„3. kapitola“ Už len tri týždne nás delia od ďalšieho dakarského pobláznenia. Tentokrát sa hovorí o tretej kapitole, pretože po Afrike a Južnej Amerike sa púštne dobrodružstvo presúva do Saudskej Arábie. Čo čaká účastníkov Dakaru 2020, medzi ktorými sú i dvaja slovenskí jazdci Štefan Svitko a Ivan Jakeš?
42. ročník rally Dakar štartuje v meste Jeddah v Saudskej Arábii 5. januára 2020. Po šiestich súťažných dňoch budú mať pretekári deň voľna v hlavnom meste Riyadh a následne bude pokračovať ďalších 6 etáp až do cieľa v meste Qiddiyah. Kompletná prekonaná vzdialenosť by mala byť viac ako 7 900 km a z toho bude ostrých (meraných) cez 5 000 km. 351 vozidiel: 170 motoriek a quadov, 134 áut a 47 kamiónov – takáto bude zostava.
Krajina ropného blahobytu, prepychu a okázalosti privíta lode s vozidlami už na nový rok. Účastníci boli upozornení na nové pravidlá ako sa majú správať, čo nosiť oblečené, ako sa stravovať a mnohé iné upozornenia, na ktoré v Amerike či Afrike neboli zvyknutí. Organizátor však na všetky podmienky pristúpil a dobrodružstvo na Arabskom polostrove si všetci pôjdu užiť. V prvej časti sa pretekári stretnú s pohoriami, ktoré však ani zďaleka nebudú pripomínať tie juhoamerické. Mnoho kameňov, skalné kaňony vystrieda v druhej polovici piesok. Hlboký, jemný piesok, ktorý dostatočne preverí schopnosti pretekárov, no hlavne motocyklov, ktoré majú na rozdiel tých, ktoré jazdili ešte v Afrike, už iba 450 kubíkov.
Továrenskí jazdci trénujú v plnej zbroji v podobných podmienkach, aké ich budú čakať v Saudskej Arábii, naši chlapci podmienky simulujú v domácom prostredí. Neznamená to ale, že by boli o niečo menej pripravení. Dakarovské čísla 2020 pristáli na motorkách Števa Svitka #19 a Ivana Jakeša #23.
Štefan Svitko #19. Na Štefana Svitka čaká už v poradí jedenásty Dakar. Posledné dva ročníky boli pre našu rally jednotku smolné, veríme však, že zmena prostredia mu prospeje a usadí sa tam, kam patrí – do TOP desiatky jazdcov.
Ivan Jakeš #23 Ivan Jakeš patrí ešte do generácie, ktorá zažila aj africký Dakar. Ivan tak bude vedieť najlepšie porovnať všetky tri kapitoly, ktoré Dakar píše. Od roku 2015 Ivan nevidel cieľ, preto veríme, že aj jemu prospeje zmena prostredia.
Držíme palce našim jazdcom a o dianí na rally budeme priaznivcov motocyklového športu informovať priebežne v tlačových správach.
Zdroj: crosscountry.sk/SMF Sekretariát SMF, 19.12.2019 TLAČOVÁ SPRÁVA SMF č. 124/ 2019
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
papi
22. decembra 2019 at 20:18
Kedysi slávny Paríž – Dakar už dávno nie je Paríž, ostal len Dakar.
Ale v skutočnosti už to dávno nie je ani Dakar.
Ostatné sedí. 😈
Ostávajú ešte dva svetadiely, potom sa prejde asi na MARS… 😈
VladiB
23. decembra 2019 at 8:40
To síce áno, meno ostalo, ale obtiažnosť a zmysel tohto TOP športu zostáva…
Rely Dakar-MARS je tuším plánovaná na 2028… SpaceX už vyrába nosnú raketu na prevoz materiálu 🙂