Reklama

CABERG JACKAL SNIPER – test

Hľadáte prilbu v nižšej cenovej hladine s výborným vetraním a univerzálnejším použitím? Pozrite sa na CABERG JACKAL SNIPER v cene 175,80 Eur, ktorý k nám dováža česká spoločnosť Bikers Crown. Pre zaujímavosť spomeniem, že Caberg je talianska značka založená v roku 1974 a jej názov vznikol zo slovného spojenia Caschi di Bergamo.  


Dynamický dizajn – množstvo riešení

Caberg tento model predstavil na jar tohto roka a prezentuje ho ako prilbu so športovým a dynamickým dizajnom v kombinácii s komfortným technickým riešením a výbornou cenou. Je to model určený na každodenné použite, ale aj pre ďaleké cesty. Plne odnímateľná podšívka, množstvo vetracích otvorov, integrovaná slnečná clona, rýchlo odnímateľné predné plexi s predprípravou na Pin lock. Zapínanie je miktrometrickou sponou, ktorá je podšitá širokým pásom z jemnej textílie, aby neškriabala pod bradou. Toľko výrobca.    


Cesta či cestovné enduro?

Aj keď ju výrobca pasuje plne na cestu, prilba vďaka ostrejšie tvarovanej bradovej časti a priam enduro tvaru pred nosom a vzápätí aj tvarom plexiskla, nesie čiastočne prvky pre použitie na ľahké enduro. Grafikou sa hodí na ostrú nahú motorku, ale ja by som ju posunul aj k ľahkému enduru a mám na to osobitý dôvod.    


Cestná výbava, množstvo detailov

Tak lacná prilba má toľko technických detailov, že neviem, kam sa mám skôr pozerať. Mňa predovšetkým upútala horizontálna lomená krivka, ktorá vystupuje z lemu od nosa až dozadu prilby. Navyše je tento lem duplicitný s grafikou a tu je skrytá podstata vizuálnej dynamiky prilby. Hrana zlepšuje obtekanie vzduchu a v zadnej časti tvorí odtrhovú hranu pre vodu v prípade dažďa.    


Vetranie je priam víchrica

Sniper má celkom 6 technických prvkov, ktoré majú na starosti cirkuláciu vzduchu. Tri nábehové vetracie otvory spredu sú uzatvárateľné, ďalšie dva spredu na bradovej časti sú veterné tunely s úzkym vstupom náporového vetra. V zadnej časti je jeden rebrovaný veterný tunel s decentným spojlerikom pre plynulé odvádzanie tepla z prilby. Už samotný interiér, presnejšie vnútorná polystyrénová škrupina je v tvare hlboko krojených rebier, ktoré majú za úlohu práve aktívny odvod tepla z prilby. Ak aj tak vám bude teplo, môžete odňať zospodu bradový textilný deflektor.    


Plexi štít

Hlavné plexi má už spomínaný enduro tvar a má aretáciu v piatich rovnomerných polohách a je maximálne odolné voči poškriabaniu. Má rýchloupopínací systém kvôli umývaniu. Slnečná clona je bez aretácie a vďaka systému posuvu ju nastavíte a zastavíte v ľubovoľnej polohe. Clona je s vysokou účinnosťou proti slnku, ak slnko nesvieti, je lepšie ju zatiahnuť a netrápiť tak oči.    


Caberg Sniper v praxi

Konfekčná veľkosť XL, ktorú bežne nosievam mi sadla ako uliata a netlačí vôbec a ani časom. Dostatočný otvor uľahčuje nasadenie i zloženie prilby cez hlavu a skvelým pomocníkom je práve široký, ochranný lem nad sponou, tak ani neviem, že mám prilbu zapnutú. Vďaka nápaditému a športovému dizajnu si ma okolitá premávka vzorovo všíma a zároveň rešpektuje. Výhľad mám vynikajúci a keďže je prilba úplne nová, bojujem s ovládacími prvkami otvárania vetracích otvorov, ktoré idú ťažšie. Bude ich treba vybehať. Intenzita slnečnej clony je skutočne vysoká, jej spracovanie je vynikajúce, nerobí v žiadnom poli lámavý efekt pre oči. Jej obsluha mi ale moc nejde, ovládací prvok na ľavej strane zakaždým hľadám, pretože si neviem zvyknúť na jeho polohu. Toto je ale otázka praxe.    


Pomalá, stredná, rýchla jazda

Pomalá jazda, myslím tým presuny mestom, je úplne v prirodzenom režime. Máj je veľmi horúci a intenzívne využívam všetky vetracie otvory. Na križovatke hlavné plexi zaaretujem v prvej polohe odspodu a okamžite pri rozbehu aj počas jazdy dostávam nával prúdiaceho vzduchu. Do rýchlosti 60 km/h je obtekanie, prúdenie vzduchu v prilbe i odvetranie úplne super. Zvuková hladina je na 100%

Stredná rýchlosť do 90 km/h odhaľuje, že prúdenie vzduchu je až moc aktívne a tak priebežne zatváram otvory, ktoré nielen zmenšia prietok vzduchu, ale prilba i citeľne stíchne, pretože s pribúdajúcou rýchlosťou sa zvyšuje i jej hluková hladina.

Rýchla jazda, nad 90 km do 140 km/hurčuje hranice použitia prilby. Zabudol som, pripomenúť, že prilby sa vždy snažím testovať na nahej motorke, kde sa najlepšie prejaví tak hlučnosť, ako vetranie i obtekanie vzduchu. V týchto rýchlostiach doceňujem nielen aerodynamický dizajn, ale aj aerodynamické obtekanie vzduchu, prilbu nič vo vetre nestáča, hlava mi netancuje, pekne drží smer. Horšie je to ale s hlučnosťou, kde prietokové kanály zvýšili hluk v prilbe, ktorý sa mi už tak moc v tejto rýchlosti nepáčil.  


Finále?

V tejto cenovej hladine nemôžete chcieť to, čo vám ponúkne 3-4 krát drahšia prilba. Ako plus vyznačujem dizajn, pohodlie a aktívne vetranie, ktoré je ideálne v mestských podmienkach. Vďaka vetraniu a konštrukcii prilby by som ju okrem kategórie „cesta“ – pre nižšie a stredné rýchlosti, zaradil čiastočne aj do kategórie „ľahké enduro“, čím získavate pohodlne dva v jednom. Jej použiteľnosť na nekapotovanej motorke siaha z hľadiska hluku a tým pohodlnosti do rýchlostí cca 100 km/h. Takže je tu prilba pre mladých ľudí, začiatočníkov, ktorí ju vďaka dizajnu a funkcií budú milovať.  


 Naše hodnotenie:

Dizajn: 5/5

Prax: 3/5  


CABERG JACKAL SNIPER

Materiál: Polykarbonát

Zapínanie: mikrometrická spona

Váha: 1500 +/- 50g

Farby:  čierno-bielo-červená / zeleno-šedo-čierna

Cena: 175,80Eur

Veľkosti: L-XL-XXL  


Dovozca: www.bikerscrown.sk / www bikerscrown.cz  


Test bol uverejnený v časopise Motomagazin 6 / 2018

Autor: Vlado Brniak, foto: autor a A. Brniaková



03.12.18, Tamasi    
Foto titulka
CABERG JACKAL SNIPER – test


Diskusia k článku
Vložiť príspevok môže iba registrovaný užívateľ.
Mediálni partneri
Motomagazín
Reklamní partneri
Copyright © 2oo4-2o17 eXe | ISSN 1337-3064 | Všetky práva vyhradené | Redakcia | RSS | Prístupnosť | Motocykel.sk na Facebooku 0.02104