Connect with us

Spravodajstvo

Suzuki predstavilo DR-Z4S a DR-Z4SM: rozhodnuté ovládnuť trh!

Publikovaný

on

Suzuki je späť!

Suzuki ide bomby už od 2022. Vtedy na Eicme predstavili nového V-Stroma 800DE, ktorý vyhral všetky ceny vrátane najťažšej vyraďovacej súťaže ALPEN MASTER 23, kde sa stal totálnym víťazom. Nasledoval 8S, 8R a cestovnejší V-Strom SE. Nasledoval športový cesták s elektronickým podvozkom za bezkonkurenčnú cenu GSX-S1000GX. Suzuki na Eicme 2024 ukázala, že nemieni v trende bestsellerov prestať. A všetkým ktorý milujú enduro a jazdenie bokom a po zadnom rozbúchala srdcia na plné obrátky.

Suzuki vypočula trh a vyplnilo miesto po už ikonickom DR400. Ten prekopala od základov a prichádza s novým jednorožcom DR-Z4S ktorý splnil všetkým dlhoročné očakávania. Prinesie neskutočnú zábavu bez ohľadu na to, na akom povrchu sa človek nachádza.

Aby toho nebolo málo, Suzuki predstavila aj ďalší model. Je to ultra zábavné SUPERMOTO. Jazdiť sa bude buď po zadnom a do zákrut ak tak bokom. Suzuki DR-Z4SM a DR-Z4S bude bestseller.

Stroje stvorené na zábavu

Suzuki udržiavala fanúšikov, nadšencov trailových-enduro jazdcov, supermota a dobrodruhov z celého sveta už ikonického DR-Z400 roky na vážkách, či príde jeho nástupca. Nielenže je tu, ale kompletne prerobený a pripravený na potreby 21. storočia. Oba stroje vyzerajú na prvý pohľad takmer identicky – okrem zjavného rozdielu vo veľkosti kolies, rozdiely sú však ešte hlbšie.


DR-Z4S – Enduro, má odpruženie s dlhším zdvihom a jemne odlišnú elektroniku. To znamená možnosti úplného odpojenia ABS na oboch kolesách, opakujem oboch milý enduráci. Suzuki sa držala osvedčeného vzorca dulšportu ktorý história ukázala, že Suzuki robiť vie. A vyrobila nový, zábavný jednovalcový motor, s objemom 398 ccm (rovnako ako originál)

Oba modely poháňa rovnaký kvapalinou chladený, štvortaktný DOHC motor. Sprevádzať by ho mal výkon celým spektrom otáčok až po plafón, z dorazom na väčšiu silu na spodku. Suzuki si dalo záležať aj na spotrebe ktorá sa bude pohybovať pod 3L. Predchodcu preslávila už legendárna spoľahlivosť a u novinky tomu nebude inak, pýši sa výrobca.

Výkon je 38 k pri 8 000 ot./min a krutiak 37 Nm pri 6 500 ot./min. Ten je prenášaný elektronickým plynom RIDE BY WIRE cez reťaz na dve rozličné veľkosti kolies v závislosti od modelu. Enduro DR-Z4S má vpredu 21tku a 18tku dušovú . A jeho súrodenec 17tky. Oba modely majú kolesá krásne, vypletané.

Farby terénneho jednorožca: legendárnu Suzuki žltú Champion Yellow NO.2 s odkazom na históriu, bielou maskou a častou pod sedlom. Musím povedať že vyzerá úchvatne. A potom celú čiernu. U supermota je na výber modrá a biela.

Útroby fabriky na zábavu

Oproti DR-Z400 sa zmenilo skoro všetko, a k lepšiemu. Motorka má ľahké titánové sacie ventily, výfukových ventily naplnených sodíkom a nové profily vačiek a piestov. Hlava valcov je tiež nová a vybavená dvojitými zapaľovacími sviečkami. Taktiež nové kľukové skrine a nová klzná spojka so systémom Suzuki Clutch Assist.

Motor má 42 mm vŕtaníe, elektronickú škrtiacou klapku a 10-otvorový vstrekovač paliva pre väčší výkon a efektivitu. Štandardná palivová nádrž pojme iba 8.7 litra. Moc by som sa nebál, lebo pri spotrebe 2.9 to vychádza na 300 KM čo je v teréne ale aj na cestovanie dosť. Na takýchto km veľa ťažkých adventúr ani nepomyslí. Ale rovnako ako v prípade DR400, trh s náhradnými dielmi sa čoskoro naplní možnosťami na zvýšenie kapacity nádrže. Suzuki implementovala na nové duo DR niekoľko moderných prvkov. Krásne je že bez toho, aby ubrala na ich jednoduchej príťažlivosti vyraziť kamkoľvek.

Podvozok ktorý valcuje konkurenciu

O odpruženie sa stará KYB, pričom terénne orientované DR280 mm vpredu a 296 mm vzadu zdvihy. To je o 46 mm viac vzadu ako KTM 690 ENDURO, a to je teda šleha. Oba majú nastavenie tlmenia kompresie a odskoku, vpredu aj vzadu. Ako sa dalo očakávať, SM zameraný na cestu má kratší zdvih pri odskoku 260 mm (vpredu) a 277 mm (vzadu). Bol vyvinutý úplne nový oceľový rám s dvojitým nosníkom. Je spojený s novým hliníkovým pomocným rámom a hliníkovou kyvnou vidlicou ktorá zabezpečí tuhosť a zároveň perfektnú absorpciu nerovností.

Svetlá výška je krásnych 300 mm na DR-Z4S a 260 mm na DR-Z4SM. Výška sedadla je 920 mm a 890 mm a vážia iba 151 kg a 154 kg. V štandarde je tiež hliníkový kryt pod motorom.

Elektronika a ABS na zlobení

Vďaka škrtiacej klapke ride-by-wire sú k dispozícii tri jazdné mapy. Pochopitelne môžete prepínať počas jazdy podľa potreby. „A“ jazdný režím je najagresívnejší na plné besnenie na okruhu alebo v lese. B je sted a „C“ ponúka najjemnejšiu odozvu.

K dispozícii sú tiež tri úrovne kontroly trakcie, ktoré vyhovujú rôznym podmienkam. Jednou z nich je „štrkový“ režim – GRAVEL MODE. Ktorý sa osvečil už vo V-Strome a dovoľuje preklz kolesa, maximálny výkon v teréne a jemnú strážnu ruku nad jazdcom. Ideálne aj keď začínaš s terénom. A pochopiteľne možnosť úplne deaktivovať systém a divočiť do zbláznenia. Rovnako ako všetky moderné Suzuki, aj DR majú systém „Easy Start“. Len stlačíš a pustíš, motorka sa naštartuje sama bez držania gombíku. ABS sa dá vypnúť aj počas jazdy a to pri endure na zadok alebo aj na zadok a predok, čo všetci oceňujeme. A pri supermote len na zadku nech to lieta bokom.

Kde to možné, čo najskôr osedlať?

Komunita trailových/enduro jazdcov už roky volá po ľahkom duálšporte s nízkou údržbou, s robustným pomocným rámom na prepravu batožiny, päťstupňovou prevodovkou a výkonom približne 40 koní.

Yamaha WR250R predbehla svoju dobu a populárne CRF300L a Rally od Hondy sa tiež priblížili. Ale s výkonom okolo 30 koní a jemným až mäkkým odpruženým v štandarde, kde jazdci museli investovať do podvozku, keď chceli viac. Nájsť model okolo 40 koní a plne nastaviteľný podvozok a do toho technológie, ktoré chceš a neovplyvňujú jednoduchosť údržby, zábavy či už na teréne, alebo na ceste bolo do dnes nemožné. Nádejné značky ako Kove, Voge a CF Moto sa snažili uspokojiť dopyt, ale teraz sa Suzuki zapojilo do boja a predviedlo stroj, ktorý na papieri vyzerá, že spĺňa všetky správne políčka. Bude sa jednať o bestseller, to je jasné. Ak si história bude pamäť na skvelé motorky ktoré po prvom vyskúšaní musíš vlastniť, budú tam určite modeli DR-Z4S a DR4SM. Cena a dostupnosť ešte nie je známa.

Vzhľadom na to, že každý správny motorkár si vie spočítať, aký neskutočný dopyt bude po týchto motorkách a ak aj ty nechceš čakať mesiace na svoju, určite si nezabudni rezervovať aj ty svoj kus. To môžeš urobiť v špičkovej predajni STYX Bratislava na Starej Vajnorskej, kde ti povedia najnovšie info ohľadom motorky, dostupnosti a ceny, k tomu získaš aj špičkový servis pre tvoju novú motorku. Ochotne ti pomôžu z výberom vybavenia na tvoj stroj, ale aj na seba. Taktiež si môžeš vyskúšať desiatky ďalších motoriek, ktoré sú skladom, aby ste si našli presne tú pravú. Neváhaj zavolať do Styxu v Bratislave, kde aj tebe zabezpečia tvoju novú Suzuki DR-Z4S/ SM. Aby si sa radoval z jazdy od začiatku sezóny a nie na konci, ako to býva pri veľkom dopyte, keďže táto motorka pôjde na dračku. Zabezpeč si svoje poradové číslo na budúcu legendu už dnes!

MOTOBULHAR

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri