Connect with us

Odpoveď na: 40+ – tu sme

Domov Diskusné Fóra Kaviareň 40+ – tu sme Odpoveď na: 40+ – tu sme

#102315
Retro
Účastník (Participant)

Papi cimbora, ty máš furt pravdu azaňát…😀
Ideme od konca. Jasné že som mal, dokopy štyri. Nesralo sa to, len z toho furt tiekol olej a hermetik to nechcel utesniť😀 Zle nastavený predzápal vedel aj zlomiť nohu ale dnes už vieme ako na to😀 Je žiadaná presne preto, lebo mágovia oj**li svet. Vlastne tak napoly. To že každý ju stále chcel a podobné bludy neberiem. Ešte v 80.rokoch ich bolo dosť a za šmešné ceny, tak ich trebalo kúpiť vtedy. Len pánové chceli triajpolky a dnes bedákajú😀
Podvozok OHC na tie roky bol sto rokov za opicami a vyrábať ho k tomu motoru bola magoria.
Motor ale zaujímavý je. Prečo, o tom tí čo to chcú a stále chceli alebo za to teraz vyrihali strašné peniaze nemajú vo väčšine prípadov ani tušenia. S Manx Nortonom to nemá ale nič spoločné.
Motor vychádza zo závodného šneka, ale závodný má trikrát uloženú kľuku, väčšie rebrovanie, iné ventily, prevodovku, vačku atď. Na pohľad ale vyzerá rovnako. Potom sa už robili 2xOHC a tam je na pohľad rovnaký len spodok. Zaujímavé je že 500OHC bol svojho času jediný sériový dvojvalec OHC na svete (aspoň myslím) a odliatky motora mali z elektronu. Toto nemali v sérii žiadne svetové firmy. V tom spočíva výnimočnosť pollitrového motora.

Advertisement

Partneri