Connect with us

Spravodajstvo

Ducati Panigale V4 2025: nová vlna emócii

Publikovaný

on

V Ducati začína nová éra! V rámci Svetového týždňa Ducati Taliani prezentujú úplne novo vyvinuté Panigale V4 a Panigale V4 S.

S hmotnosťou iba 187 kg (o dva kilogramy menej ako predchádzajúci model) a zvýšením výkonu o 0,5 k napriek prísnej homologácii Euro5+ robí Panigale V4 určitý skok vpred. Ale to nie je všetko! Aerodynamika, dizajn a technika – nezostal tu kameň na kameni.

Aerodynamika integrovaná do kapotáže

Ducati urobila v siedmej generácii svojich superbikov výraznú zmenu. Od 851 až po dnešok. Namiesto aerodynamického balíka na už hotový motocykel Ducati od začiatku integruje aerodynamický dizajn do celkového konceptu. Tento prístup viedol k 4% zníženiu odporu. Ponúka jazdcovi lepšiu ochranu v priamom smere. Krídelká sa navyše dajú takmer označiť za „elegantné“, pretože už nevyzerajú ako falošné. Efektívne dvojité profily krídel sú integrované do prednej časti a zabezpečujú nezmenený prítlak. Posunutím prednej hrany kapotáže voči prednému kolesu inžinieri tvrdia, že motocykel je pri zmene smeru obratnejší, zatiaľ čo vylepšenia blatníka a prívodov chladenia zvyšujú účinnosť chladiaceho systému. Ide najmä o chladič oleja.

Nová ergonómia na Panigale V4

Poloha sedenia nového Panigale V4 bola prepracovaná. Zabezpečili maximálnu integráciu jazdca do aerodynamiky motocykla. Sedadla a nádrž ponúka väčšiu voľnosť pohybu a uľahčuje umiestnenie za kapotážou. Hlboké vybranie v hornej časti nádrže zabraňuje tomu, aby vám prekážala prilba. Stupačky boli posunuté dovnútra o 10 mm, aby sa zvýšila svetlá výška a zlepšilo aerodynamické prúdenie.

Zadná časť nádrže, bočné kryty a tvar sedadla navyše poskytujú lepšiu oporu pri brzdení a zatáčaní. To má umožniť jazdcovi lepšie sa ukotviť kolenami, aby kompenzovali spomalenie, a vykloniť sa zo sedla. Jazdec tak uvoľní napätie v rukách a znižuje únavu.

Ducati Panigale V4 2025: motor a výkon

Motor Desmosedici Stradale Panigale V4, ktorý ťaží z pretekárskeho nasadenia Ducati, poskytuje výkon 216 k pri 13 500 ot./min a maximálny krútiaci moment 120,6 Nm pri 11 250 ot./min. V pretekárskej konfigurácii s pretekárskym výfukom Ducati Performance od Akrapoviča sa výkon zvyšuje na 228 koní. Motor obsahuje množstvo technických riešení z MotoGP, vrátane architektúry 90° V4, desmodromického časovania ventilov a protibežných kľukových hriadeľov.

Nová kyvná vidlica pre väčší výkon na okruhu

Ducati mala vždy vysoké štandardy, pokiaľ ide o pretekárske úspechy. Aby bol Panigale V4 ešte konkurencieschopnejší, Ducati Corse (závodná divízia Ducati) požiadala o nové špecifikácie tuhosti pre rám a kyvnú vidlicu, aby sa naplno využil potenciál nových hladkých pneumatík používaných v triede Superbike.

Na tento účel bol upravený predný rám a vyvinutá nová dvojramenná kyvka – Ducati Hollow Symmetrical Swingarm. Nová kyvná vidlica znižuje bočnú tuhosť (-37% v porovnaní s predchádzajúcou jednostrannou kyvnou vidlicou) a hmotnosť vďaka dvom veľkým odľahčovacím štrbinám. To zlepšuje trakciu pri výjazde zo zákruty a pocit jazdca pri akcelerácii. Kovaná kyvka váži o 2,7 kg menej ako jej predchodca a podľa Ducati prenáša výkon na zem efektívnejšie.

Predný rám je ľahší (3,47 kg v porovnaní so 4,2 kg) a bol prepracovaný z hľadiska tuhosti v porovnaní s predchádzajúcim modelom (-40 % bočne). To má poskytnúť ešte väčšiu istotu pri prejazde zákrutami a je efektívnejšie, pokiaľ ide o dosiahnutie vrcholu a uzavretie zákruty.

Nové brzdové strmene Brembo

Nová Ducati Panigale V4 je prvým motocyklom na svete, ktorý je vybavený prednými brzdovými strmeňmi Brembo HypureTM. Ľahšie (-60 gramov na pár) a výkonnejšie strmene Brembo HypureTM efektívnejšie odvádzajú teplo vznikajúce pri brzdení, čím poskytujú plynulejší výkon a teda väčšiu efektivitu pre jazdca pri posúvaní vlastných limitov. Ďalšou svetovou premiérou je systém Race eCBS, ktorý Bosch vyvinul v spolupráci s Ducati. V etapách určených na použitie na trati dokáže aktivovať zadnú brzdu podľa stratégií, ktoré napodobňujú techniky profesionálnych vodičov, čím experimentuje s možnosťou oneskorenia brzdného bodu na trati, ako keby systém nebol prítomný. Systém najmä aktivuje brzdu zadného kolesa aj po uvoľnení brzdy predného kolesa pri vjazde do zákruty, rovnako ako to robia profesionáli s prstom – brzdou na riadidlách.

Strážca jazdcov Ducati

Ducati Panigale V4 je vybavená celým radom elektronických ovládacích prvkov, ktoré optimalizujú zážitok z jazdy. Medzi najvýznamnejšie patrí takzvaný Ducati Vehicle Observer (DVO), ktorý simuluje vstupy z viac ako 70 senzorov a zdokonaľuje stratégie elektronického riadenia na dosiahnutie bezprecedentnej účinnosti. Táto presnosť umožňuje, aby ovládacie prvky fungovali takmer prediktívne a promptne vyhovovali potrebám vodiča.

2025 Panigale V4 je vybavený kompletným balíkom elektronických systémov: Ducati Traction Control DVO, Ducati Slide Control, Ducati Wheelie Control DVO, Ducati Power Launch DVO, Engine Brake Control a Ducati Quick Shift 2.0. Systém DQS 2.0 využíva stratégiu založenú výlučne na snímači uhlovej polohy bubna radenia. To umožňuje použitie radiacej tyče bez mikrospínača, čo údajne ponúka vodičovi priamočiarejší pocit s menšou dráhou.

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri