Reklama

S novinkami Sea-Doo 2020 na bulharskom pobreží

- Výkonnejšie

- Komfortnejšie

- Praktickejšie   


Spoločnosť BRP, ktorá okrem iných zastrešuje aj značky Can-Am a Sea-Doo už tradične začiatkom jesene predstavuje svoje novinky na nasledujúcu sezónu nielen svojím predajcom ale aj vybraným novinárom. Tento rok sme teda koncom septembra vyrazili na bulharské pobrežie, kde na nás už čakali modely na rok 2020.    


Široký záber

Spoločnosť BRP má naozaj široký záber produktov a vodné skútre Sea-Doo neboli jediné, ktoré boli v Bulharsku predstavené. Okrem toho sme sa zoznámili s novinkami značky Can-Am v offroadovom segmente ATV/SSV (samostatný test nájdete tu: link) a naživo sme si mohli pozrieť novú generáciu roadstera Spyder RT, ktorý prešiel na rok 2020 výraznými inováciami. Nakoľko išlo o vôbec prvý kus na európskom kontinente, tak nám musela stačiť len statická obhliadka, ale už sa neviem dočkať testovacieho modelu.  


Nová platforma a viac komfortu

Poďme ale naspäť k novinkám značky Sea-Doo, ktorá na rok 2020 prichádza s novou platformu, ktorá prináša viac komfortu, väčšie úložné priestory a väčšie možnosti pre počúvanie hudby priamo na vode. Nová platforma zahŕňa širokú ponuku modelov a je použitá na modeloch GTI 90/130, GTI SE 170, Wake 170, GTR 230. Ako ukazujú predajné štatistiky popularitaFoto audiosystémov na vodných skútroch je na vzostupe a jednou z dôležitých noviniek na spomínaných modeloch je nový výkonný audiosystém, ktorý je ponúkaný ako doplnková výbava. Plne integrovaný systém disponuje zvukovým výkonom 100W, je vodotesný a vybavený Bluetooth konektivitou. Pre bezpečné uloženie mobilného prehrávacieho zariadenia pritom slúži vodotesná skrinka vybavená nabíjacím USB konektorom. Ďalšou dobrou správou je viac priestoru a pohodlia, ktorú nová platforma ponúka. V tomto prípade je priestor vzadu za sedadlami zväčšený až o 36%. Spolu s užívateľským komfortom úzko súvisí aj úložný priestor a okrem spomínanej vodotesnej skrinky na mobil alebo doklady má jazdec k dispozícii až 40 l úložný priestor v prednej časti a vďaka originálnemu rýchloupínaciemu systému LinQ je možné využiť širokú paletu originálneho príslušenstva, ktoré výrobca ponúka. Do tejto širokej palety produktov systému LinQ patrí okrem úložných boxov, prídavnej palivovej nádrže napríklad aj telskopický stĺpik s možnosťou uchytenia ťažného lana na vodné športy alebo postranný držiak na wake board. Pri originálnom príslušenstve ešte na chvíľu zostaneme a novinkou, ktorá poteší sú vyhrievané rukoväte, ktoré sú dostupné prakticky na všetky modely Sea-Doo aj starších ročníkov.    


Nový motor 

Na rok 2020 prichádza nový motor, ktorý vychádza z osvedčeného najvýkonnejšiehoFoto preplňovaného motora 1630 HO ACE, ktorý disponuje výkonom 300 k. Základom bude nepreplňovaná verzia tohto motora s označením 1630 ACE a výkonom 130 k, nasleduje ďalšia neprepĺňaná verzia 1630 HO ACE s výkonom 170 k a prepĺňaná verzia s označením 1630 ACE Supercharged s výkonom 230 k. Parametre nového motora sú výborné a v porovnaní s predchádzajúcimi motormi 1503 NA prináša až o 20% viac výkonu a výrazne zlepšenú akceleráciu.    


Ľahšie ovládanie a zvýšená odolnosť

Nová platforma prináša aj ďalšie benefity, ktoré sa prejavia priamo pri jazde. Posed, ktorý výrobca označuje výrazom Ergolock, vytvára oporné body pre nohy a bedrovú časť tela jazdca tak, aby sa počas akcelerácie odstredivá sila neprenášala výlučne na ruky. Vodný skúter zároveň narástol do šírky o 20 mm a je o 13 - 18 kg ľahší (v závislosti od modelu) a ťažisko sa podarilo znížiť o 30%. To všetko má samozrejme vplyv na jazdné vlastnosti, ľahšie ovládanie a predovšetkým na stabilitu. O zvýšenú odolnosť a robustnosť sa stará plastový materiál trupu Polytec, ktorý je odolnejší proti poškodeniu a keď už aj dôjde k poškodeniu, tak jeho oprava je rýchla a jednoduchá.    


Sea-Doo GTI SE 170 – kopec zábavy od prvých metrovFoto

Na úvod ma čakalo zvezenie s novým modelom GTI SE 170, ktorý je na vrchole modelového radu, ktorý výrobca označuje ako rekreačný a je to univerzál s extra širokým záberom namierený na rodinnú zábavu. To, že pojem „rodinná zábava“ je v tomto prípade naozaj široký potvrdzovali hneď prvé metre v sedle na ľahko rozbúrenej hladine mora. Akcelerácia 170-koňového motora už v základnom touringovom režime je výborná a po prepnutí do športového režimu ešte citeľne lepšia. Pre potreby bežného užívateľa je výkonu viac ako dosť pre ľubovoľný účel. Ovládanie aj na zvlnenej hladine bolo ľahké a riadenie rýchlo reagovalo na zmeny smeru. Poriadna zábava tak začala prakticky hneď po opustení miniprístavu pred hotelom. Výborný bol aj pocit stability na vode čo sa samozrejme premietlo aj do samotnej jazdy. Pre menej skúseného jazdca je tento pocit k nezaplateniu a GTI SE 170 svojím priateľským charakterom výborným výkonom veľmi trefne napĺňa predstavu výkonného univerzála.    



Sea-Doo GTX Limited 300 – luxusná raketa

Po zábave v sedle GTI nasledoval vrcholný predstaviteľ touringového radu, ktorý je zároveňFoto najluxusnejším vodným skútrom v ponuke Sea-Doo a nájdete tu všetko čo sa týka výbavy a doplnkov. Zároveň musím touto cestou pochváliť ešte model GTI SE, ktorý bol z pohľadu výbavy na tom naozaj dobre a vlastne mi nič v sedle nechýbalo. Samozrejme tých rozdielov je medzi oboma modelmi viacej a postupne sa prejavia. Tým najväčším je určite motor. 300-koňový prepĺňaný motor Rotax je zážitkom, ktorý treba zažiť. Akcelerácia z 0-100km/h na vode pod štyri sekundy hovorí sama za seba a bezpečne využiť naplno potenciál tohto motora dokáže už len naozaj poriadne skúsený jazdec. Napriek meniteľným jazdným režimom a ľahkému dávkovaniu som mal neustále k dispozícii poriadne prebytky výkonu, ktorý dával o sebe vedieť pri každom potiahnutí za plynovú páčku. Prínos oporného posedu Ergolock som tak ocenil okamžite a aj v podmienkach, ktoré neboli úplne ideálne bol komfort v sedle výborný. Konštrukcia trupu ST3 je trochu iná ako v prípade trupu modelu GTI a namiesto občasného skĺznutia po vrchole vlny ich GTX 300 doslova rezal. Komfort a istota vo vlnách boli vynikajúce. Ovládanie bolo ľahké, no trochu mi chýbala hravosť modelu GTI. V tomto prípade však svoje zohral aj výkon a väčší rešpekt, ktorý táto 300-koňová raketa vyžaduje. Na rýchle a komfortné cestovanie na vode je však GTX Limited 300 jednoznačná voľba.    


Sea-Doo GTI SE 170

Motor: 1 630 ccm, 12 ventilov, DOHC, R3

Výkon: 170 k  

Rozmery (D x Š x V): 3 318 x 1 250 x 1 137 mm

Trup: nový trup GTI

Materiál: Polytec GEN 2

Hmotnosť: 335 kg (suchá)

Počet pasažierov: 3

Odkladací priestor: 160,8 l

Objem pal. nádrže: 60 l  


Sea-Doo GTX Limited 300

Motor: 1 630 ccm, 12 ventilov, DOHC, R3

Výkon: 300 k

Rozmery (D x Š x V): 3 451 x 1 255 x 1 138 mm

Trup: ST3

Materiál: sklolaminát

Hmotnosť: 385 kg (suchá)

Počet pasažierov: 3

Odkladací priestor: 98,9 l

Objem pal. nádrže: 70 l  


Za pozvanie ďakujeme: IMIDJEX spol. s r.o., výhradný distribútor produktov BRP pre SR  

Text: Miro Tamáši, foto: BRP



30.10.19, Tamasi    
Foto titulka
S novinkami Sea-Doo 2020 na bulharskom pobreží


Diskusia k článku
Vložiť príspevok môže iba registrovaný užívateľ.
Mediálni partneri
Motomagazín
Reklamní partneri
Copyright © 2oo4-2o19 eXe | ISSN 1337-3064 | Všetky práva vyhradené | Redakcia | RSS | Prístupnosť | Motocykel.sk na Facebooku 0.01201