Spravodajstvo

AKTUALITA – KONIEC BENZÍNOVÝCH MOTORIEK DO ROKU 2040

Publikovaný

on

Šéf motocyklového priemyslu reaguje na správy o zákaze benzínových motocyklov do roku 2040. Generálny riaditeľ Asociácie motocyklového priemyslu (MCIA) potvrdil, že by sme mohli vidieť nové oznámenie o postupnom vyraďovaní benzínových motocyklov v júli pred letnými prázdninami parlamentu Spojeného kráľovstva. Ak sa mnohým práve uľavilo, že sa jedná o Spojené kráľovstvo, bohužiaľ predčasne, čítaj ďalej.

Práve Spojené kráľovstvo je hlavným iniciátorom zmeny pod označením E-TURN, ktorý má nahradiť výrobu benzínových motoriek do roku 2040. A svoje zvrátené ideály pretláča do europarlamentu a silno bojuje za jej štandardizáciu v celej EU, napriek tomu že v EU už nie sú. Pri mopedoch je to dokonca oveľa skôr, a to konkrétne 2030.

A komu tým prospějete co?

Oznámenie verdiktu sa očakáva do konca letných prázdnin s tým, že následne bude snaha o podporu a presadenia v Európe. Tony Campbell je generálny riaditeľ britského motocyklového priemyslu.

Campbellove komentáre prichádzajú po správe zverejnenej v The Telegraph 12. mája, v ktorej sa uvádza, že by sme mohli vidieť koniec predaja všetkých nových benzínových motocyklov.

V článku sa ďalej uvádza, že „zdroje z priemyslu“ naznačili, že úplný plán bude čoskoro oznámený. Po šokujúcom predĺžení predaja nových spaľovacích automobilov premiérom Rishim Sunakom do roku 2035, britskí motorkári požadujú viac času k benzínovým alternatívam, pre budúcnosť motocyklového priemyslu.

Každopádne Angličania to majú už spočítané. Lebo sťažnosti pri pive zatiaľ nikdy nič nezmenili.

Ako sme na tom teraz?

Ako sa tento dátum blíži, mnohé značky teraz tlačia skôr na budúcnosť s otvorenými zdrojmi než na úplnú závislosť od elektriny. Je to preto, že niektorí šéfovia priemyslu veria, že súčasná technológia batérií nemôže spĺňať požiadavky všetkých motocyklových žánrov.

V Japonsku sa Suzuki zúčastňuje tohtoročných  8-hodinových vytrvalostných pretekov Suzuka na experimentálnom špeciálnom palive pre GSX-R1000R, ktoré obsahuje 40% materiálu z biologických zdrojov. Používa ho ako výskumné cvičenie na pomoc pri budúcej výrobe modelov.

Spolupracujú tiež so spoločnosťami Kawasaki, Yamaha, Honda a daľšími partnerskými značkami na výskume životaschopnosti vodíka ako paliva budúcnosti. Pre väčšie motorky sa rysuje nový spôsob, ako prekonať tento uhlíkovo neutrálny problém tým, že budeme mať spaľovacie motory na e-palivo.

Christianom Pingitz – produktový manažér BMW povedal: ,,Treba prejsť čo najskôr na e-palivá alebo syntetické palivá, aby sme sa zbavili emisií.“

E-Fuel alebo nič!

E-fuel je syntetický benzín ktorý by mal vyriešiť emisný problém a zároveň nechať nám srdciarom naše motory pod bruchom. Je jasné, že motory sa budú musieť na toto palivo prispôsobiť, ale je to vždy lepšie, ako nemať žiadnu alternatívu.

V preklade tam budeme liať niečo, čo bude prdkať konvalinky a my za to budeme platiť haldu penazí. Ďalšia alternatíva bude vodík a už len elektrina.

Mať alternatívu je nádej a to ma teší. Mať naopak len jednu možnosť je niečo, čo nemôžme nechať za každú cenu dopustiť. Lebo možnosť znamená sloboda, a tú si nemôžme nechať zobrať.

Budeš radšej liať e-fuel, plniť vodík alebo to nabiješ ?

5 komentárov

Najčítanejšie

Exit mobile version