V Motomagazíne č.: 7-8/09 pripravujeme Test Benelli TnT 899 S
Tak blízko je len do Talianska a toľko exotiky máme zrazu v redakcii. Hovorím o Benelli TnT 899 S, ktorá zaparkovala do našej garáže a snaží sa nás presvedčiť aby sme o nej písali presne to, čo k exotike patrí: exotická, extravagantná, rýchla, luxusná a športová. To všetko mi napadlo, keď som hladkal sedlo TnT a pokoj v duši mi vystriedala nedočkavosť skrotiť TnT. Benelli ako značka vznikla v roku 1911, v r. 2005 ju kúpila čínska spoločnosť Qianjiang Group (výrobca zn. Keeway) a od roku 2009 začína pôsobiť aj na slovenskom trhu so spoločnosťou GVP moto s.r.o. Komárno, ktorý je výhradným distribútorom Benelli ale aj zn. Keeway pre SR.
Taliani sa vyhrali Tento strojček ma na svetových výstavách vždy priťahoval a to predovšetkým drsným a extrémne agresívnym dizajnom, ktorý sa vymyká normálu. Moje oči sa vždy kochali na pre mňa najexkluzívnejšom modeli Cafe Racer, no TnT 899 S stojí za podrobný pohľad tiež. Naháč vás ohúri agresívnym predným svetlom, masívnym motorom a chladičmi prikrytými bočnými kapotami. Jednou z najkrajších vecí tu je zadná kyvná vidlica s excentrom na šponovanie reťaze. Budík analóg s digitálom je skôr bežná klasika ako aj pohľad na plastový prístrojový panel, ktorý jediný mi na TNT nezapadá do konceptu. Nevadí, moderný naháč s bravúrnou technikou, čaká na pitvu. Testovaný model S má navyše niekoľko športových karbónových doplnkov ? predný blatník, kryt motora, kryt kabeláže a v neposlednom rade športovo nastavený podvozok…
Celý test si budete môcť prečítať už v najbližšom vydaní Motomagazínu 07-08 / 2009, ktorý bude v predaji od 20. 06. 2009.
Benelli TnT 899 S
MOTOR Typ: kvapalinou chladený štvortaktný radový trojvalec, rozvod DOHC, 12 ventilov
Vŕtanie x zdvih: 88 x 49,2 mm
Zdvihový objem: 899 ccm
Kompresný pomer: 12,5 : 1
Max. Výkon: 120 k pri 9 500 ot./min
Max. krútiaci moment: 88 Nm / 8 000 ot./min
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: elektronické digitálne
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 6-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK Rám: dvojitý chrbticový pozváraný z oceľových rúrok a hliníkových profilov
Rozmery (D x Š x V): 2 128 x 790 x 1 050 mm
Rázvor: 1 443 mm
Výška sedla: 820 mm
Objem palivovej nádrže: 16 l
Pneu: vpredu:120/70 – 17, vzadu:190/50 – 17
Pruženie: vpredu: teleskopická vidlica typu upside-down, priemer klzákov 43 mm, zdvih 120 mm, vzadu: centrálne umiestnená pružiaca jednotka, zdvih 120 mm
Brzdy: vpredu: 2 x kotúč, priemer kotúča 320 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 240 mm
Hmotnosť: 215 kg (prevádzková hmotnosť)
Cena: 10 490 Eur (316 021 Sk)
Aj ked mam rad V-twiny na toto bych sa nechal ukecat.Benelli TNT, Moto Morini Corssaro a Bimota Delirio najkrajsie Talianske nakedbiky.A este samozrejme Streetfighter od DucDuc 😁
Veľmi pekná cicka :). Na moje prekvapenie to na živo vyzeralo až priveľmi dobre. Akurát by si zaslúžila nejaký laďák, lebo z tej zvukovej kulisy nejaký extra rešpekt na mňa nepôsobil. Ale ducha malého diabla v sebe nezaprie 😈 . 😁
Asi 4 roky dozadu som sa na TNT vozil a vyzeralo to na moje prekvapenie naozaj ako „cina“ nepisem o designe ale o spracovani 😟 mozno sa za ten cas nieco zmenilo 😕 ale moc tomu neverim.
este mam jednu otazku 😇 preco pri kazdom teste motorky sa snazi „testman“ jazdit po zadnom?
Svoje muchy to má, to hej… Dielenské spracovanie možno nieje také, ako z japonského štvorlístka. Ale motoricky a podvozkom je TnT určite zaujímavý kúsok. A prečo jazdí „testman“ po zadnom? Za 1. – pri TnT je to motorka k tomu stvorená. A za 2. – na čo tam bude video, kde nieje niečo zaujímavé, ako napr. jazda po zadnom?
paci si mi pristrojofka, nepaci ten vyfuk, a dost mi biju do oci tie predne bocne plasty, kde su blinkre. zda sa mi z fotiek, ze trcia zbytocne moc do predu
Dragon co sa tyka motora tak som jazdil aj na tornade RS a poviem ze ten motor bol hluchonemy 😕 pisanych to malo 140konikov ale netusim kde boli. podvozok malo tornado pravdepodobne vyborny, brzdy naozaj famozne. motor na vacsom TNT bol silny ale aj brutalne surovy 😟 podvozok moc hodnotit nemozem jazdil som na tom cca 20km. dalsia vec co mi vadilo bolo to ze pri rozbiehani mi tornado zdochlo a nastartovali sme ho po 10min snazeni s tym ze uz mal mechanik napichnuty notebook na RJ ☹️
co sa tyka toho jazdenia po zadnom v testoch 😀 to je ako zaujimave? ja po zadnom v podstate jazdit neviem a ani ma tato cinnost nezaujima, dokonca si myslim ze to v teste nema co robit 😎
nerd – nedokážeme každému vyhovieť, čo sa týka fotiek a videí. Jednoducho niekomu sa páči to a druhému ono. To čo si napísal je tvoj názor a ja ti ho neberiem. Pri starších verziách mohlo veľa vecí pôsobiť dosť nedokonalo. Ale pri tejto 2009-ine sme nejaký podobný problém nemali. 120 koní sa zhodovalo s pocitom z jazdy, že tam aj sú. A to s tým dochnutím motora mal zrejme na svedomí ročník a nevychytané muchy továrne Benelli, alebo potom jazdcova neskúsenosť (bez urážky) 😉 .
Myslím si, že jazdenie po zadnom tu už bolo rozoberané XY krát. Čo má testman behať na nej radšej v plnej rýchlosti? To vie určite každý a aj ty. Z mojho pohľadu je video aspoň trocha zaujímavé a nepôsobí dojmom „o ničom“. bezdooo – Áno, výfuk ten rešpekt trochu kazí, ako som už hore písal. Na živo motorka vyzerá inak a tie bočné plasty pôsobia široko kvôli tým chladičom. Ale po estetickej stránke to vyzerá podľa mňa vydarene.
Dragon to ze ti zdochne cudzia moto pri prvom rozbehu?! dajme tomu ze neskusenost 🤣 ale to ze ju treba nastartovat za pomoci notebooku? 😕
vzdy sa mi benelli pacili, su to naozaj krasne motorky, ale idealne sa je na ne pozerat o vzdialenosti cca5m a popripade moc na nich nejazdit 😟 tolko moja skusenost z roku 2005
nerd – nechcem sa tu stále opakovať. Za 4 roky sa u Benelli pár vecí zmenilo, tak by som ich neodsudzoval za buď nevydarený kus, alebo mala potom tá motorka už nejakú tú facku za sebou 😶 . Inak si nedokážem vysvetliť jej správanie. K tomuto sa prikláňam jednoducho skôr. A ak sa smiem spýtať, dochla ti tá motorka aj viackrát? Alebo sa jednalo len o jeden nevydarený štart. Hm?
Nejdem tu ospevovať, aké TnT je. Z môjho pohľadu ide z neho veľký rešpekt a ako dobre vyzerá z diaľky, tak aj z blízky a určite bude s ním každý zaujímavý 😈 . Je to len vec vkusu, alebo potom nedokážeš doceniť niečo iné. 😉
Inač 😁 zaujíma ma, ako si myslel to, že na nich moc nejazdiť. To si akože kúpim TnT a radšej ho zaparkujem na parkovisku, odídem od neho a budem sa len tešiť, že „mám motorku???“ 😕 Srandista. 😁
Dragon boli to predvadzacky v predajni, ziadne extremne kilometre a ani facky za sebou nemali.
jednalo sa iba o jedno „zdochnutie“ jazdil som na nej len cca 20-25km
to ze na nich moc nejazdit znamena asi tolko ze ak ti takto zdochne niekde na vylete?! kde zozenies mechanika s notebookom? 😁
kaslime na to ja si benelli urcite nekupim tak ma o ich „dokonalosti“ nepresvedcis 🙄
Mne tiez trosku prekazaju fotky na zadnom. Ved tak by sa normalne jazdit nemalo. Skor by to chcelo nejaky napad. Napr. fotky v naklopeni. Ani tam nemusi byt jazdec. Jednoducho podopriet moto do naklonu a skusit fotit. Co ja viem, este som take nieco nevidel. Mozno by to bolo zaujimave.
P.S. Benelli sa nenachadza na mojej listine peknych moto.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
malymirec
15. júna 2009 at 17:28
Ta motorka je minimalne k posulozeniu 😈
PeterBA
15. júna 2009 at 19:58
Paráda. 🙂
redtwins
15. júna 2009 at 20:06
Aj ked mam rad V-twiny na toto bych sa nechal ukecat.Benelli TNT, Moto Morini Corssaro a Bimota Delirio najkrajsie Talianske nakedbiky.A este samozrejme Streetfighter od DucDuc 😁
Dragon
16. júna 2009 at 6:44
Veľmi pekná cicka :). Na moje prekvapenie to na živo vyzeralo až priveľmi dobre. Akurát by si zaslúžila nejaký laďák, lebo z tej zvukovej kulisy nejaký extra rešpekt na mňa nepôsobil. Ale ducha malého diabla v sebe nezaprie 😈 . 😁
nerd
16. júna 2009 at 7:00
Asi 4 roky dozadu som sa na TNT vozil a vyzeralo to na moje prekvapenie naozaj ako „cina“ nepisem o designe ale o spracovani 😟 mozno sa za ten cas nieco zmenilo 😕 ale moc tomu neverim.
este mam jednu otazku 😇 preco pri kazdom teste motorky sa snazi „testman“ jazdit po zadnom?
Dragon
16. júna 2009 at 7:08
Svoje muchy to má, to hej… Dielenské spracovanie možno nieje také, ako z japonského štvorlístka. Ale motoricky a podvozkom je TnT určite zaujímavý kúsok. A prečo jazdí „testman“ po zadnom? Za 1. – pri TnT je to motorka k tomu stvorená. A za 2. – na čo tam bude video, kde nieje niečo zaujímavé, ako napr. jazda po zadnom?
AMIS
16. júna 2009 at 10:24
Aj ja scééém 🙂
RoboNM
16. júna 2009 at 10:35
AMIS, ukáž mi jedinú vec čo ty by si necel 😈 😁
Začínam mať podozrenie, že aj Jana Tleskača si zo zvonice zhodil kvôli lietajúcemu bicyklu ty a nie Mažňák🤣 🤣
Inačej, moto pekná, TNT patrí medzi stroje, ktoré by som neodmietol 🙂
bezdooo
16. júna 2009 at 11:48
Pekna masinka,
paci si mi pristrojofka, nepaci ten vyfuk, a dost mi biju do oci tie predne bocne plasty, kde su blinkre. zda sa mi z fotiek, ze trcia zbytocne moc do predu
nerd
16. júna 2009 at 12:15
Dragon co sa tyka motora tak som jazdil aj na tornade RS a poviem ze ten motor bol hluchonemy 😕 pisanych to malo 140konikov ale netusim kde boli. podvozok malo tornado pravdepodobne vyborny, brzdy naozaj famozne. motor na vacsom TNT bol silny ale aj brutalne surovy 😟 podvozok moc hodnotit nemozem jazdil som na tom cca 20km. dalsia vec co mi vadilo bolo to ze pri rozbiehani mi tornado zdochlo a nastartovali sme ho po 10min snazeni s tym ze uz mal mechanik napichnuty notebook na RJ ☹️
co sa tyka toho jazdenia po zadnom v testoch 😀 to je ako zaujimave? ja po zadnom v podstate jazdit neviem a ani ma tato cinnost nezaujima, dokonca si myslim ze to v teste nema co robit 😎
Dragon
16. júna 2009 at 12:46
nerd – nedokážeme každému vyhovieť, čo sa týka fotiek a videí. Jednoducho niekomu sa páči to a druhému ono. To čo si napísal je tvoj názor a ja ti ho neberiem. Pri starších verziách mohlo veľa vecí pôsobiť dosť nedokonalo. Ale pri tejto 2009-ine sme nejaký podobný problém nemali. 120 koní sa zhodovalo s pocitom z jazdy, že tam aj sú. A to s tým dochnutím motora mal zrejme na svedomí ročník a nevychytané muchy továrne Benelli, alebo potom jazdcova neskúsenosť (bez urážky) 😉 .
Myslím si, že jazdenie po zadnom tu už bolo rozoberané XY krát. Čo má testman behať na nej radšej v plnej rýchlosti? To vie určite každý a aj ty. Z mojho pohľadu je video aspoň trocha zaujímavé a nepôsobí dojmom „o ničom“.
bezdooo – Áno, výfuk ten rešpekt trochu kazí, ako som už hore písal. Na živo motorka vyzerá inak a tie bočné plasty pôsobia široko kvôli tým chladičom. Ale po estetickej stránke to vyzerá podľa mňa vydarene.
nerd
16. júna 2009 at 21:58
Dragon to ze ti zdochne cudzia moto pri prvom rozbehu?! dajme tomu ze neskusenost 🤣 ale to ze ju treba nastartovat za pomoci notebooku? 😕
vzdy sa mi benelli pacili, su to naozaj krasne motorky, ale idealne sa je na ne pozerat o vzdialenosti cca5m a popripade moc na nich nejazdit 😟 tolko moja skusenost z roku 2005
Dragon
17. júna 2009 at 7:28
nerd – nechcem sa tu stále opakovať. Za 4 roky sa u Benelli pár vecí zmenilo, tak by som ich neodsudzoval za buď nevydarený kus, alebo mala potom tá motorka už nejakú tú facku za sebou 😶 . Inak si nedokážem vysvetliť jej správanie. K tomuto sa prikláňam jednoducho skôr. A ak sa smiem spýtať, dochla ti tá motorka aj viackrát? Alebo sa jednalo len o jeden nevydarený štart. Hm?
Nejdem tu ospevovať, aké TnT je. Z môjho pohľadu ide z neho veľký rešpekt a ako dobre vyzerá z diaľky, tak aj z blízky a určite bude s ním každý zaujímavý 😈 . Je to len vec vkusu, alebo potom nedokážeš doceniť niečo iné. 😉
Inač 😁 zaujíma ma, ako si myslel to, že na nich moc nejazdiť. To si akože kúpim TnT a radšej ho zaparkujem na parkovisku, odídem od neho a budem sa len tešiť, že „mám motorku???“ 😕 Srandista. 😁
nerd
21. júna 2009 at 18:21
Dragon boli to predvadzacky v predajni, ziadne extremne kilometre a ani facky za sebou nemali.
jednalo sa iba o jedno „zdochnutie“ jazdil som na nej len cca 20-25km
to ze na nich moc nejazdit znamena asi tolko ze ak ti takto zdochne niekde na vylete?! kde zozenies mechanika s notebookom? 😁
kaslime na to ja si benelli urcite nekupim tak ma o ich „dokonalosti“ nepresvedcis 🙄
milan3232
22. júna 2009 at 5:23
Mne tiez trosku prekazaju fotky na zadnom. Ved tak by sa normalne jazdit nemalo. Skor by to chcelo nejaky napad. Napr. fotky v naklopeni. Ani tam nemusi byt jazdec. Jednoducho podopriet moto do naklonu a skusit fotit. Co ja viem, este som take nieco nevidel. Mozno by to bolo zaujimave.
P.S. Benelli sa nenachadza na mojej listine peknych moto.