Reklama

Mike Wazowski na pretekoch - test HJC RPHA11 Pixar

 HJC Slovensko má na starosti Petro a spol. v Prešove a chalani presne vedia ako má predaj prilieb vyzerať. Na Majka Waziho som si musel počkať, (v Trenčíne som ho nestihol) a tak ma pri Veľkej cene Slovenska na Slovakiaringu čakala previazaná škatuľka a Bambuľka v nej naozaj nebola...  


Vyrobená na okruh

Prilbu som si rozbaľoval v depe asi hodinku pred tréningom. Že som sa tešil asi nemusím mocFoto opisovať. Nádherná bielo zelená krabica vypustila príšerku a vzbudila na parkovisku zaručený záujem. V balení som našiel náhradné tmavé plexi a antifog. Pre HJC som sa rozhodol po doterajších troch skúsenostiach, ktoré máme v garáži, 2 x FG -ST a 1x FG -17 a prvú menovanú som používal na pretekanie. Zopár značiek som vyradil pre cenu a zase ku iným som sa nedostal lebo import nereagoval. Vyhralo riešenie a komunikácia v HJC SK a samozrejme cena. RPHA11 je pretekárska verzia prilby, kde ju v akcii môžete mať od 349 Eur až po cenu 749 Eur (Mike Wazowski je za rovných 599 Eur). Je vyrobená z vyspelého kompozitného sklolaminátu, uhlíkových vlákien a aramidu zvaného Premium Integrated Matrix Plus. Tento systém ponúka veľkú odolnosť voči nárazom a výbornú tuhosť a hlavne pocit ľahkosti.   


Vetranie a dielenské spracovanie na jednotku

O prívod vzduchu sa stará bradová časť a vrchná nábehová hrana nad plexi. Spodná časť má otváranie ventilácie vpredu ale aj na vnútornej strane, kde si odblokujete sieťky pod otváraním. Vrchná časť používa pogumované kolieska, ktoré majú až sedem polôh nastavenia a tak sa dá prívod vzduchu citlivo regulovať. Vzadu je dostatočný priestor odvetrávania, ventilácia funguje naozaj na jednotku a v prilbe je príjemný pocit. Treba tak uznať kvalitu systému ACS Advanced Channeling Ventilation. Najlepšia prednosť je vo výhľade, uhol sledovania je tu najlepší na trhu a hlavne, meniť plexi nie je boj – mne to trvalo 5 sek. (systém RapidFire). Plexi je odolné voči poškriabaniu a má aj možnosť montáže pretekárskych „trhačiek“, samozrejmosťou je PinLock. Plexi sa výborne zatvára a otvára jednoduchým tlakom palca. Vnútro má komfortnú výstelku, ktorá veľmi dobre odvádza vlhkosť a bočná časť ponúka veľkú priľnavosť. Spodná časť má bezpečnostné poistky EQRS na vyberanie vnútra v prípade nehody. Zapínanie je samozrejme O-krúžkom horčíkového prevedenia, ktoré sa skúseným rukám dobre uťahuje.  


Campa v hlave Wazowskeho

Komfortné antibakteriálne vnútro mi sadlo ako „riťka na šerbeľ“. Pocit ľahkosti príde hneď a prilba je pevná, líca mám primerane stlačené (veľkosť M). Keď opúšťam depo a prikladám do kotla Fotopochvaľujem si aerodynamiku a rozhľad. Keď sklápam pohľad, nič nezavadzia výhľadu a mám aj dostatočné periférne vnímanie. Hlučnosť mi príde príjemná, nemal som pocit otravnosti a dostával som iba toľko informácii z okolia, koľko som potreboval. Pokiaľ som použil štuple do uší, bolo úplne ticho. Nízka váha robila svoje a pri takomto výhľade som sa lepšie sústredil na pretekanie. Možno to preženiem, ale lepšiu prilbu som na hlave zatiaľ nemal. Nemám ju vyskúšanú v bežnej prevádzke a ani to nemám v pláne, na tom mám iné verzie. V MotoGP Iannone, Folger, Navarro, Ramirez a iní vedia o HJC RPHA11 svoje. .  



Aká je teda RPHA11?

5 ročná záruka, Acu Gold nálepka a veľa iného ponúka RPHA11, ktorú musíme zaradiť ako okruhovú prilbu s veľmi prepracovaným systémom vetrania a hlavne výborným pocitom rozhľadu ak máte často bradu zarazenú v nádrži. Ja už zostanem pri HJC. A dizajn? Vždy som bol za uletené veselé správanie na trati a Mike bavil nie len deti. Tak prečo nie, možno bude aj Sully...      

HJC RPHA11 Pixar

Cena: 599 Eur

Materiál: PIM Plus

Zapínanie: dvojitý D-krúžok

Veľkosť: XXS - XXL

Hmotnosť: od 1 300 g  

Najdete na: www.hjc-helmets.sk  


Test bol uverejnený v časopise Motomagazin 11/2018

Text: Dušan „Campa“ Lysák, foto: archív autora  



29.10.19, Tamasi    
Foto titulka
Mike Wazowski na pretekoch - test HJC RPHA11 Pixar


Diskusia k článku
Vložiť príspevok môže iba registrovaný užívateľ.
Mediálni partneri
Motomagazín
Reklamní partneri
Copyright © 2oo4-2o19 eXe | ISSN 1337-3064 | Všetky práva vyhradené | Redakcia | RSS | Prístupnosť | Motocykel.sk na Facebooku 0.03365