Reklama

Motoporadňa / Klinovy remen yamaha xvs 1300
Dancul

Žilinský kraj
Člen od: 08.05.19
Tém: 0
Príspevkov: 0

06.09.19 21:32

Zdravim vie mi niekdo poradit ako sa španuje klionový remen na yamaha xvs 1300

papi
pic

Nitriansky kraj
Člen od: 22.09.13
Tém: 33
Príspevkov: 3239

07.09.19 16:01

Ano, nikomu never a obráť sa s dôverou na servisný manuál.

Ten udáva vôľu ozubeného remeňa 5-7 mm na bočáku alebo 4-6 mm na centrálnom stojane, merať sa dá cez oválne okienko v spodnom kryte remeňa (je pod zadnými stupačkami). Pri okienku vidieť delenie po 5 mm, má napomáhať ku kontrole priehybu.
Manuál uvádza aj prípravok pre meranie, podstatou jeho je, že vôľa sa má merať so záťažou 4,5 kg.

Postup:
Manuál odporúča demontovať tlmič výfuku (kvôli prístupu ku šponovacím skrutkám) a podoprieť motorku centrálne tak, aby zadné koleso bolo v lufte.
Povoliť maticu osky zadného kolesa.
Povoliť zaisťovacei skrutky šponovákov na oboch stranách kyvky.
Šponovacími skrutkami nastaviť predpísanú vôľu remeňa, sledovať presné nastavenie (= rovnaký posun) na oboch stranách kyvky (je tam delenie, rešpektovať, inak budeš mať dvojstopové vozidlo...   ).
Uťahovací moment zaisťovacích (štelovacích) skrutiek je 16 Nm, matice osky kolesa 150 Nm.

Ale nikomu nedôveruj, užívateľský aj servisný manuál môžeš stiahnuť napr. na motorkari.cz, aj keď servisný je možno len v angličtine...

Prerobil som stacionárny bicykel na motor. Nemusím šlapať :-)))
Bielyorol
pic

Bratislavský kraj
Člen od: 19.04.08
Tém: 1
Príspevkov: 164

11.09.19 21:22

Amen!  

papi
pic

Nitriansky kraj
Člen od: 22.09.13
Tém: 33
Príspevkov: 3239

12.09.19 14:52

  Orol, žiadny Amen, remeň nemám a pravdepodobne ani mať nebudem, po zohľadnení všetkých (často protichodných) požiadaviek na sekundárny prevod ho však považujem za jedno z najlepších riešení.
Pár kamošov však remeň má, na Midnájtke ho mal aj Lapaj a Harlejáci novodobí  ho majú skoro všetci.
Preto sme občas o šponovaní aj pokecali, naposledy napr. teraz na motozraze (Komoča).
Som žasol, koľko chujovín okolo remaňa dokážu natrepať samozvaný znalci a "mechanici", to by jeden nikdy neveril.  
Napr. práve ku šponovaniu, že previs treba nastaviť rovnako, ako pri reťazoch, teda 2-3-4 cm, vraj prečo by to bolo treba inak (    )...
No a keď niekto rieši, ako často treba remeň mazať a čím, tak to už je asi len žart, že?

Prerobil som stacionárny bicykel na motor. Nemusím šlapať :-)))
Upozornenie: Na tejto stránke sú zobrazené názory návštevníkov a užívateľov portálu. Redakcia nepreberá žiadnu zodpovednosť za prezentované názory a ani sa s nimi nestotožňuje.
Vložiť príspevok môže iba registrovaný užívateľ.
Mediálni partneri
Motomagazín
Reklamní partneri
Copyright © 2oo4-2o19 eXe | ISSN 1337-3064 | Všetky práva vyhradené | Redakcia | RSS | Prístupnosť | Motocykel.sk na Facebooku 0.03411