Odpoveď na: 40+ – tu sme
Domov › Diskusné Fóra › Kaviareň › 40+ – tu sme › Odpoveď na: 40+ – tu sme
😈 Retro, ja nikoho nenahováram, aby si nitoval sám alebo aby vyrábal nitovačku doma.
A už vôbec nie podľa mojej nitovačky… 😁
Čo sa mojej týka, je absolutne presná, viem robiť priemery roznítovaných hlavičiek na desatiny mm presne (meriam šublérou).
Viem aj to, že som mal aj fabrickú, kerá bola ale asi nejaký čínsky šrot z blata, nie len, že konus sa mi zničil, ale to celé nakoniec aj prasklo.
😈 A keby, poznám aj profesionálov, čo sa im rozsypávala reťaz BMWRotaxe, ba aj na Pionieri, tak takéto niečo sa mne ešte nikdy nestalo… 😛 😁
Práve preto ale nitujem len sebe, už žiadne práce neberem. Kedysi som napr. menil brzdovky alebo odvzdušňoval brzdy pre pol valalu, ale už nikomu, len sebe. Nie, že by sa niečo stalo, ale svet je už iný a ja tiež… Mám v 3,14či a hotovo… 😈
Maco, ten klobúčik slúži na pohodlné nalisovanie uzatváracieho očka zámku reťaze. Naklepať to ide totiž ťažko kvôli nulovej tolerancii priemerov čapu a dierok očka, navyše reťaz by si mal poskladať už nasadenú na motorke, kde sa moc búchať päťkilovým kladivom (a nasadiť to očko trebárs nakrivo) by sa nemalo… Ani to nie je jedno, ako silne stlačíš tie tesniace krúžky (preto tá rozpera).
Čapy musia byť fixované pri nitovaní, aby sa nepohli, inak nítuješ krivo, našikmo alebo do elipsy a tak. Navyše čapy by mali dosadať na pevnú opornú časť nitovačky aj pri nitovaní (ako je vyznačené veľkými šípkami), teda aj potom, cez diery tej fixačnej vložky, inak by sa mohli pohnúť (vytlačiť) pri roznítovávaní – a to je potom celé oničom… 😉




Kawasaki Z900 SE 2025 – jemná evolúcia, ostrá esencia

Boli sme pri tom: Moto Test Camp 2025 – Prvý ročník veľkého testovania na Slovensku

Moto Morini X-Cape 700 – keď taliansky dizajn stretáva čínsku techniku

BMW R 1300 GS Adventure 2025 Triple Black – temný svetobežník

Vespa Officina 8 – návrat ku koreňom legendy

Pozvánka na Tanec Slnka 2025

Triumph Speed Twin 1200 RS 2025 – britská sila v retro kabáte

Ako sa rodia motocykle CFMOTO: Navštívili sme továreň v čínskom Hangzhou

MOTO TEST CAMP po prvýkrát na Slovensku: Najväčší testovací víkend motocyklov mieri do Trenčína

Triumph Bonneville Bobber 2024: Britský rebel so štýlom aj silouText a foto: motocykel.sk

Triumph Speed Twin 1200 RS 2025 – britská sila v retro kabáte

BMW R 1300 GS Adventure 2025 Triple Black – temný svetobežník

Vespa Officina 8 – návrat ku koreňom legendy

Pozvánka na Tanec Slnka 2025

Boli sme pri tom: Moto Test Camp 2025 – Prvý ročník veľkého testovania na Slovensku

Moto Morini X-Cape 700 – keď taliansky dizajn stretáva čínsku techniku
