Profesionálne traťové pneumatiky novej generácie, ktoré prenesú rýchlosť z profesionálnych motocyklových pretekov na trať a na cestu
Spoločnosť Dunlop oznámila, že v súčasnosti uvádza na trh dve nové súpravy pneumatík navrhnuté špeciálne pre profesionálnych motocyklových pretekárov: KR106/108 a Sportmax D212 GP Pro. Nové pneumatiky Dunlop vyvinul medzinárodný tím technikov z Európy, Japonska a zo Severnej Ameriky, ktorý svoje znalosti a technológie premietol do nových produktov. Obe pneumatiky sú určené pre profesionálnych a pre amatérskych motocyklových jazdcov na pretekárskych okruhoch. Sú to špičkové pneumatiky navrhnuté na rýchlu jazdu so spoľahlivým prítlakom a so silným výkonom.
D212 GP Pro nahrádza pneumatiku D211 GP, ktorá s ultra vysoko výkonnými motocyklovými pneumatikami prispela v posledných rokoch k revolučným zmenám na trhu. Celková sila D212 GP Pro aj KR106/108 spočíva v možnosti vybrať si z rozličných zmesí, ktoré ponúkajú vysoký výkon, a tým si pneumatiky prispôsobiť vlastným potrebám.
Spoločnosť Dunlop sa zúčastňuje na vyše 140 majstrovských pretekoch po celom svete, ktoré vyhráva v primeranom pomere. V roku 2012 slávila D212 GP Pro úspechy na mnohých pretekoch, vrátane Isle of Man TT Superstock, majstrovstiev IDM Supersport, austrálskeho Supersportu, Alpe Adria Superstocku a na pretekoch Southern 100. Víťazstvá Dunlopu možno pripísať najmä jedinečnému vývoju pneumatík D212 GP Pro a KR106/108. Prepracovaná technológia Dunlopu sa dostala do povedomia profesionálnych i amatérskych motocyklových pretekárov, nadšencov, ako aj fanúšikov motoristického športu.
Obe pneumatiky, aj keď boli vyvinuté nezávisle od seba, čerpajú z pokrokových technológií určených pre cestné preteky, vrátane revolučnej funkcie úpravy tlaku NTEC. NTEC je radiálna vrstva s viacerými zakrivenými nárazníkmi prekrytými súvislou vrstvou bezšvového pásu (JLB). Na základe toho je rozpínanie pneumatiky a vnútorné napätie úplne pod kontrolou. Zároveň má veľmi stabilnú hranu, čo jazdcovi umožňuje optimalizovať pneumatiku na trati bezpečným redukovaním tlaku nahustenia. „Vďaka druhej generácii inovatívneho systému NTEC môžu jazdci znížiť tlak v pneumatike a dosiahnuť tým špičkový prítlak v závodných podmienkach,“ vraví Šaron Antonaros, riaditeľ obchodnej jednotky pre motocykle spoločnosti Dunlop pre krajiny EMEA. „Na trati možno tlak na zadnej pneumatike znížiť aj o 1,0 bar!“ Nižší tlak znamená širšiu stopu, čo ma za následok väčší prítlak a vyššiu trakciu.
V oboch vysoko výkonných produktoch sa použila aj nová technológia Multi-Tread Compound spoločnosti Dunlop. Zmes v strede pneumatiky umožňuje lepšie brzdenie, zvyšuje sa trakcia a stabilita vo vzpriamenej polohe. Zmes na bokoch ponúka vyššiu priľnavosť pri prejazde zákrutou. Technológia bezšvového pásu (JLB) zabezpečuje priame brzdenie a stabilitu pri vysokých rýchlostiach. „Vyvinuli sme aj celkom novú konštrukciu prednej pneumatiky s uhlami smerovania pásu ku kostre, ktoré boli navrhnuté na stabilizovanie bočných stien,“ vraví Patrice Omont, riaditeľ rozvoja a výskumu v Dunlop Motorcycle and Motorsport. „Okrem značne vylepšeného ovládania je z hľadiska rýchleho zatáčania a presného držania smeru ideálna aj pri extrémnom naklonení.“
Technológia navinutia vlákien bezšvového behúňa napokon umožňuje presne naniesť na pneumatiku viaceré zmesi a ťažiť tak z výhod trvácnosti, odolnosti voči opotrebovaniu, priľnavosti od stredu behúňa k hrane a stability pri vysokých rýchlostiach.
„KR106 a KR108 sú špičkové pneumatiky exkluzívne vyvinuté na pretekárske trate,“ dodáva Antonaros. „Nová D212 GP Pro je zároveň skutočná pretekárska pneumatika, s ktorou možno jazdiť na cestách aj na tratiach. Obe sú skonštruované tak, aby vyhrávali nielen profesionálne súťaže, ale aj preteky pre zábavu.“
Dostupné veľkosti
KR106 Predná 120/70 R 17 TL 125/65 R 17 TL
KR108 Zadná 185/65 R 17 TL 195/65 R 17 TL
D212 GP Pro Predná 120/70 ZR 17 TL
D212 GP Pro Zadná 190/55 ZR 17 TL 200/55 ZR 17 TL
Tlačová správa
Dunlop uvádza novú generáciu pretekárskych pneumatík