Reklama

Malý drsňák - test Brixton BX 125 X

Veľa z toho čo sa dnes ukrýva za názvom „Scrambler“ síce vyzerá ako klasicky ladená offroadová motorka, no v skutočnosti sa do terénu príliš nehodí a popravde človeka to tam ani príliš neťahá. Potom sa ale objaví motorka ako Brixton BX125 X, ktorá na prvý pohľad vyzerá ako armádna motorka zo 70-tych rokov, robustná, jednoduchá a schopná zdolávať náročný lesný terén a brodiť sa hlbokým blatom. Skutočný drsňák, ktorý sa rád popasuje so všetkým, čo pred neho postavíte  


Anglická stopa?

Značka Brixton je relatívne novým pojmom v motocyklovom svete. Naviac nejde o znovu oživenú značku z minulosti, ale o niečo nové. Podnetom je práve zvýšený záujem o maloobjemové klasické motorky, ktorý je viditeľný najmä v krajinách západnej Európy. Krajina pôvodu môže byť pre niekoho prekvapením nakoľko názov je typicky anglický, no za motorkami Brixton stojí rakúska spoločnosť KSR Group, ktorá si podľa vlastných špecifikácii necháva tieto motorky vyrábať v Ázii. Nie je to nič neobvyklé, skôr musíme vyzdvihnúť dobrú prácu, ktorú na tomto modeli evidentne odviedli.    


Klasika so všetkým čo k tomu patrí

Brixton je ťahák na oči bez ohľadu nato, že je to „len“ 125-ka namierená na dospievajúcu mládež. Zároveň vás nepritiahne výstavkou najmodernejšej techniky, práve naopak klasický dizajn a robustné prevedenie sú tými najväčšími prednosťami tejto motorky. Dizajn doslova pripomína enduro určené pre armádu niekedy spred 40-tich rokov. Jednoduchý podvozok, jednoduchý motor a mix matnej čiernej a zelenej farby je v tomto ohľade neprekonateľná kombinácia. Hrubé a rovné sedlo pripomína skôr lavicu aj keď celkom komfortnú. Nesmú chýbať okrúhle svetlomety, vpredu s elegantnou ochrannou mriežkou a vzadu minimalistické LED svetlo kombinované s ešte menšími smerovkami. Prístrojovku tvorí jeden malý kombinovaný ukazovateľ, kde klasický otáčkomer dopĺňa malý digitálny ukazovateľ rýchlosti. Z pohľadu dizajnu a estetiky ďalší plus, no z pohľadu funkčnosti to až také skvelé nie je. Všetko je doslova miniatúrne a chvíľami ťažko čitateľné. Klasikou je dlhá a oválnakoncovka výfuku, ktorá je samozrejme celá v čiernom.  


 Rokmi overený koncept 

zduchom chladený motor sa nemusí pretvarovať alebo nejakým spôsobom si umelo zvyšovať vek aby do celkového konceptu dizajnu zapadol. V tomto prípade ide naozaj o rokmi odskúšaný a overený koncept motora, ktorý sa sem výborne hodí. Je pravda, že nepatrí medzi najvýkonnejšie v triede, no nemá najmenší problém dostať vás do pohybu. Na druhej strane to však nie je žiaden veterán, stačí pootočiť kľúčom a ihneď započujete ako si elektronické vstrekovanie natiahne palivo pred štartom. Oceľový kolískový rám je podobne ako motor osvedčený koncept. Pruženie má na starosti dvojica postranne uložených tlmičov vzadu a klasická teleskopická vidlica vpredu. Na prednej vidlici sú dokonca aj gumové manžety, ktoré chránia vidlicu pred znečistením. Nejaké veľké možnosti nastavovania tu nehľadajte ale to v tejto triede ani nie je úplne bežné. Dotyk moderny predstavuje brzdný systém, ktorý tvorí jeden kotúč vpredu a jeden vzadu. Robustný brzdný systém si so 125-kou hravo poradí a to je rozhodne dobrá správa.  


 V sedle drsňáka

Klasický dizajn je stále „in“ a je atraktívny pre všetky vekové kategórie, teda aspoň v prípade Brixtona to platilo do bodky. Príjemným zistením bol záujem najmä mladšej generácie o tento model. Brixton nie je vyložene predstaviteľom neo retro motoriek s modernou technikou ukrytou za klasickým dizajnom, ale má v sebe viac klasických prvkov. Posadenie do sedla je príjemné a okrem širokého sedla pod sebou, vám do rúk padnú široké riadidlá. Pocitovo tak sedíte na endure niekedy zo 70-tych rokov. Má to však aj ďalšie výhody a jednou z nich je ľahké ovládanie, ktoré široké riadidlá prinášajú. Manévrovanie hustou mestskou premávkou je tak hračkou. Dokonca som chvíľami mal pocit, či to výrobca s tou klasikou trochu nepreháňa, napríklad ovládač smerovky sa nedal vypnúť stlačením a malú páčku ste museli vrátiť do vypnutej polohy. Nie raz sa mi stalo, že smerovka mi blikala oveľa dlhšie ako som chcel. Klasika je klasika a treba si len zvyknúť. Motor poteší príjemnou zvukovou kulisou a plynulým záberom od najnižších otáčok. Je pravda, že na trhu nájdete aj výkonnejšie 125-ky, no v sedle Brixtona mi to až tak nevadilo, cestovná rýchlosť niekde okolo 80-85 km/h je tak akurát. Má síce ešte rezervu a dostane sa až na tachometrových 95 km/h, no chvíľu to už trvá. Na ceste sa pritom 125-ka správa veľmi dobre, tuhší podvozok si hravo poradí aj s menej kvalitnou cestou a ovládanie je ľahké aj pri vyšších rýchlostiach. Výkonné brzdy som už spomínal a príjemne prekvapili sériové pneumatiky s ľahkým offroadovým vzorom, ktoré sa na asfalte cítili úplne v pohode. To isté platí aj v teréne a Brixton môžete bez obáv popreháňať aj po zablatenej poľnej ceste, pneumatiky vás podržia. Aj tu príde vhod tuhší podvozok, ktorému nevadí drsnejšie zaobchádzanie. Nie je to samozrejme o skákaní skokov na lokálnej MX trati. Tu rýchlo narazíte nielen na limity podvozku ale aj motora. Stále je to však o dobrej zábave a začínajúci jazdec si jej v sedle užije dostatok. Brixton tak ponúka trochu iný pohľad na populárnu kategóriu scramblerov, no tento malý drsňák nás určite nesklamal.    


Brixton BX 125 X

Cena: 2 599 Eur

Motor: 124 ccm, 2 ventily, OHC, jednovalec

Výkon: 11,2 k pri 9 000 ot./min.

Prevodovka: 6-st.

Rozmery (DxŠxV): 2 020 x 850 x 1 105 mm

Hmotnosť: 134 kg (suchá)

Objem pal. nádrže: 14 l

Spotreba: 2,7 l/100km

Pneu: vpredu: 100/90-18, vzadu: 130/70-17  


Motocykel na test zapožičal: Moped-Slovakia s. r. o., Kolárovo  


Test bol uverejnený v časopise Motomagazin 6 / 2019

Autor: Miro Tamáši  



05.12.19, Tamasi    
Foto titulka
Malý drsňák - test Brixton BX 125 X


Diskusia k článku
Vložiť príspevok môže iba registrovaný užívateľ.
Mediálni partneri
Motomagazín
Reklamní partneri
Copyright © 2oo4-2o19 eXe | ISSN 1337-3064 | Všetky práva vyhradené | Redakcia | RSS | Prístupnosť | Motocykel.sk na Facebooku 0.02944