Nový model DesertX „Discovery“, Skonštruovaný tak, aby sa mohol podobať vo veľa smeroch Husqvarne Norden 901. Po lopate povedané, máme tu užasnú DesertX, a taloš na ňu hodil kompletný katalóg príslušenstva. Desertka má hmotnosť 223 kg a už v základe je pekne naložená. No Discovery verzia, dodáva množstvo ďalšieho vybavenia, ktoré z neho podľa bolonskej značky robí „Ideálneho spoločníka na cesty“. Keď na to tak pozerám, asi aj bude.
Na ochranu motocykla v drsných podmienkach, Ducati vyšpekulovalo posilnenie chráničov rúk, chrániča motora s ochranou pre vodné čerpadlo, a mohutný hliníkový kryt vane, ktorý by mal odstreliť akékoľvek kamene vyhodené z 21-palcového predného kolesa.
V balíku
Nejde však len o to, aby bol už tak či onak schopný stroj ešte tvrdší. Ducati sa zaoberala aj komfortom jazdca a pridala vyhrievané rukoväte a vyššiu obrazovku na zlepšenie pohodlia pri nízkych teplotách.
Súčasťou je aj centrálny stojan ktorý je konečne v základe, ktorý uľahčuje jednoduchú údržbu reťaze a demontáž zadných kolies. Pribudla dvojica hliníkových kufrov. Tie sú umiestnené po oboch stranách motorky. Kufre maju kapacitu 76 litrov. Taká pohodička – subjektívne konštatovanie.
Vzhľad pripravený na dobrodružstvo završuje svieža čierno-červená farba, ktorá ho odlišuje od štandardného modelu.
Okrem pridaného príslušenstva je nový stroj technicky rovnaký ako existujúci DesertX. Bez zmienky o odpružení, podvozku alebo elektronike. Výkon zostáva rovnaký – 110 koní.
Je to drahý špás, ale DesertX je neskutočný stroj a v tomto prevedení bude pohodlnejším spoločníkom na dlhé cesty. Či si pýta oprávnene premiový talian cenu : cca 20 400 EUR už musíš zvážiť sám.