Videoalbum / Kawasaki Ninja ZX10R VS Tesla P100DL s aktívnym Ludicrous
eXeBaT
pic

Žilinský kraj
Člen od: 12.08.04
Tém: 146
Príspevkov: 1051

11.11.17 19:13

Diskusia k videoalbumu [linka]
V každom prípade má vlajková loď Tesly navrch a v šprintoch poráža aj športové sériovo vyrábané automobily, ktoré sú niekoľkonásobne drahšie. Elektricky poháňaná Tesla v tejto najsilnejšej verzii má výkon: 568 kW a krútiaci moment 931 Nm. Cena novej Tesly S P100DL sa v závislosti od výbavy pohybuje od $120 000 - $175 000. Za príplatok $5000 je možné zakúpiť aj Enhanced Autopilot, ktorý robí vozidlo zaujímavé tým, že plne autonómne pomocou zabudovaných kamier a 12-tich ultrazvukových sonarových snímačov pokrýva 360 stupňov okolia vozidla a v spolupráci s navigáciou vozidla vás reálne dokáže odviesť bez akejkoľvek vašej asistencie z bodu A do bodu B. To všetko nie je iba teória, ale v praxi overená skutočnosť majiteľov tejto značky, ktorí na Youtube uverejňujú svoje videá z autonómnych jázd. Tesla rozbieha výrobu a predaj aj lacnejšej verzie s označením Model 3, ktorej cena v základe sa pohybuje na sume $35 000. Záujem je tak obrovský, že má v tejto chvíli Tesla už okolo 400 000 záujemcov, ktorí zložili zálohy s tým, že sa poniektorí z nich svojho modelu dočkajú možno až v polovici roka 2019. Tesla s modelom 3 sa tak stáva plnohodnotným konkurentom elektrických a hybridných vozidiel v tejto cenovej kategórii, pričom v mnohých aspektoch a to predovšetkým dojazdom (v závislosti od výbavy autobatérií), výkonom, výbavou a dizajnom, pravdepodobne čoskoro pokorí najobľúbenejšieho hybrida v USA, ktorým je už niekoľko rokov obľúbená a veľmi spoľahlivá Toyota Prius.


Minimalizácia zrýchlenia subjektu je priamoúmerná maximalizácii dĺžky ním opísanej trajektórie. (Pomaly ďalej zájdeš)
devill63
pic

Trenčiansky kraj
Člen od: 24.02.11
Tém: 84
Príspevkov: 154

14.11.17 07:52

Ale dobré prdy má tá Tesla...


slobo

Bratislavský kraj
Člen od: 25.12.12
Tém: 25
Príspevkov: 459

15.11.17 03:12




         Vi kaller det /nazývame to/  klimapolitikk

           Elektromobilů je už teď v Norsku víc,
        než je infrastruktura schopná zvládnout.
                           Je jich tolik,
že ani organizace na jejich podporu nedoporučují nákup

           http://www.antimeloun.cz/?p=7004




 Elektromobily
 bez šílený podpory politiků a masivního přerozdělování daní,
 by nejezdil ani jeden.
                                 z diskuze  -  Auto forum cz

               









bydliště West Zahori -pevná hráz socializmu
eXeBaT
pic

Žilinský kraj
Člen od: 12.08.04
Tém: 146
Príspevkov: 1051

15.11.17 09:44

Slobo až na tú reálnu skutočnosť o podcenenej infraštruktúre nabíjacích staníc a kapacity siete v Nórsku, je to ostatné viac menej vytrhnuté z kontextu.

Na výrobu elektrickej energie slúžia aj vodné toky, ako napr. u nás Váh, takže čistá energia. Každý štát to má samozrejme odlišné a neskôr aj s boomom jadrových elektrární sa zmenili štatistiky podielu výroby elektrickej energie na trhu v neprospech vodných tokov a čistej energii. O výhodách / nevýhodách solárnych systémov a veterných elektrární, ako aj efektivite a podiele na trhu písať nebudem.

Na svete existuje niekoľko "štúdií", ktoré sa zamerali na emisie vzniknuté počas života samotného automobilu a to už od fázy ťažby materiálov, resp. celkové emisie automobilu od jeho výroby až po ekologickú likvidáciu, vrátanie emisií počas prevádzky. Porovnáva sa veľmi často Tesla Model S a v tých optimistických samozrejme v porovnaní s vozidlami rovnakej kategórie dominuje. V tých skeptických má síce navrch, ale neustále sa spomínajú materiály na výrobu batérií, limitované množstvo materiálov na planéte a samotná recyklácia / likvidácia.

Len poznámka, pri Tesle model S zaznamenali majitelia týchto vozidiel pokles kapacity batérie pri prejdení 400.000 - 500.000 km IBA o 7-9%. Tesla dáva záruku na batérie 8 rokov, pričom pri väčšom poklese sa dajú recyklovať, resp. použiť napr. ako zdroj elektrickej energie v domácnostiach.

Na margo toho všetkého. Rieši sa markantne dosah automobilového priemyslu v oblasti osobných automobilov na životné prostredie, ale zabúda sa na fakt, že 15 najväčších dopravných lodí na svete vytvorí viac emisií, ako všetky osobné automobily s konvenčnými motormi na celom svete.

Dávam do pozornosti https://www.cas.sk/clanok/115429/15-najvacsich-lodi-znecisti-zivotne-prostredie-viac-ako-vsetky-auta-sveta/

Takže EÚ môže veselo dvíhať emisné limity a komplikovať výrobu automobilkám, čím iba dvíhajú náklady a ceny pre konečných spotrebiteľov, čo je z globálneho hľadiska zbytočné, pokiaľ sa vo všeobecnosti nebudú emisné limity týkať celosvetovej dopravy od lodí až po lietadlá, ako aj prechodu na ekologickejšiu výrobu elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov.

Tesla nedávno spustila predaj Tesla Solar Roof (Solárnej strechy na domy ako strešnej krytiny) vrátane Powerwall (zdroja). Ak sa nemýlim, momentálne v predaji zatiaľ iba v USA, ale záujem je vraj obrovský. Cenovo by sa mala pohybovať niekde na úrovni kvalitných strešných krytín, pričom dávajú 30 ročnú záruku pri výrobe el. energie a doživotnú záruku na samotnú krytinu.


Minimalizácia zrýchlenia subjektu je priamoúmerná maximalizácii dĺžky ním opísanej trajektórie. (Pomaly ďalej zájdeš)
Upozornenie: Na tejto stránke sú zobrazené názory návštevníkov a užívateľov portálu. Redakcia nepreberá žiadnu zodpovednosť za prezentované názory a ani sa s nimi nestotožňuje.
Vložiť príspevok môže iba registrovaný užívateľ.




Mediálni partneri
Motomagazín
Reklamní partneri
Copyright © 2oo4-2o17 eXe | ISSN 1337-3064 | Všetky práva vyhradené | Redakcia | RSS | Prístupnosť | motocykel.sk na Facebooku | 0.02411