Reklama

Legenda v najlepšej forme - Harley-Davidson Fat Boy 114

Sú motorky, ktoré sa históriou len prevezú a nezanechajú za sebou väčšiu stopu, no a potom sú tu motorky, ktoré ju pomáhali formovať. Tá druhá skupina je samozrejme oveľa exkluzívnejšia a nájdete tu v drvivej väčšine výnimočné stroje. Jedným z takýchto strojov je aj legendárny Fat Boy, ktorý začiatkom 90-tych rokov výraznou mierou pomohol vrátiť americkú značku na výslnie a aj vďaka nemu vlastniť americký „kus železa“ bolo opäť v kurze. Za všetko môžu dnes už kultové scény z filmu Teminator II, kde Arnie v sedle Fat Boya jednoducho nepozná prekážku.    


Po takmer 30-tich rokoch stále pojem

Ubehlo už takmer 30 rokov od spomínaného veľkého momentu v kariére Fat Boya, no tento veľký cruiser je stále pojmom a musím dodať, že zaslúžene. Minuloročná generačná obmena modelového radu Softail sa týkala aj tohto modelu a výsledok ž na prvý pohľad stál zato. Fat Boy sa posunul výrazne vpred nielen po vizuálnej stránke, ale aj svojimi jazdnými vlastnosťami. Mix modernej techniky a klasických prvkov je v podaní tejto motorky naozaj vydarený.  


Nezameniteľné línie

Keď ide o dizajn nová generácia sa drží základných línii pôvodného modelu a pri pohľade zboku si zachováva charakteristickú siluetu svojho predchodcu. Stačí sa však pozrieť bližšie a pribudloFoto kopec detailov, ktoré tomuto cruiseru dodávajú nádych moderny. Predne svetlo je zapustené v prednej maske a plynulo zapadá do vrchnej časti prednej vidlice. Všade nájdete moderné LED technológie a koncové svetlá sú naviac súčasťou zadných smeroviek. Okrem zaujímavého svetelného efektu ide naozaj o minimalistické dizajnové riešenie, ktoré je dnes súčasťou aj iných modelov H-D. Prístrojovka je naďalej na nádrži, no je štíhlejšia a modernejšia. Plné ráfy kolies rovnako zostali zachované, no sú vyfrézované z jedného kusa hliníka a aj šírka obutia je iná a širšia. Vpredu je to 160/60-18 a vzadu až 240/40-18. Svojím športovým profilom však dodávajú motorke nádych poriadnej dynamiky. Ako celok však všetko do seba dokonale zapadá a klasika s modernými doplnkami dokonale ladia.  


Zážitok v sedle

Minuloročné inovácie radu Softail priniesli mnohé zmeny, ktorá výrazne ovplyvnili jazdné vlastnosti všetkých modelov zdieľajúcich túto platformu a Fat Boy je jedným z nich. Ľahší a tuhší rám spolu s novými komponentmi pruženia Showa odvádzajú výbornú prácu. Zadný tlmič sa dá naviac ľahko a rýchlo nastaviť Potom je tu motor Milwaukee Eight 107 / 114, ktorý nový podvozok výborne dopĺňa. Fat Boy je motorkou, ktorá sa nesnaží svoju veľkosť a váhu nejakým, spôsobom skrývať, práve naopak dáva ju jasne najavo a je vnímaná ako prednosť tohto „drobčeka“. Minimálne v sedle tak ponúka naozaj vynikajúci komfort, všetko padne presne do ruky, nohy vystreté v správnom uhle, šírka a zalomenie riadidiel je príjemne. Žiadne kompromisy jednoducho pohoda. Naviac v momente keď sa dáte do pohybu váhu a rozmery hádžete za hlavu. Ovládanie síce zodpovedá použitým pneumatikám, no určite nie je ťažkopádne. Motorka bez váhania ide presne tam, kde ju namierite a s istotou a stabilitou drží aj v hlbokom náklone. O spomalenie sa stará dvojica kotúčových bŕzd. Vpredu je trochu prekvapivo len jeden kotúč, no nemôžem sa na jeho účinnosť sťažovať aj keď upršané počasie príliš agresívne brzdenie ani neumožňovalo. O patričnú zábavu sa stará spomínaný dvojvalec a v testovanej verzii to bola väčšia verzia 114Foto (1 868 ccm). Slovo „zábava“ v tomto prípade znamená 155 Nm pri 3 000 ot./min. Stačí pootočiť plynovou rukoväťou a ručička rýchlomera veľmi svižne smeruje do hodnôt vysoko nad 100 km/h, naopak otáčky stúpajú len pozvoľne. Keď k tomu pripočítam samotný komfort v sedle, tak Fat Boy dokonale „kamufloval“ skutočnú rýchlosť. Samozrejme vždy bola o dosť vyššia ako som si myslel. Dvojvalec je naviac mimoriadne pružný a kultivovaný zároveň. Nemá problém pracovať v nízkych otáčkach, no s chuťou sa nechá potiahnuť aj do vyšších otáčok.  


Legenda v najlepšej forme

Fat Boy je synonymom tradičného veľkého cruisera a nová generácia je pripravená pokračovať v tomto odkaze, no ponúka toho podstatne viac. Viac sily, viac komfortu, viac techniky a k tomu nezameniteľnú vizáž motorky, ktorá kedysi vrátila Harley-Davidson na výslnie.  


Harley-Davidson Fat Boy 114

Cena: od 23 770 Eur

Motor: 1 868 ccm, 8 ventilov, OHV, V2

Krút. moment: 155 Nm pri 3 000 ot./min.

Hmotnosť: 317 kg (prevádzková)

Rázvor: 1 665 mm    


Článok bol uverejnený v časopise Motomagazin 6/2019

Autor:  Miro Tamáši



11.12.19, Tamasi    
Foto titulka
Legenda v najlepšej forme - Harley-Davidson Fat Boy 114


Diskusia k článku
Vložiť príspevok môže iba registrovaný užívateľ.
Mediálni partneri
Motomagazín
Reklamní partneri
Copyright © 2oo4-2o19 eXe | ISSN 1337-3064 | Všetky práva vyhradené | Redakcia | RSS | Prístupnosť | Motocykel.sk na Facebooku 0.02855