Reklama

Vážka - test Suzuki GSX-S750

Vedeli ste o tom, že vážky nemajú žihadlo? Je tradovanou poverou, že vážka môže niekoho poštípať. Nemôže, ale ak ju vyprovokujete, tak vycerí hryzadlá a jednoducho vás pohryzie. No a tohtoročná novinka Suzuki v podaní naháča GSX-S750 je na tom podobne. Nemá žihadlo, ale zuby vyceriť vie.


Prvé dojmy

Tento rok sme naháča GSX-S750 odtestovali naozaj dôkladne. Začiatkom leta sme absolvovali v sedle Suzuki deň na okruhu a teraz prišiel čas pozrieť sa na praktickú stránku tohto atraktívneho športovca. GSX-S-ka na prvý pohľad pôsobí kompaktne a športovo. Kapotáž, alebo teda príruby, na nádrži sú ostro rezané. Kapotáž pod motorom dodáva motocyklu správny dynamický výzor a treba uznať, že u mnohých motocyklov rovnakej kategórie tento doplnok doslova chýba. Zadná časť motocykla je zdvihnutá a odľahčená a keby sa dal odstrániť ten predpisový predĺžený blatník, tak by bola prakticky dokonalá. Predná maska sa skladá jednoducho len zo svetla a absolútne minimalistickej kapotáže a tak to má u nahatej Suzuki byť. Zlaté vidlice, vykrojené kotúče, číre smerovky a farebná schéma sú potom už len čerešničkou na torte. Čo sa týka výzoru, tak mám len jednu výtku, a tou sú odrazky na prednom kolese. Tento nevkusný doplnok zavinila pravdepodobne nejaká norma, ale osobne za mňa by to bola prvá vec, ktorá by skončila v krabici po tom, ako by som si Suzuki doviezol domov.  


10° stupňov Celzia, ide sa testovať

Na testovačku mi vyšlo pekné jesenné počasie, takže oblečenie už sa musí výdatne vrstviť, ale na kvalite jazdy to neuberá. GSX-S750 sa podľa očakávania chová veľmi priateľsky a nemusí sa jej zľaknúť ani nováčik. Prekvapivo je tento naháč strednej triedy vybavený nad očakávané pomery a v balíku má jazdec napríklad aj asistenta rozjazdu. Stačí zaradiť rýchlosť a pomaly púšťať spojku. Motocykel spraví všetko za vás a plynulo sa rozbehne. Skúsený jazdec to asi moc často nepoužije (okrem momentov, keď si bude robiť selfie J ), ale pre začiatočníka to bude vítaný pomocník. GSX-S750 sa vedie na istotu, je ľahko ovládateľný a do náklonov ho netreba nijak tlačiť. Na druhú stranu je na naháča prekvapivo stabilný aj pri vyšších rýchlostiach aj pri prejazde nerovností. Spolu sme prebehli cesty prvej a druhej triedy a pozreli sme sa aj na diaľnicu a jedna z vecí, ktorá ma udivuje je pohodlie pri jazde. Motocykel samozrejme nemá predný štít a ja som mal pri teste nasadenú svoju obľúbenú enduro prilbu, teda prilbu so štítom, a ani raz sa mi nestalo, že by mi nárazy do prilby znepríjemňovali jazdu. A to sa bavíme o rýchlostiach v oblasti 130 km/h a možno aj o kus ďalej. Jazdec má dostatok miesta na presúvanie sa po sedadle a je tak možné vytvoriť si vzpriamený posed s dobrou ergonómiou aj na dlhší presun, a naopak je možné presunúť ťažisko do športovejšej polohy a jednoducho sa nechať uniesť emóciami.  


Výhľad a výbava

V prvom rade som sa musel popasovať so zrkadlami, nech v nich namiesto pliec vidím dianie za sebou. Po pár chvíľach sa to podarilo a spokojne môžem Suzuki GSX-S750 zaradiť medzi pár motocyklov, u ktorých si zo zrkadlami rozumiem. Okrem toho mám v zornom poli palubovku. Je umiestnená presne tak, aby som na ňu videl, ale zároveň neruší. Pri jazde v noci je podsvietená jemným modrým svetlom, takže nebude kričať ako u iných modelov. Prístrojovka ponúka kompletnú zostavu informácií a nájdeme na nej graficky zobrazený otáčkomer, rýchlomer, zaradený prevodový stupeň, hodiny, tachometer a dva denné počty kilometrov, aktuálne zvolenú úroveň kontroly trakcie, teplotu motora a stav nádrže aj s odhadovaným dojazdom. Je to celkovo dosť informácií, ktoré sa podarilo výrobcovi rozmiestniť na tak malý LCD displej, ale všetko je prehľadne usporiadané a nepôsobí nijak rušivo. Čo naopak trochu zamrzí je usporiadanie ovládacích prvkov. Na ľavom riadidle je veľký prepínač označený ako SEL (výber) s tlačidlami hore a dole, ale tento slúži len na ovládanie kontroly trakcie. Všetko ostatné sa ovláda priamo tlačidlami na palubovke. Chce to zvyk. Páčka spojky nie je nastaviteľná, inak však ľavej strane nie je čo vytknúť. Na pravom riadidle máme nastaviteľnú páčku brzdy a nepochopiteľný ovládač výstražného trojuholníka. Tento sa netypický zapína páčkou, ktorá celkovému dizajnu ovládačov proste neladí. Použil som ho raz a funguje ako má – chce to ale zvyk.  


Motor a elektronika

Motoricky má GSX-S750 korene v superšporte Suzuki GSX-R750. Pohonnou jednotkou je teda kvapalinou chladený štvortaktný štvorvalec s objemom 749 ccm. Vŕtanie x zdvih 72x46 mm, výkon 112 koní a krútiaci moment 81 Nm. Pri váhe 213 kíl sa jedná o veľmi príjemné čísla. Čo však ponúka GSX-S750 naviac? Vo výbave je už pár krát spomínaná kontrola trakcie, ktorá pomôže zvýšiť bezpečnosť jazdy na maximálnu úroveň. Kontrola trakcie má tri úrovne a je možné ju aj vypnúť. Proste skvelé. Okrem kontroly trakcie je testovaná Suzuki vybavená radiálnymi brzdami Nissin. Vpredu sú dva vykrojené kotúče s priemerom 310 mm a štyrmi piestikmi, vzadu je 240 mm vykrojený kotúč s dvoma piestikmi. Motocykel je možné zastaviť prakticky jedným prstom, dva som používal, keď bolo nutné trochu pritlačiť.  


A čo spolujazdec?

Zaujímavou kapitolou je spolujazdec. Nakoľko som pri teste nebol sám a väčšinu kilometrov som strávil vo dvojici tak môžem zhodnotiť aj pohľad spolujazdca. Zadné sedadlo je dosť kompaktné, nebolo však únavné ani po 100 km na jeden záťah. Nevýhodou je, že je mierne sklonené dopredu a má dosť hladký povrch, takže spolujazdkyňa sa pomaly posúva ku vodičovi. Vzadu chýbajú madlá spolujazdca a ten teda nemá veľa možností, ako zmeniť polohu pri jazde. Na druhú stranu je počas cesty vzpriamený a samotná jazda pre neho nie je únavná. No a najväčším prekvapením boli stúpačky, ktoré sú umiestnené dostatočne nízko a kolená tak netrpia v zalomenej polohe. Polohu stúpačiek som porovnával s prakticky turistickým modelom GSX1250FA, ktorý mám doma a stúpačky spolujazdca sú u neho umiestnené vyššie. Suzuki GSX-S750 som vracal do redakcie ráno. Boli 3 stupne Celzia a hmla umožňovala viditeľnosť hádam na 10 metrov. Aj napriek tomu som sa s GSX-S-kom cítil v pohode. Je to motocykel, ktorý sa nestratí pri dlhšom presune, v meste, v zápche ani na kľukatých cestách, kde jazdca pustí naozaj hlboko do náklonu. Zamrzí, že výrobca neschoval pod sedadlo oká na sieťku, čím trochu znížil praktickosť a tiež, že model nemá hlavný stojan (čo zas prospelo váhe). Ale sú to len drobné muchy, ktoré by som tejto vážke bez problémov odpustil.    


Suzuki GSX-S750

Cena: 8 290 Eur (cena z r. 2017)

Motor: 749 ccm, 16 ventilov, DOHC, R4

Výkon: 114 k pri 10 500 ot./min.

Krút. moment: 81 Nm pri 9 000 ot./min.

Prevodovka: 6-stupňová, reťaz

Rozmery (D x Š x V): 2 125 x 785 x 1 055 mm

Rám: dvojitý chrbticový, pozváraný z hlin. profilov

Hmotnosť: 213 kg (prevádzková)

Rázvor: 1 455 mm

Výška sedla: 820 mm

Objem pal. nádrže: 16 l

Pneu: vpredu: 120/70 - 17, vzadu: 180/55 - 17  


Motocykel na test zapožičal: MSC – Suzuki Slovensko, o. z., Bratislava  


Test bol uverejnený v časopise Motomagazin 11 / 2017

Text: Jozef Jambor, foto: Vlado Brniak



28.06.18, Tamasi    
Foto titulka
Vážka - test  Suzuki GSX-S750


Diskusia k článku
Vložiť príspevok môže iba registrovaný užívateľ.
Mediálni partneri
Motomagazín
Reklamní partneri
Copyright © 2oo4-2o17 eXe | ISSN 1337-3064 | Všetky práva vyhradené | Redakcia | RSS | Prístupnosť | Motocykel.sk na Facebooku 0.03301