Odpoveď na: 40+ – tu sme
Domov › Diskusné Fóra › Kaviareň › 40+ – tu sme › Odpoveď na: 40+ – tu sme
Tieto lode mali väčšinou dva kotle a dva piestové parné stroje, každá strana sa potom dala samostatne prehodiť aj na spätný chod.
Ako decccko, som aspoň také videl na Dunaji, točili sa aj na mieste, ako tank.
Ale počas normálnej plavby sa riadili kormidlom vzadu, v Evropě Missisipi nemáme, takže sa to dalo riadiť aj klasicky. 😁
Táto loď mala konkrétne domovský prístav v Budapešti a robila vyhliadkové plavby pre bohatých turistov až do 1983, kedy bola vyradená.
Ale na Vltave v Prahe som sa plavil ešte v cca 1986 na podobnom, aj keď menšom parníku, pod mostami museli sklápať vysoký komín a my, bohatí turisti sme boli celí od sadze, kua, to bol celoživotný zážitok pre unsere deutsche gäste. 😁
Hluboko v podpalubí topič přikládá,
Na lodi je skvělá nálada… 😈




BMW R 1300 GS Adventure 2025 Triple Black – temný svetobežník

Vespa Officina 8 – návrat ku koreňom legendy

Pozvánka na Tanec Slnka 2025

Triumph Speed Twin 1200 RS 2025 – britská sila v retro kabáte

Ako sa rodia motocykle CFMOTO: Navštívili sme továreň v čínskom Hangzhou

MOTO TEST CAMP po prvýkrát na Slovensku: Najväčší testovací víkend motocyklov mieri do Trenčína

Triumph Bonneville Bobber 2024: Britský rebel so štýlom aj silouText a foto: motocykel.sk

BMW Motorrad Concept RR: Budúcnosť superbikov zhmotnená v karbóne a technike

Suzuki GSX-S1000GX: Revolúcia v segmente sport-touring?

Kawasaki W800 a Meguro S1 – klasika s japonskou dušou a modernou spoľahlivosťou

MOTO TEST CAMP po prvýkrát na Slovensku: Najväčší testovací víkend motocyklov mieri do Trenčína

Triumph Bonneville Bobber 2024: Britský rebel so štýlom aj silouText a foto: motocykel.sk

Triumph Speed Twin 1200 RS 2025 – britská sila v retro kabáte

Vespa Officina 8 – návrat ku koreňom legendy

Pozvánka na Tanec Slnka 2025

Ako sa rodia motocykle CFMOTO: Navštívili sme továreň v čínskom Hangzhou
