Túto mašinku sme testovali ešte v roku 2016 a vtedy sa kolegovi zdal titulok k článku „Bomba kšeft“ veľmi príznačný. Je rok 2019 a titulok k X450-tke stále sedí, pretože krátka verzia stojí výborné peniaze (4 719 Eur, Black edition, T3b) a je to jedna z najpredávanejších štvorkoliek v SR a ČR a výrobca nemá problém dávať na stroj trojročnú záruku. O čom teda bol a aktuálne je tento skvelý bestseller 4×4?
Ako dopadol TEST 2016? (Motomagazín 5/2016 – M. Tamáši) Moderná technika, vysoká kvalita, výborné jazdné vlastnosti a viac ako príjemná cena, to všetko sú indície, ktoré hovoria, že pred sebou máte skvelú kúpu, alebo inými slovami – bomba kšeft! O novinke z dielne značky CF Moto s označením Gladiator X450 sme doteraz počuli len samé pozitíva, ktoré naznačujú, že práve tento model bude takouto skvelou voľbou. Máme za sebou prvý test tejto horúcej novinky a môžeme potvrdiť, že slová chvály sú v tomto prípade namieste.
Vyčnieva z radu
Štvorkolkový trh v posledných rokoch prechádza dynamickým rozvojom a najmä kategória cenovo dostupných ázijských modelov rýchlo napreduje a kvalitatívny štandard sa posúva nahor veľmi rýchlo. Priam ukážkovým produktom tohto tvrdenia je práve Gladiator X450, ktorý úrovňou dielenského spracovania citeľne vybočuje zo zabehnutých koľají, no a keď k tomu pripočítame moderný dizajn s LED osvetlením, tak po vizuálnej stránke ponúka naozaj prijemný pohľad. Zle doliehajúci plast, poprípade obnažené vedenie káblov alebo iné „drobnosti“, ktoré nepotešia tu určite nenájdete. To isté platí aj o modernej technike, ktorú ukrýva a v tejto cenovej kategórii budete len ťažko hľadať niečo lepšie.
Kompaktný a zábavný pracant K dispozícii sme mali krátku verziu nového Gladiatora, ktorá pôsobí naozaj kompaktným dojmom. Táto kompaktnosť má svoje výhody a najmä ak sa v sedle radi zabávate alebo objavujete najzastrčenejšie kúty okolia, tak obratnosť podvozku vám príde vhod. Naviac Gladiator prichádza na takúto prevádzku veľmi dobre pripravený, všetky štyri kolesá sú nezávisle zavesené, sériové komponenty pruženia ponúkajú možnosť nastavenia predpätia a už s výrobným nastavením sa nemusíte obávať náročného terénu. Ak radi jazdíte vyložene športovým tempom, tak výrobca ponúka ako súčasť doplnkovej výbavy sadu špičkových komponentov Elka, ktoré posunú jazdné vlastnosti ešte o úroveň vyššie. Mimoriadne užitočným doplnkom v tomto ohľade je aj elektronický posilňovač riadenia, ktorý je súčasťou doplnkovej výbavy a na Gladiatore funguje bez problémov.
450 alebo 400? Asi najpríjemnejším prekvapením v prípade malého Gladiatora je motor, ktorý využíva techniku z dvojvalca X8 a vo vnútri valca sa pohybuje piest práve zo spomínaného dvojvalca. Výrobca tento model dokonca označuje číslicou 450, no motor má pritom zdvihový objem len 400 ccm. Ťažko povedať prečo v CF Moto zvolili takéto označenie, no svojím výkonom a sebavedomým prejavom by som mu pokojne pridal zopár kubíkov objemu naviac, pretože porovnávať sa môže naozaj aj s objemovo väčšou konkurenciou, čo potvrdzuje maximálnym výkonom 33 k pri 7 000 ot. Za výbornými parametrami treba opäť hľadať kvalitnú techniku a okrem štvorice ventilov tu nájdete moderný elektronický systém vstrekovania paliva Bosch. Motor nie je vybavený rozbehovou spojkou a na kolesá sa tak výkon dostane skôr. V tomto ohľade treba spomenú aj nový variátor pochádzajúci od kanadskej spoločnosti CVTECH, ktorý je vybavený spoľahlivo pracujúcou motorovou brzdou.
Plnohodnotné pracovné náradie Gladiator je štvorkolkou so širokými možnosťami využitia a jednou z hlavných činností je pracovné nasadenie. Motor nemá problém s ťahaním nákladu a najmä na pomalom prevode ma sily na rozdávanie už od najnižších otáčok. Variátor pritom zaberá veľmi plynulo bez akýchkoľvek trhavých pohybov. Jazdec má k dispozícii elektronicky aktivovaný náhon 4×4 a uzávierku diferenciálu prednej nápravy. Nechýba výkonný elektrický navijak a homologizované ťažné zariadenie vzadu. Dostatok miesta na náklad ponúka aj dvojica kovových nosičov vpredu a vzadu. Cennejší náklad je potom možne uložiť do vode odolnej skrinky vzadu pod sedadlom. Nechýba 12 V zásuvka a ďalšia samostatná zásuvka ukrýva dvojicu USB vstupov.
Na rade je zábava Keď ide o zábavu, tak Gladiator nie je žiadnou citlivkou a zvláda aj drsnejšie zaobchádzanie. Spodok štvorkolky je vďaka širokému plechu dobre chránený a dokáže absorbovať aj väčšie nárazy. Ako som spomínal kompaktné rozmery krátkej verzie priam volajú po náročných úsekoch s otáčaním „okolo nohy“ aj keď tu ma trochu zaskočil relatívne veľký polomer otáčania a na doraz riadenia narážam relatívne skoro, no tento menší nedostatok kompenzuje posilňovač riadenia, ktorý v náročnom teréne funguje spoľahlivo. Aj na rýchlych rozbitých úsekoch, kde pruženie je na limite mám práve vďaka posilňovaču riadenie pevne v rukách. Testovací okruh bol po výdatnom daždi samé blato a veľa času tak jazdím s aktivovaným náhonom 4×4, pár krát som nútený siahnuť aj po uzávierke a aj tu je prítomnosť posilňovača viac ako vítaná. Motor rýchlo ukazuje svoje kvality a nemá problém zdolávať dlhé a tiahle stúpania plné hlbokých koľají na rýchly prevod. Dokonca sa s týmto prevodom ochotne rozbieha v strmom stúpaní a prakticky nemám dôvod siahať po pomalom prevode. Motor sa po plynulom rozbehu veľmi rýchlo dostáva do otáčok a akcelerácia je veľmi dobrá. Menej skúsený jazdec tak má k dispozícii výkon, ktorý ho s rezervou dostane všade a naopak skúsený jazdec nemusí pod kopcom rozmýšľať, či to motor dá, ale bez obáv vyrazí. Brzdy sú dostatočne výkonne, kus roboty odvedie aj variátor, ktorý využíva brzdný účinok motora a v dlhom klesaní musím chvíľami skôr pridávať ako brzdiť.
Vysoký štandard za atraktívnu cenu Túto štvorkolku už od svojho predstavenia sprevádzali výborné referencie a dnes môžeme povedať, že neklamali a medzi cenovo najdostupnejšie športovo-úžitkové štvorkolky pribudol hráč, ktorý so sebou prináša vysoký štandard kvality a modernú techniku, ktorá v tejto kategórii nie je až tak samozrejmá. CF Moto Gladiator X450 EFI EPS, tak naozaj spĺňa všetky predpoklady bomba kšeftu.
Gladiator X450 v roku 2019 (V. Brniak) Opäť sa vrátim k 3 ročnej záruke, pretože táto je doplnená o doživotnú záruku na rám (platí pre nepodnikateľa a 1. majiteľa). Tak či onak je to veľké gesto výrobcu, ktorý si za svojimi produktmi sebavedome stojí a to v zákazníkovi vyvoláva istotu v kvalitu produktu ako celku. Áno, vždy sa niečo môže pokaziť, jed to je stroj ktorý nesie v sebe obrovské množstvo rotujúcej techniky, ale ani vy – jeho užívatelia nezabúdajte na to, že X450 je mašinka, ktorá nie je určená na skákanie lavíc na motokrosovej trati, ale patrí do kategórie úžitkových strojov a tak sa k nej treba i správať.
Inovácie v prospech kvality a bezpečnosti… Tento model sa dizajnovo prakticky nezmenil a i dodnes je žiarivá, metalízovaná oranžová farba ťahákom na oči. Pre plnenie normy Euro4 sú tu zabudované dva nové katalyzátory. Bol tiež inovovaný brzdový systém – teraz sú tu 4 kotúče, teda po jednom na každom disku a tak sa výrazne vylepšil brzdný účinok. Nezabúdajme, že model je vybavený motorovou brzdou a stroj sa aj pri extrémnom spomaľovaní stáva ďaleko viac bezpečnejším. Oba diferenciály sú uzamykateľné, na riadidlách pribudlo (modré) elektronické tlačidlo pre uzamknutie zadného diferenciálu. Inováciou prešiel i posilňovač riadenia (EPS – voliteľná výbava), ktorý má lepšiu charakteristiku pri jazde po ceste. Ako plus dávam do pozornosti krásne 12“ duralové disky kolies, odpruženie IV. generácie s progresívnymi pružinami a úplne nový, výkonný motor bez rozbehovej spojky.
Váhate, uvažujete? Cena – SUPER! Technika – SKVELÁ! Servisné strediská v SR – bez problémov!
Finále – tento bestseller je fakt Bomba kšeft!
Technické parametre: CFMOTO Gladiator X450 EFI EPS Cena: 4 990 Eur (test. verzia r. 2016) Aktuálna cena r. 2019: od 4 719 Eur Motor: 400 ccm, 4-ventily, SOHC, R1 Výkon: 19 kW L7e Euro4 / 20,7 kW T3b / 24 kW verzia off-road Krút. moment: 35 Nm pri 5 900 ot./min. Prevodovka: automat s plynulým prevodom, kardanový hriadeľ Rozmery štandard (D x Š x V): 2 100 x 1 100 x 1 350 mm Rozmery predĺžená verzia (D x Š x V): 2 300 x 1 100 x 1 350 mm Rám: kolískový, pozváraný z oceľových rúrok Hmotnosť štandard / predĺžená verzia: 345 / 358 kg (suchá) Rázvor (štandard / predĺžená): 1 260 / 1460 mm Objem pal. nádrže: 15 l Pneu: vpredu: 24×8-12, vzadu: 24×10-12 Pneu Black edition: vpredu: 25×8-12, vzadu: 25×10-12 Homologizácia: L7b alebo T3b (biele / zelené značky) Farby: čierna, oranžová ATV na test požičal: Journeyman CZ s.r.o., Praha – Strančice
Text testu: Miro Tamáši, dodatky k modelu 2019: Vlado Brniak, foto: Vlado Brniak
Bomba kšeft s 3 ročnou zárukou – CFMOTO Gladiator X-450
Úžitková štvrokolka s nadštandardnými vlastnosťami
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.