Podujatia

EICMA 2023: CFMOTO a jeho budúcnosť

Publikovaný

on

Spoločnosť z Hangzhou v Číne je jedna z najrýchlejšie rastúcich značiek v odbore s rozsiahlou medzinárodnou expanziou. Portfólio produktov je tiež veľmi bohaté. Carles Solsona – hlavný dizajnér spolu s Markusom Fetchom – viceprezidentom predaja pre Európu – predstavili víziu, koncepty a nové modely, ktoré môžeme onedlho očakávať. A nuda to vôbec nebude. V stánku, na rozdiel od mnoho iných čínskych značiek, bol obrovský ruch a záujem novinárov. Čo teda prinesú? Začneme zľahka, 125kou a potom ďalšími novinkami.

KONCEPT 125NK

Identita motorky sa jasne hlási k pôvodnému konceptu NK-C22, príbuznej NK800. Jednostrannú kyvnú vidlicú zvýrazňuje kryt z uhlíkových vlákien na zadnom kolese. Štíhly chvost vyrastá až k sedadlu jazdca. Zadok zdobí športový výfukový systém. Veľké ramená nádrže sú vylepšené jedinečnými bočnými panelmi, ktoré sa rozširujú k prednej časti, kde je umiestnené LED svetlo so známym svetelným podpisom. predný blatník je jedným z rozpoznateľných detailov väčších NK. Zaujme aj vzduchové potrubie z uhlíkových vlákien, či dizajn kolies.

Od predného kolesa, cez vzduchové potrubie z uhlíkových vlákien, až po predný predný blatník odkazuje k rozpoznateľným detailom rodiny NK. Dôvod na radosť pre 16 ročných budúcich jazdcov.

Koncept MT-X

Model CFMOTO 800MT posúva koncept o kus ďalej v možnosti offroadového vyžitia.

Svalnatú prednú časť charakterizuje full LED svetlomet. Vertikálna 8” TFT dotyková obrazovka je inšpirovaná navigačnou vežou rally motoriek. Bočné krídla priamo pripomínajú adventure motorky, ktoré poznačili éru rally. 21” predné koleso, vysoká svetlá výška a zvýšený zdvih odpruženia sú kľúčové vlastnosti na prekonanie každej prekážky. Zadné panely, ploché sedadlo jazdca a štíhly chvost sú charakteristickými črtami off-roadovej DNA vrodenej konceptu MT-X.  

Palivová nádrž je zapustená do kapotáže, umiestnená nižšie v porovnaní s ostatnými motorkamy rady MT. Palivo znižuje ťažisko, optimalizuje celkovú rovnováhu a zlepšuje zážitok z jazdy. S touto motorkou sa nejaký čas neprevezieme, ale s tou nasledujúcou áno!

450 MT – dostupný adventure do terénu

Osvedčená platforma CFMOTO s objemom 449 ccm bola vyladená a vylepšená pre zábavu v duchu adventure jazdy. Motor 450MT poskytuje výkon 32,5 kW pri 8500 ot./min a 44 Nm pri 6250 ot./min. Dvojité vyvažovacie hriadele zlepšujú plynulosť odozvy plynu, čím výrazne znižujú vibrácie. 270° kľukový hriadeľ, charakteristický zvuk motora CFMOTO láka jazdcov pri zrýchľovaní. CF-Moto sľubuje jednoduchý zážitok z jazdy, veď suchá hmotnosť bude 175 kg.

Ovládanie na ceste aj v teréne bude veľmi zaujímavé vďaka zdvihu 200 mm, ktorý ponúkajú tlmiče značky KYB. Sú nastaviteľné v predpätí a na 20 úrovniach tlmenia. Ergonómia je jemne vyladená tak, aby poskytovala pohodlie pri jazde na veterných cestách, ale tiež zaručovala plnú kontrolu na tých najdrsnejších cestách s vysoko ohnutými riadidlami a štítmi rúk.

Terénne špecifikácie dopĺňajú rozmery kolies – 90/90-21” predné a 140/70-18” zadné koleso, svetlá výška 220 mm a výška sedadla 820 mm (800 mm s voliteľným sedadlom).

Na zlepšenie terénnych schopností je možné dvojkanálový systém ABS BOSCH vypnúť na zadnom kolese pomocou špeciálneho tlačidla na riadidlách. BOSCH TCS je možné odpojiť aj cez zakrivený 5” TFT farebný displej s pripojením Bluetooth. 

Tri valce v nových modeloch

Trojvalcová pohonná jednotka s objemom 675 cm3 je úplne nový interný projekt. CFMOTO hovorí o nízkej hmotnosti, vysokej odolnosti, rýchlom zrýchlením (v dôsledku nízkej zotrvačnej kľuky) a hladkým chodom (vďaka klznej spojke FCC). Nové modely značka sľubuje predstaviť v roku 2024. Motor bude poskytovať maximálny krútiaci moment 68 Nm pri 8250 ot./min., maximálny výkon cez 100 k a navyše dosiahne maximum pri 12300 ot./min. Tieto pôsobivé čísla privedú zrýchleniu z 0 na 100 km/h za 3 sekundy. 

Jednotka je kovaná z hliníka, aby sa dosiahla 10% zníženie hmotnosti v porovnaní s podobnými motormi.  Vôbec prvý trojvalcový motor CFMOTO má hmotnosť obmedzenú na 55 kg. Kované hliníkové piesty prispievajú k 8% väčšej pevnosti v porovnaní s nekovanými. 

(Všetky údaje z laboratória motorov CFMOTO, špecifické údaje sa môžu líšiť pre sériové vozidlá.)

Pridaj komentár

Najčítanejšie

Exit mobile version