Odpoveď na: 40+ – tu sme
Domov › Diskusné Fóra › Kaviareň › 40+ – tu sme › Odpoveď na: 40+ – tu sme
😈 Ja len o športe, ale aj to vidím po svojom, hehehe.
F1, patriaca ku špičke automobilového športu, bola vždy o peňiazoch. Aj v časoch Fangia, Hilla, Fittipaldiho, Prosta, Sennu, atď.
Športové prispôsobovanie pravidiel aj chudobnejším účastníkom v duchu fair play hrozilo stratou prestíže F1 pred ostatnými odvetviami auto-motošportu, hlavne voči americkým seriálom.
Tam je totiž príliš silný automobilový priemysel, veľa bohatých zanietencov, vyspelý sponzoring a obrovské zázemia fanúšikov.
Preto Ecclestone, keď videl, že F1 pod palcom kadejakých méždunaródnych riadiacich orgánov stráca na popularite, zobral to do vlastných rúk.
Bolo to z jeho strany obrovské finančné riziko a vlastnícka skupina cirkusu F1 stále má sa čo otáčať, aby to celé udržali v chode.
Je to biznis, jednoznačne, ale o peniazoch je tenisom počnúc cez futbal, hokej až po golf úplne všetko…
Stejne to ale ide dolu vodou, lebo nič netrvá večne (ani Ecclestone 😈 ) a zabezpečiť 10-12 vyrovnaných tímov nie je v silách nikoho.
Minimálny počet štartujúcich tímov však je s jednotlivými usporiadateľmi pretekov zmluvne zachytené, diváci chcú svoje.
Preto tam musia Ecclestonovci udržať nasilu aj slabších. Zatiaľ sa im to darí, diváci však z toho zákulisia vidia pramálo.
Čo sa týka púšťania kolegu pred seba, dialo sa to, aj keď to pravidlá zakazovali. Deje sa to však v mnohých odvetviach tímových športov, v cyklistike je to evidentné, v hokeji sa dokonca boduje aj prihrávka na gól.
Po novom sa to „pustenie“ povolilo oficiálne, je to korektnejšie a ja v tom problém nevidím, môžu to totiž využívať všetci. Všade sú v tímoch jedničky a zvyšok im len nosí vodu…
Celé to „pustenie na rozkaz“ ale samozrejme vyzerá dosť nesympaticky, občas padnú aj návrhy, že v každom tíme len jedno auto – a to by bolo najkorektnejšie. Lenže to by počet vozov pri dnešnom obsadení klesol na polovicu, z tej polovice je polovica outsiderov a z lepšej polovici trebárs vypadnú dvaja, tak kto vlastne dojde do cieľa?
Papi na bycigli? 😁
Jasné, že to bolo dávno úplne iné, ale je to aj dnes furt lepšie, ako nejaká Farma či čo, 3,14 čo…
Šak čo nevidieť, budú na pretekárskych tratiach len elektrické autá …



Triumph Speed Twin 1200 RS 2025 – britská sila v retro kabáte

Ako sa rodia motocykle CFMOTO: Navštívili sme továreň v čínskom Hangzhou

MOTO TEST CAMP po prvýkrát na Slovensku: Najväčší testovací víkend motocyklov mieri do Trenčína

Triumph Bonneville Bobber 2024: Britský rebel so štýlom aj silouText a foto: motocykel.sk

BMW Motorrad Concept RR: Budúcnosť superbikov zhmotnená v karbóne a technike

Suzuki GSX-S1000GX: Revolúcia v segmente sport-touring?

Kawasaki W800 a Meguro S1 – klasika s japonskou dušou a modernou spoľahlivosťou

Kawasaki Z900RS a Z650RS – klasika pre moderného jazdca

Yamaha TRACER 7 a TRACER 7 GT 2025 – Sport-tourer novej generácie

TEST: Honda Hornet 1000 SP – veľký návrat v agresívnom balení

MOTO TEST CAMP po prvýkrát na Slovensku: Najväčší testovací víkend motocyklov mieri do Trenčína

BMW Motorrad Concept RR: Budúcnosť superbikov zhmotnená v karbóne a technike

Suzuki GSX-S1000GX: Revolúcia v segmente sport-touring?

Triumph Bonneville Bobber 2024: Britský rebel so štýlom aj silouText a foto: motocykel.sk

Ako sa rodia motocykle CFMOTO: Navštívili sme továreň v čínskom Hangzhou
