Reklama

Na vrchole reťazca - test Yamaha XMAX 300 Iron Max

Ak hľadáte skúter a nie ste úplne rozhodnutí, čo presne hľadáte, tak je dobré pozrieť sa na ponuku Yamahy. Japonská značka má neuveriteľne široký záber skútrov s rôznym zdvihovým objemom motora a v rôznych cenových reláciách. Jednoducho každý si tu nájde to svoje. No a ak hľadáte prémiový mestský maxiskúter s motorom niekde okolo 300 ccm, tak ste na správnej adrese - XMAX 300 IRON MAX je v tomto segmente špičkou.  


Skvelý základ

Skútre už dávno nie sú len cenovo dostupnejším doplnkom k motorkám, práve naopak výrobcovia sa predháňajú v technických inováciách, ktoré sa dnes dostávajú na skútre. Už základná verzia XMAX-u tak ponúka špičkovú techniku. Moderný jednovalec splňujúci normu Euro 4 bez debaty patrí medzi najlepšie vo svojejtriede. Na XMAX-e nechýba systém trakčnej kontroly, bezchybne fungujúci systém ABS alebo praktický bezkľučový systém štartu. Na výbornom ovládaní má nemalý podiel predná vidlica motocyklového typu, ktorá je uchytená pomocou dvojitého okuláru. Potom je tu moderný dynamický dizajn, luxusné sedlo s oddelenými opierkami a ohromný úložný priestor pod sedlom.  


Rozdielové detaily

IRON MAX do tohto výborného základu prináša mix exkluzívnych doplnkov, ktoré ho posúvajú na vrchol ponuky. Najvýraznejšia je samozrejme matná šedá farba (Sword Grey), nové je dvojité sedlo, hliníkové nášľapné plošiny a chrómové doplnky spolu s kožou nájdete na prístrojovej doske. Pocit prémiového skútra je tu naozaj dokonalý.  


Luxusný športovec

S Iron Maxom sme si okamžite „sadli“, moderný športový dizajn so všade prítomnými LED-kami je v kombinácii s matnou farbou skutočným ťahákom na oči. K tomu výborne vyriešená ergonómia a ochrana pred vetrom znamená, že posed a komfort v sedle je veľmi dobrý. K celkovej pohode v sedle prispievajú aj ďalšie prémiové detaily ako spomínaný bezkľúčový štart a elegantne vyriešená prístrojovka. Čo však zarezonovalo asi najviac boli jazdné vlastnosti a výkon motora. Skúter s chuťou akceleroval a maximálka sa pohybovala niekde okolo +150 km/h, čo sú na tento objem výborné údaje. Potešila aj pružnosť motora, ktorý dokázal svižne reagovať na pridanie a aj pri rýchlostiach okolo 80 km/h citeľne akceleroval, a výrazne tak uľahčoval obiehanie v mimomestskej premávke. Okrem motora sa o športový zážitok postaral aj podvozok, ktorý okamžite reagoval na každý podnet zo strany jazdca a pruženie si bez  zaváhania poradilo s každou nerovnosťou na ceste.  


Yamaha XMAX 300 IRON MAX

Cena: 5 690 Eur

Motor: 292 ccm, 4 ventily, OHC, jednovalec

Výkon: 28 k pri 7 250 ot./min

Krút. moment: 29 Nm pri 5 750 ot./min

Prevodovka: autom. s plynulým prevodom CVT

Rozmery (D x Š x V): 2 185 x 775 x 1 415 mm

Rám: kolískový, pozváraný z oceľových rúrok

Hmotnosť: 179 kg (prevádzková)

Rázvor: 1 540 mm

Výška sedla: 795 mm

Objem pal. nádrže: 13 l

Pneu: vpredu: 120/70 - 15, vzadu: 140/70 – 14  


Skúter na test zapožičal: Yamaha Motor Europe N.V. o. z. SK    


Test bol uverejnený v časopise Motomagazin 9/2019

Autor: Miro Tamáši  



24.02.20, Tamasi    
Foto titulka
Na vrchole reťazca - test Yamaha XMAX 300 Iron Max


Diskusia k článku
Vložiť príspevok môže iba registrovaný užívateľ.
Mediálni partneri
Motomagazín
Reklamní partneri
Copyright © 2oo4-2o2o eXe | ISSN 1337-3064 | Všetky práva vyhradené | Redakcia | RSS | Prístupnosť | Motocykel.sk na Facebooku 0.02338