Reklama

Honda CRF1100L Africa Twin 2020 mala už aj slovenskú premiéru!

 - Väčší motor, viac výkonu a nová sofistikovaná elektronika

- Menšia, ľahšia a užšia

- Dve verzie – Africa Twin a Africa Twin Adventure Sports    

Foto

Honda CRF1100L Africa Twin

Pre rok 2020 prešla rozsiahlymi úpravami s dôrazom kladeným na schopnosti pri jazde v teréne, takže jej vzhľad aj správanie sa ešte viac priblížili skutočnému rely stroju. Menšia, užšia a o 4 kg ľahšia novinka ponúka ešte atletickejšie správanie, a to najmä vďaka úpravám motora, ktorý po novom disponuje o 7 % vyšším maximálnym výkonom, o 6 % väčším krútiacim momentom a výrazne väčšou silou v celom rozsahu otáčok. Motor plní emisnú normu EURO5.  

Rám stroja bol úplne revidovaný a teraz je vybavený priskrutkovaným hliníkovým pomocným rámom. Taktiež zadná kyvná vidlica je hliníková a vychádza z motokrosového špeciálu CRF450R. V strede nového modelu Africa Twin sa nachádza nová šesťosová jednotka na meranie zotrvačných síl (Inertial Measurement Unit – IMU), ktorá riadi nielen sedemúrovňový systém HSTC, ale (po novom od roku 2020) taktiež systém na zamedzenie dvíhania predného a zadného kolesa s 3 úrovňami (Wheelie Control a Rear Lift Control), náklonové ABS umožňujúce brzdiť v zatáčkach (s nastavením pre jazdu v teréne) a systém detekcie prejazdu zatáčkou pre verziu s prevodovkou DCT. K štandardným jazdným režimom URBAN, TOUR a GRAVEL po novom pribudol ešte režim OFF-ROAD.  

Pozícia pri jazde, ktorá bola navrhnutá s dôrazom na kompletnú kontrolu, ťaží z kombinácie užšieho sedadla a vyššie postavených riadidiel. Farebný TFT dotykový multifunkčný informačný displej (Multi Information Display – MID) s uhlopriečkou 6,5 palca umožňuje priamu interakciu so systémami stroja a navyše ponúka Apple CarPlay® a Bluetooth konektivitu. Dve svetlá na denné svietenie (DRL) s vysokou viditeľnosťou zvyšujú bezpečnosť jazdy a súčasťou štandardnej výbavy je taktiež tempomat.    


Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports

Nová Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports zdieľa rám, motor aj pozíciu jazdca s terénne zameranou verziou CRF1100L Africa Twin, v modelovom rade však hrá vlastnú rolu: ponúka jazdcom schopnosti pre križovanie kontinentov a pre dlhé cesty tak po cestách, ako mimo nich. To je dané tvarom väčšej 24,8-litrovej palivovej nádrže, vylepšenou ochranou proti vetru (poskytovanou tak kapotážou, ako bočnými panelmi), výškovo nastaviteľným štítom, veľkým krytom vane motora, hliníkovým zadným nosičom a bezdušovými kolesami a pneumatikami. Štandardná výbava zahŕňa taktiež nabíjaciu zásuvku a vyhrievané rukoväte.  

Pre optimálne odpruženie a tlmenie predného aj zadného kolesa je model Africa Twin Adventure Sports dostupný s voliteľným odpružením Showa EERA. Štyri prednastavené režimy – SOFT, MID, HARD a OFF-ROAD – pokrývajú všetky typy jazdných situácií a pre ešte presnejšie vyladenie podvozka má jazdec k dispozícii režim USER. Ak motocykel stojí, je možné upraviť aj predpätie zadnej pružiny.  

Pozícia jazdca, ktorá bola navrhnutá s dôrazom na kontrolu a komfort, je daná zúženým sedadlom, ktoré je oproti minulej verzii umiestnené o 50 mm nižšie. Farebný TFT dotykový multifunkčný informačný displej (Multi Information Display – MID) s uhlopriečkou 6,5 palca umožňuje priamu interakciu so systémami stroja (vrátane Showa EERA) a navyše ponúka Apple CarPlay® a Bluetooth konektivitu.  



29.10.19, Tamasi    
Foto titulka
Honda CRF1100L Africa Twin 2020 mala už aj slovenskú premiéru!


Diskusia k článku
Vložiť príspevok môže iba registrovaný užívateľ.
Mediálni partneri
Motomagazín
Reklamní partneri
Copyright © 2oo4-2o19 eXe | ISSN 1337-3064 | Všetky práva vyhradené | Redakcia | RSS | Prístupnosť | Motocykel.sk na Facebooku 0.02732