Tak a je
konečne vonku! BMW nám už počas jesennej výstavy v Miláne ukázalo prototyp
exkluzívneho superbiku HP4 RACE, no na jeho konečnú podobu a podrobné info
sme si museli pár mesiacov počkať. Presnejšie včera (19. 4. 2017) sa na press
stránke BMW objavila tlačová správa týkajúca sa sériovej podoby modelu HP4
RACE.
Aj keď označenie
„sériová“ je možno trochu silný výraz a oveľa viac sa sem hodí označenie
malosériová, nakoľko BMW plánuje vyrobiť len obmedzenú sériu 750 kusov. Výrobu
má pritom na starosti úzky špecializovaný tím pracovníkov, ktorí skladanie
každého kusu zmenia doslova na ručnú prácu s najvyššou úrovňou kvality.
V oblasti elektroniky, stavby a výkonu motora je model HP4 RACE na
úrovni súčasných superbikových továrenských špeciálov a v oblasti
konštrukcie podvozku a hmotnosti je dokonca ešte lepší
a s prevádzkovou hmotnosťou 171 kg je len o máličko ťažší ako súčasné
prototypy zo seriálu MotoGP.
Exkluzívny rám z uhlíkových vlákien
a top komponenty
BMW je prvým
výrobcom, ktorý predstavil kompletný rám aj so samostatnou podsedlovou časťou
vyrobených z uhlíkových vlákien, pričom váži len 7,8 kg. Z tohto
materiálu sú naviac vyrobené aj ráfy oboch kolies vďaka čomu je úspora
hmotnosti ešte vyššia.
S rovnakou
exkluzivitou môžete počítať aj na podvozku a predná vidlica Öhlins FGR 300
a zadný tlmič TTX 36 GP sú identické komponenty aké nájdete vo svetovom
šampionáte Superbikov a seriáli MotoGP. Podobne aj brzdné strmene Brembo GP4
RR predstavujú momentálne to najlepšie čo môžete na okruhových Superbikoch
nájsť.
Výkon okruhového špeciálu
Motor ponúka
podobné špecifikácie aké nájdete na továrenskom superbiku BMW a disponuje
výkonom 215 k pri 13 900 ot./min. Krútiaci moment dosahuje úroveň 120
Nm pri 10 000 ot./min. Tento výkon
jazdec na okruhu naplno využije vďaka nakrátko sprevodovanej racingovej
6-stupňovej prevodovke. Súčasťou výbavy sú aj rôzne veľkosti zadnej rozety
a predného vývodového kolečka, vďaka ktorým môže jazdec optimalizovať
nastavenie podľa profilu trate.
Elektronika okruhového špeciálu
Špičková
elektronická výbava sa v tomto prípade dá očakávať. Okrem toho sa však
výrobca aj tu zameral na úsporu hmotnosti. Široké spektrum informácii má jazdec
k dispozícii na veľkom digitálnom displeji 2D. Všetky údaje telemetrie sa
samozrejme ukladajú na 2D úložisko.
Systémy
dynamickej trakčnej kontroly, brzdenia motorom (EBR) a Wheellie Control
ponúkajú široké možnosti nastavenia na rôzne povrchy a profily okruhov.
Dajú sa naprogramovať pre každý prevodový stupeň zvlášť podľa preferencii
jazdca. Okrem týchto systémov je motocykel vybavený Asistentom štartu (Launch
Control) a obmedzovačom rýchlosti v boxovej uličke (Pit Line
Limiter).
Jedinečná grafika
Podobne ako rám
a kolesá sú naHP4 RACE racingové
kapoty, kryt sánia a zadný „hrb“ vyrobené z uhlíkových vlákien.Na týchto častiach nájdete špeciálnu grafiku
vo farbách BMW HP Motosport, ktorá spolu s ručne leštenou hliníkovou
nádržou dodávajú tomuto modelu jedinečnú vizáž okruhového špeciálu.
BMW HP4 RACE – najexkluzívnejší superšportový bavorák oficiálne predst