj čoprácky rozvor.
Ja sám som ju ale nejazdil (1,9 ano, ale to je iné kafe...) 

Čo sa brázdenia týka:
Ako čopre bežne, aj tento má strih sedla pre individualistov. Aj moja štvrtinka má pod 60 kg, ale to zadné sedlo u XVS 1,3 -  hmmmm...
Sériový tvar a rozmery sú dôvodom na rozvod...  
Minimálne šikovnú opierku by to chcelo, aby si raz nezistil v cieli, že svoju 60-kilovú manželku si stratil na niektorom semafóre... 


malylapaj
pic

Nitriansky kraj
Člen od: 31.01.10
Tém: 1
Príspevkov: 139

24.01.16 15:47

Tak veru ako papi vraví, na to zadnom bidielku moc km nevydrží a to ešte nemáte ani pobalené


Lojzo

Žilinský kraj
Člen od: 21.01.14
Tém: 0
Príspevkov: 5

25.01.16 07:15

Papi, a tá Yamaha XVS 1,9 Rider, čo na to hovoríš? Dobre?


papi
pic

Nitriansky kraj
Člen od: 22.09.13
Tém: 26
Príspevkov: 2570

25.01.16 09:07

No tak na veľké Yamahy sú skôr znalci Lapaj alebo náš Kristian, ale si myslím, že Rider je len akási USAtejšia verzia ich veľkého Midnight Star-u s čopráckejším strihom (napr. veľké a užšie koleso vpredu). Ale má aspoň dva kotuče, to sa ráta, začéínajú ich mať aj Harleye...  

Čopre nie sú moja parketa, ale pre Kakado ešte dám podpich, že preletel som v noci  nejaké testy XVS 1,3 Custom-verzie a veru boli výhrady k prednej brzde. Zachraňuje to síce ako-tak zadok, ale ja osobne napr. trojmetrákovú motorku s jedným kotučom vpredu by som nebral, to má lepší predok aj moja 198-kilová Guzzinka s tým fí 320 Brembo štvorpiestikom...

Aj keď dnes už výrobcovia vedia svoje a ide potom aj o štýl jazdy, ale taký fadding z kopca s naloženou motorkou nie je až taká sranda.
Potom už nie Custom, ale skôr Cruiser, s poctivým predkom s dvoma kotučmi.

   Neberte ma vážne, to je len psycho. Fakt je ale, že dve najväčšie prúsery v mojom živote vyriešili excelentné brzdy (GPZ 600 a práve Guzzi) - no a tri najväčšie prúsery zapríčinili práve chabé brzdy (Pionier Mustang, naložená Jawa 350 a HD FatBoy   ).
Viem, že to s Yamahami nemá nič spoločného, ale s mojim pohľadom na brzdy každej mojej prípadnej budúcej veru má...

Je to potom aj trochu alchýmia, ale napr. aj CBF 1000 je s mojim akurátnym  Lucas-obložením o level lepšia, ako séria - takže ani výrobcovia nie sú bohovia...



malylapaj
pic

Nitriansky kraj
Člen od: 31.01.10
Tém: 1
Príspevkov: 139

25.01.16 12:55

Ahoj Lojzo, ten rider má iný sklon prednej wille ako moja MS, takže s jazdnými vlastnosťami ti neporadím (rovno to pôjde určite)  , MS ak je už v pohybe úplne stratí svoju váhu a v zákrutách ma obmedzujú len plošiny (ale pri mojej veget jazde sa to nestáva často) .
Motor je bez debaty, moja spotreba je cca 5l. (pri predpisovej kľudnej jazde) pozor by si mali dať ľudia nižšej postavy ( u teba to nehrozí) prespektívne s krátkymi nohami je dosť bachratá. Čo je tiež podstatné nemajú ju v láske servismani (servisuje ju môj kamoš), napr. výmena oleja (cca 5l.) nie je taký jednoduchý úkon ako na bežnej moto k jednotlivým skrutkám je tam blbý prístup, však tam museli natlačiť všelijakých dzindzikov .
Keby si mal nejakú konkrétnu otázku tak kľudne napíš ak viem rád odpoviem v rámci svojich chabých schopností.


papi
pic

Nitriansky kraj
Člen od: 22.09.13
Tém: 26
Príspevkov: 2570

25.01.16 22:03

Kakado, vidím, že na motoride sa objavila poznámka od zeze-ho, ktorá sa výsostne týka charakteristiky motora XVS 1300.
Tak si dovolím to veľmi stručne - a len pre teba -  ostatní už všetko vedia - popísať.
Žiadna panika, ten motor XVS je jednoducho iný, niektorí také vyslovene radi.

Teda krátky román:

Motory čoproidov  väčšinou kopírujú dodnes populárny charakter prastarých dlhozdvihových pružných veľkoobjemov. Otáčky - a tým ani výkon -  sa nemohli len tak zvyšovať, lebo praveké materiáli napr. nemali radi väčšiu strednú piestovú rýchlosť, ako nejakých 12-15 m/s. Teda výkon sa nezvyšoval otáčkami, skôr objemom, pritom dlhé zdvihy zabezpečili krútiak od voľnobehu a  k tomu aj menšiie bočné tlaky vo vzťahu piest versus valec (teda motor bol trvácnejší).

Preto dnes, v ére už supermateriálov je čoprácke véčko s klasickou dlhozdvihovou  geometriou prakticky nezničiteľné, maximálny krútiak naspodku, ťahá od nuly a nepotrebuje často radiť. No a obecenstvo ten charakter u klasikoch dodnes vyžaduje.

Dobrý príklad je napr.  Honda VT 1300 CX (závidel som kedysi Arcoolke), vrtanie 89,5 a zdvih 104,3, maximum krútiaku už pri 2250 ot/min.

Čo sa ale stalo s Yamahou XVS 1300?

Základ jeho motoru je (napriek už vodnému chladeniu) z XVS 1900, čo malo vrtanie 100 mm a zdvih 118 mm - teda je tiež dlhozdvihový, pružný.
U 1300-ky ale ponechali vrtanie (100 mm), objem znížili skrátením zdvihu na 83 mm. Výrazne tak poklesol krútiak, nie len kvôli nižšiemu objemu, ale aj kvôli zmenšeniu ramena pôsobenia piestu na kľuku.

Motor sa stal točivejším, výkon je medzi čoproidnými 1300-vkami vynikajúci, preto som v prvom príspevku pochválil zrýchlenie, čo má máloktoré auto...
Lenže maximum krútiaku, kde si motor najradšej lahodí, sa posunul až na 5500 ot/min.

Tak o tomto píše na motorájde zeze, že si to jeho kamoš všimol (a čo Čester nepochopil).
Jedna vec je istá: medzi charakterom VT 1300 CX a XVS 1300 Midnight S je veľký rozdiel už na papieri, Honda je bublavý pohoďák a Yamaha je točivý športovec, vyžadujúci vyššie otáčky a častejšie radenie.

Trochu ten praktický dopad popisuje napr. P. Lovíšek v teste Sveta motocyklov, neviem dať link, ale Gugel Slovakia to hravo vyhodí, keby...

Prepáčte za mudrovanie, fakt som sa snažil byť krátky.


Kakado
pic

Košický kraj
Člen od: 24.01.16
Tém: 1
Príspevkov: 3

25.01.16 22:39

papi veľmi pekne ti ďakujem za tvoje ozaj kvalitné informácie :-)
Tá motorka XVS1300 CUSTOM sa nám veľmi páči, je veľmi atraktívna, no budeme na tom OK ak si kúpime XVS1300CFD, pretože táto motorka patrí taktiež do nášho úzkeho výberu... a myslíme si, že XVS1300CFD bude asi choprácka klasika. No aj na tomto modely by sme chceli vymeniť zadné sedadlo za širšie s opierkou.


papi
pic

Nitriansky kraj
Člen od: 22.09.13
Tém: 26
Príspevkov: 2570

25.01.16 23:07

Vzadu by som to upravil aj ja, keby sme mali baby 120 kilové, to by sme si všimli, keď ich stratíme - ale 60 kilové si treba strážiť, nie je ich veľa...
Zase kreslo z GoldWinga tam nedávaj, stratí sa charakter motorky.

Ináč som ten popis upravoval-skracoval, vyhodil som výkony a tak - takže ten údaj o krútiaku XVS 1300 nie je až taký extrémny, 5500 sú otáčky pri max. výkone, krútiak vrcholí pri 4000 ot/min.

Tie maximá čoper-krútiakov ale nie sú až také výrazné "Gerlachy" na diagramoch, čopre tie grafy majú pekné ploché a zaujímavá je skôr šírka pásma, v akom máš k dispozícii trebárs nejakých 80 % maxima...


Kakado
pic

Košický kraj
Člen od: 24.01.16
Tém: 1
Príspevkov: 3

26.01.16 00:26

papi, chcel by som sa ťa ešte opýtať na tvoj názor na XVS1300CFD. Tiež prichádza do úvahy.


papi
pic

Nitriansky kraj
Člen od: 22.09.13
Tém: 26
Príspevkov: 2570

26.01.16 01:09

No, veď ja som ti už písal, že skôr by som bral niektorú verziu s dvoma kotučmi vpredu, napr. aj FCD. Je to už vyslovene turistická verzia s dobrou ochranou, menej čoprácka geometria predku, trochulinku kratší rozvor...
To aj Lapaj by ti schvaloval, aha, ako podopĺňal svoju 1,9 - aby vypadala aspoň trošičku, ako FCD. Má aj opierku, ale má na nej tú bielu prilbu.
Starší bežci na dlhšie trate už vedia, čo potrebujú...  


OttoMydlo
pic

Prešovský kraj
Člen od: 09.05.14
Tém: 1
Príspevkov: 4

02.02.16 18:08

Kakado mám model STRYKER 1300, páči sa mi,sadla mi,max.spokojnosť,jazdí super
"keď ju miluješ niet čo riešiť"
a keď ju poznáš vieš čo si môžeš dovoliť  


Mlhos
pic

Bratislavský kraj
Člen od: 22.09.13
Tém: 11
Príspevkov: 1000

16.02.16 04:35

Opisali ti tu techniku motory brzdy krutaky a kadeco ja na to nie som odbornik a ani ma  to nezaujima pretoze to nieje podstatne  ja ti poviem iba tolko ak chces jazdit v dvojke  dalej ako po meste na hentoho copra  velmi rychlo zabudni hlavne koli manzelke ak myslis ze nie tak ti poradim maly test zober akukolvek hrubu knihu siroku max 20 cm poloz na nu 2cm molitan to je zhruba to zadne sedadlo a nech pani manzelka na nej sedi aspon tolko co trva cesta do chorvatska cize zhruba 10 hodin


Ludia su zvlastni cim viac dobra im darujes tym viac ti ublizuju
Mlhos
pic

Bratislavský kraj
Člen od: 22.09.13
Tém: 11
Príspevkov: 1000

16.02.16 04:43

Ta druha je prijatelnejsia to sedadlo je vetsie hrubsie ale treba operadlo a ked uz dvojvalec tak tento lebo mozno nie hned ale casom budes banovat 


Ludia su zvlastni cim viac dobra im darujes tym viac ti ublizuju
Bopsik
pic

Prešovský kraj
Člen od: 23.09.13
Tém: 0
Príspevkov: 923

16.02.16 20:48

Mlhoš
chcel týmto nenápadne naznačiť, že máš kúpiť Golďasa


Radšej sa raz opýtať, ako byť celý život sprostý...
Mlhos
pic

Bratislavský kraj
Člen od: 22.09.13
Tém: 11
Príspevkov: 1000

19.02.16 02:59

Na pohodlie samozrejme goldas nema konkurenciu to je kategoria ktora je niekde uplne inde ako ostatne motorky no zase aj cenovo je inde  ale ako vidis dal som fotku kawasaki tusim Vulkan  je to dvojvalec taky cruiseroidny a hlavne to ma ine sedadla a operadla a da sa namontovat aj operadlo pre vodica tiez to ma radio a po 200 km mu spolujazdkyna neodide autobusom pokial sa chcem vozit iba sam je to o niecom inom a ked chcem niekoho vozit tak je to zase o niecom inom preco by ten vzadu mal trpet ved predsa tiez isiel preto aby si uzil a nie odtrpel  a vetsinou tam vozime to co mame najradsej


Ludia su zvlastni cim viac dobra im darujes tym viac ti ublizuju
Upozornenie: Na tejto stránke sú zobrazené názory návštevníkov a užívateľov portálu. Redakcia nepreberá žiadnu zodpovednosť za prezentované názory a ani sa s nimi nestotožňuje.
Vložiť príspevok môže iba registrovaný užívateľ.




Mediálni partneri
Motomagazín
Reklamní partneri
Copyright © 2oo4-2o17 eXe | ISSN 1337-3064 | Všetky práva vyhradené | Redakcia | RSS | Prístupnosť | motocykel.sk na Facebooku | 0.02617