Spoločnosť Honda Motor Europe pokračuje v oslavách 50. výročia modelu CB750 programom úprav stroja CB1000R v rámci festivalu Glemseck 101
* Alex Polita, jazdec Honda IDM, a Connor Cummins, špecialista na preteky Isle of Man TT, sa stretli v boji muža proti mužovi na dvoch unikátne upravených strojoch CB1000R s cieľom kvalifikovať sa na preteky v šprinte na 1/8 míle Sprint International. * Vystavené tri víťazné úpravy modelu CB1000R zo súťaže nemeckých dílerov. * Pokračovanie osláv 50. výročia vzniku pôvodného modelu CB750, pričom v centre pozornosti sa bude nachádzať stroj Starrider poháňaný oxidom dusným.
Značka Honda sa na 14. ročníku festivalu Glemseck 101, ktorý sa koná tento víkend v nemeckom Leonbergu, dočkala širokého zastúpenia. Pokračuje tak v oslavách piatich dekád existencie radových štvorvalcových motorov Honda, ich súčasťou je kvalifikácia na medzinárodné preteky Sprint International medzi Alexom Politou, jazdcom IDM, a Connorom Cumminsom, pretekárom z Isle of Man TT.
50 rokov od spustenia predaja modelu CB750, ktorý býva označovaný za prvý superbike, značka Honda zároveň nadviazala na oslavy odkazu modelov CB s radovými štvorvalcami, a to súťažou nemeckých dílerov značky v úpravách vlajkovej lode radu Neo Sport Café, modelu CB1000R. V rámci on-line hlasovania na kanáloch sociálnych médií spoločnosti Honda a v priebehu šou bol víťazom vybratý díler Kummich Honda so svojím „Monoposto“ – elegantným prepracovaním modelu CB1000R zahŕňajúcim hlbokú čierno-modrú farebnú schému, klasické žlté logo s krídlom Honda, skrátený predný blatník a na mieru vyrobený vysoký výfuk v štýle scramblerov.
Od Buselmeier Honda
„Monoposto“ od Kummich Honda
Od Fischer & Bohm
Na počesť pôvodného modelu CB750 vznikol Starrider – radikálna úprava modelu CB750 v pôvodnej farebnej schéme Candy Gold, poháňaná oxidom dusným, od bratov Bena a Liona Ottovcov z mníchovskej úpravárskej dielne Motoism.
Úprava Starrider CB750
Zlatým klincom akcie Glemseck 101 je séria šprintov na asfaltovej trati s dĺžkou 1/8 míle, ktorá kedysi tvorila súčasť 11 km dlhého pretekárskeho okruhu Solitude, na ktorom sa do polovice 60. rokov minulého storočia konali preteky Formuly 1 aj Majstrovstvá sveta v pretekoch motocyklov. O titul bojuje šestnásť pretekárov v šiestich kategóriách, a to vo formáte „víťaz postupuje“. V rokoch 2017 a 2018 značku Honda na pretekoch Sprint International zastupovali viacnásobní majstri sveta Freddie Spencer a Mick Doohan. V tomto ročníku sa v unikátnom sobotnom „kvalifikačnom kole“ stretli v pretekoch muža proti mužovi Alex Polita, jazdec IDM z tímu HRP Motorsport na „Yokozuna“ – svojej vlastnej úprave CB1000R –, a viacnásobný víťaz pretekov Isle of Man TT Connor Cummins, ktorý sa posadil na stroj CB1000R-adical navrhnutý a zostavený firmami Gannet Design a dílerom Honda, spoločnosťou Fuhrer Moto.
Do nedeľných pretekov Sprint International postúpil Alex Polita, ktorý je z IDM známy svojimi rýchlymi štartmi a ktorý v 16-člennej skupine pretekárov vybojoval skvelé tretie miesto a doplnil tak úspechy svojich predchodcov z rokov 2017 a 2018.
Nižšie sú uvedené podrobnejšie informácie o všetkých siedmich úpravách strojov Honda vystavených na najväčšom európskom motocyklovom festivale:
Yokozuna
Stroj Yokozuna, ktorý si Alex Polita vyrobil vo svojej vlastnej úpravárskej dielne, bol navrhnutý špeciálne pre účasť na pretekoch na tohtoročnom Glemseck 101. Okrem použitia vystuženého jednostranného kyvného ramena predĺženého o 5 cm je stroj Yokozuna odetý do ručne tepaného hliníka, a to vrátane veľkého kotúča s nápismi Yokozuna na zadnom kolese pôvodného CB1000R – všetko s cieľom zdôrazniť kefované hliníkové dizajnové prvky sériového stroja. Pre čo najlepšiu rovnováhu na pretekárskej trati bol Politov stroj vybavený väčším (o tri zuby) zadným a menším (o jeden zub) predným ozubeným kolesom.
Yokozuna (názov označuje najvyššiu úroveň v japonských zápasoch sumo) používa prednú vidlicu a tlmič upravené nemeckým IDM tímom Honda Holzhauer Racing. Motor s výkonom 107 kW bol ponechaný bez zmien, jeho výkon však na pretekársku trať prenáša pretekárska spojka HRP a slickové pneumatiky a výfukové plyny sú odvádzané ručne vyrobeným otvoreným výfukom s usporiadaním jedna-tri upevneným na platforme Light Tech.
CB1000R-adical
Model CB1000R-adical navrhol Ulfert Jansson z Gannet Design a vyrobil ho Stefan Fuhrer z firmy Fuhrer Moto, bývalý mechanik a súčasný díler značky Honda, ktorý stál za víťazstvom na Majstrovstvách sveta v kategórii 125 cm3 z roku 2005. Pilotoval ho Connor Cummins, viacnásobný víťaz pretekov Isle of Man TT a pravidelný účastník festivalu Glemseck 101.
CB1000R-adical, ktorý vznikol začiatkom roku 2019, už stačil vyhrať súťaž švajčiarskych dílerov značky Honda v úpravách modelu CB1000R Neo Sports Café. Vyznačuje sa množstvom zaujímavých dizajnových prvkov, najmodernejšími technológiami a disponuje špeciálnym sedemvrstvovým kamuflážnym lakom od Waltera Oberliho.
Vzhľadom na snahu o čo najväčšie zníženie hmotnosti je CB1000-Radical vybavený unikátnymi karbónovými kolesami Rotobox, prednou vidlicou CeraCarbon Racing a špeciálnymi ozubenými kolesami z uhlíkových vlákien. Agresívny vzhľad aj celkový dojem z CB1000R-adical dotvára svetlomet, ktorý bol znížený a posunutý o 60 mm vpred, a taktiež napodobenina spodného krytu motora evokujúca CBR600RR. Podobne ako v prípade stroja Yokozuna, aj v tomto prípade zostal motor nedotknutý. Výfukové plyny sú odvádzané ľahkou koncovkou Akrapovi? z titánu a uhlíkových vlákien.
CB1000R Limited Edition
Túto limitovanú edíciu modelu CB1000R vyrába spoločnosť Honda vo svojom závode v talianskom meste Atessa a je obmedzená na 350 kusov. Stroje limitovanej edície, ktoré sa budú predávať vo Francúzsku, v Španielsku, v Nemecku a v Taliansku, disponujú trikolórovým lakom inšpirovaným farbami tímu HRC, sú doplnené dielmi z uhlíkových vlákien a deleným výfukom z projektu SC Project. Monoposto – Kummich Honda Spoločnosť Kummich Honda tento stroj charakterizovaný špeciálnou hlbokou čierno-modrou farebnou schémou s klasickým žltým retro logom Honda doplnila ukazovateľmi smeru Motogadget, čiernymi riadidlami LSL, nádržkami na kvapaliny Rizoma, opletanými hadicami, skráteným predným blatníkom, výfukom v štýle motocyklov scrambler s predĺženým krytom a bočnými panelmi s gravírovanými nápismi Monoposto a Kummich. CB1000R od spoločnosti Buselmeier Na oslavu 60 rokov účasti značky Honda v pretekoch Grand Prix spoločnosť Buselmeier svoju úpravu CB1000R ozdobila výfukom SC Project, zadnou konzolou R&G, krytmi ozubených kolies Fechter, zatmavenými LED ukazovateľmi smeru Kellermann Rhombus, krytmi páčok Probike a brzdovými hadicami s oceľovým opletom. Na vyšších riadidlách sú upevnené zrkadlá Ferrara II a stroj disponuje unikátnou farebnou schémou inšpirovanou pretekmi Grand Prix. CB1000R od spoločnosti Fischer & Bohm Úprave modelu CB1000R od Fischer & Bohm dominuje jasne červený práškovo lakovaný rám kombinovaný so striebornou kapotážou. Podobne ako v prípade stroja spoločnosti Buselmeier, aj tu boli použité tmavé LED ukazovatele smeru Rhombus, zatiaľ čo riadidlá, páčky a brzdové hadice pochádzajú od spoločnosti Spiegler. Vzhľad prednej časti dopĺňajú nádržky a koncovky riadidiel Rizoma, zatiaľ čo v prípade zadku sú to výfuk Akrapovi? a skrátená zadná konzola. CB750 „Starrider“ Verný mantre značky Motoism „Made in the Shade“ je Starrider vybavený zákazkovou karbónovou nádržou a krytmi zadného kolesa, kompletným LED osvetlením a unikátnym zadným pomocným rámom zváraným technológiou WIG. Matne čierny stroj je vybavený modernými ovládacími prvkami a minimalistickými digitálnymi hodinami. Klasický motor z modelu Honda CB750 je tak obklopený ultramoderným dizajnom.