Odpoveď na: Máte predstavu, aká je dlhá brzdná dráha?
Domov › Diskusné Fóra › Motoporadňa › Máte predstavu, aká je dlhá brzdná dráha? › Odpoveď na: Máte predstavu, aká je dlhá brzdná dráha?
Vazeni, brazdna draha sa samozrejme predlzuje, cim je dopr. prostr. tazsi.
Pr:
* prazdny vlak/ plno nalozeny vlak,
* prazdny autobus/ plny autobus,
* auto s jednym vodicom/ plne obsadene auto,
* prazdny nakladak/ plny nakladak,
* moto s jednym jazdcom/ moto s 2, prip. s batozinou.
To je fakt. Preco?
Pri ratani brzdnej drahy uvazujeme s max. brzdnym ucinkom, ktory je na hranici smyku kolesa. To znamena, ze ak stlacim viacej brzdu, kolesa sa zablokuju a nasleduje smyk, kedy vozidlo spomaluje pomalsie, ako na hranici smyku kolesa. Naozaj si niekto mysli, ze pneu sa defornuje az tolko pri plnom zatazeni, aby bola stycna plocha napr. dvojnasobna? Ista deformacia tam samozrejme je, ale ta je ZANEDBATELNA! Dalsia velicina, ktora jasne povie, ze brzdna draha bude dlhsia je kineticka energia, ktora stupa so zvysujucou sa hmotnostou vozidla ako celku. Vsetky ostatne vstupy su rovnake! Nechce sa mi to tu vsetko zdovodnovat matematicky, z praxe to vsetci pozname.
Prejazd zakruty tiez neobstoji, lebo nie ste kompaktna hmota (vodic, spolujazdec a batozina). Ste oddeleni vzduchovymi medzerami a co je najhlavnejsie, posuvate idealne ulozene tazisko niekde uplne inam, preto sa moto chova inak ako ked jazdite sami.
yagiza myslel som, ze to bude C, alebo D. Ale typoval som C. Otazka, aky druh cesty sme mali porovnavat s jazdou po lade 😁
Viete o tom, ze pri rychlosti viac ako 250 km/ h hnacia pneu aj pocas priamej jazdy preklzava? Pri 300 km/h to je vraj az 17% – Motorradmagazin pri teste Kawy 1400 – aj preto maju tieto stroje problem s zivotnostou pneu.
Pekny den.




BMW R 1300 GS Adventure 2025 Triple Black – temný svetobežník

Vespa Officina 8 – návrat ku koreňom legendy

Pozvánka na Tanec Slnka 2025

Triumph Speed Twin 1200 RS 2025 – britská sila v retro kabáte

Ako sa rodia motocykle CFMOTO: Navštívili sme továreň v čínskom Hangzhou

MOTO TEST CAMP po prvýkrát na Slovensku: Najväčší testovací víkend motocyklov mieri do Trenčína

Triumph Bonneville Bobber 2024: Britský rebel so štýlom aj silouText a foto: motocykel.sk

BMW Motorrad Concept RR: Budúcnosť superbikov zhmotnená v karbóne a technike

Suzuki GSX-S1000GX: Revolúcia v segmente sport-touring?

Kawasaki W800 a Meguro S1 – klasika s japonskou dušou a modernou spoľahlivosťou

MOTO TEST CAMP po prvýkrát na Slovensku: Najväčší testovací víkend motocyklov mieri do Trenčína

Triumph Bonneville Bobber 2024: Britský rebel so štýlom aj silouText a foto: motocykel.sk

Triumph Speed Twin 1200 RS 2025 – britská sila v retro kabáte

Vespa Officina 8 – návrat ku koreňom legendy

Pozvánka na Tanec Slnka 2025

Ako sa rodia motocykle CFMOTO: Navštívili sme továreň v čínskom Hangzhou
