Podujatia

Harley Davidson: Summer Vibes – veľké porovnanie

Publikovaný

on

Tento rok sme prijali pozvanie na sklonku leta, pod názvom Harley Davidson Summer Vibes. Pre tých, čo sú s touto značkou zžití, aj tí, ktorí s ňou nemajú veľa skúseností, to bola obrovská udalosť. Táto americká značka je totiž hlavne o komunite a kamarátstvach. A na Slovensku je veľmi silná. V našich končinách žiadna značka nepredurčuje takú odlišnosť od ostatných motorkárov, ak práve Harley. To prináša súdržnosť ich majiteľov nie len na takých akciách akou bolo Summer Vibes. Za6ili sme super ľudí, prvotriedny servis a krásne cesty východného Slovenska.

Motocykle značky Harley – Davidson so sebou z určitého pohľadu nesú veľa kontroverzie, či predsudkov. Ako napríkad, že sú to ťažké a neohrabané stroje. Prípadne, počúvame, že sú nespoľahlivé, či vyslovene pre pánov, ktorí trpia krízou stredného veku. Verte, či nie – neplatí z toho nič. A hovoríme to pri každej značke. Sadni, vyskúšaj a potom buď múdry.

Len motorkár, ktorý danú značku skúsil, prípadne mal skúsenosť s touto komunitou vie, o čom to je. A my sme na tejto akcii mali možnosť skúsiť za kamión motoriek všetkých druhov a výbav. My sme skúsili tieto a takto sa nám jazdilo.

Harkey-Davidson STREET GLIDE

Táto cestovná motorka je od tejto sezóny vybavená motorom Milwaukee-Eight 117. Pre neznalých ide o objem 1923 ccm. Z toho dostávame maximálnych 80 kW a 175 Nm krútiaceho momentu. Celý dojem motorky vytvára kapotáž, ktorá bola tvarovaná v aerodynamickom tuneli a obrovská 312 mm obrazovka obkľučená skvelými reproduktormi.

Motorka si ma získala svojím pohodlím. Je vybavená všetkými bezpečnostnými systémami, na ktoré si spomenieš. K výbave patria aj integrované kufre, čo ju predurčuje na objavovanie neznámej krajiny. Tieto motorky majú neuveriteľne nízke ťažisko a pri 368 kilogramoch si hovoríme, kam sa vôbec tie kilogramy za jazdy stratili.

Motorka ohuruje každého svojím spracovaním. To ako je spojená stará škola veľkých motorov do V, spolu s prepracovanými detailami a modernými prvkami výbavy – akými sú infotaiment, či moderné LED svetlá dávajú obrovské emócie ešte pred naštartovaním. Potom sa k tomu pridá kulisa motora s označením 117.

Harkey-Davidson PAN AMERICA 1250

Tento stroj je dôkazom rohľadenosti konštruktérov značky. Adventure stroje sú dnes hlavným predajným artiklom vo svete motocyklov. Tak aj Američania postavili svoju turistickú motorku. A prečo nie, veď aj Ducati robilo športové motorky a dnes sú ich terénne a cestovné modely na špičke toho, čo si môžete kúpiť. Do tohto klubu chcel patriť aj Harley-Davidson a výsledok je veľmi zaujímavý.

Posed pripomína zalomením nôh naháče, či športové tourery. Samozrejme sa sedí vzpriamene. Výborná odozva Véčkového motora už odspodu, agilita a univerzálnosť ma núti niekedy zabudnúť, že sedím na cestovnom endure, ktoré je čistokrvný Harley-Davidson.

Motorka pôsobí relatívne malým dojmom, špeciálne pri cruiseroch, ktoré značka ponúka. Samozrejme tu máme menší, stále v rámci triedy veľký TFT dispej. Ergonómia a ťažisko robí z jazdy výborný zážitok. Do zákruty zatáča priam sama. Súčasťou výbavy je aj semiaktívny podvozok, ktorý pracoval veľmi spoľahlivo. Prémiové motocykle sa bez takejto možnosti nezaobídu. Vyššie otáčky spôsobovali otrasy v stúpačkách. S tým sa majiteľ musí jednoducho naučiť žiť. Harley však spojil 2 svety. O nedostatku emócii, či o nejakej obzčajnosti pri týchto strojoch je možné hovoriť len veľmi ťažko.

Harkey-Davidson Low Rider™ S/ST

Lowe Rider je stroj, ktorý osloví skor jazdcov, ktorí radi využívajú potenciál motora Milwaukee-Eight® 117, ktorý sme už spomínali v prípade modelu STREET GLIDE. V tomto prípade je ladený na 77kW a 169Nm. Motorka má však o približne 60 kilogramov menej, ako turistickšjší STREET GLIDE. Stále váži v pohotovostnom stave zhruba 3 metráky. Tu sa však opäť rozbíja predsudok o hmotnosti a neohrabanosti.

Motorka má minimalistický dizajn. Pôsobí jednoducho, vzdušne a je aj pre tých neskôr narodených. Váha je stále značná, ale agilita je v tomto segmente znamenitá. Úplne iný rozmer dáva motoru zákazkový výfukový systém Dr. Jekill and Mr. Hyde. Každý výfuk je robený na mieru každej motorke, samozrejmosťou je homologizácia. Vynika však elektronicky ovládanou klapkou vo výfuku, čo vo viacerých nastaveniach mení zvukový prejav.

Dr. Jekill and Mr. Hyde má 3 režimy. Ako už vychádza z názvu značky:

REŽIM DR. JEKILLStlačte 1x pre režim Dr. Jekill
Klapka je uzavretá. Režim Dr. Jekill je navrhnutý tak, aby ste splynuli s vašim prostredím a stali sa jeho súčasťou.

DYNAMIC REŽIMStlačte 2x pre Dynamický režim
Klapka je napoly otvorená. Toto je režim medzi Dr. Jekillom a Mr. Hydom. Blízke továrenskému nastaveniu, ale napriek tomu výraznejšie.

REŽIM MR. HYDEStlačte 1x pre režim Mr. Hyde
Keď to vaše okolie dovolí, môžete plne otvoriť klapku a uvoľniť Mr. Hyda, čo vášmu motocyklu poskytne maximálny výkon a kvalitu zvuku.

Harkey-Davidson Fat Boy  114

Fat Boy okrem iného preslávil Arnold Schvarzeneger vo filme Terminator. Ide o ikonickú motorku s výraznými chrómovými časťami. Predné tlmiče maju lineárne charakteristiky. Posed je umiestnený do veľmi nízkej pozície. Ako povedal Marek – sedí se proklete nízko. Jazné vlastnosti sa podpísali na širokom prednom kolese, ktoré je cíťiť hlavne na rozmitej ceste, kedy dáva výrazne signály do riadidiel.

Harkey-Davidson CVO™ Road Glide® ST

Táto motorka je oproti všetkým ostatným strojom skrátka niekde inde. Spracovaním, jazdnými vlastnosťami a j výkonom. Veď nakoniec séria CVO je tá najvyššia výbava, akú si od značky Harley – Davidson môžete kúpiť.

Mimoriadne chválime odozvu od predného kolesa, a špeciálne brzdy a ich nástup. Motor ide do otáčok sám a v každej chvíli má ambíciu ťahať jazdca dopredu. Celá motorka pôsobí – prémiovo je asi slabé slovo. Je to doslova luxus na 2 kolesách. Je to skrátka kus výnimočného stroja, s ktorým sme mali doslova pocit 200 kg motockykla.

V zadnej časti upútajú výrazné expanzné nádobky. Podvozok je vpredu aj vzadu kompletne nastaviteľný. Hlavne vďaka nemu je motorka jaznými vlastnosťami tam, kde je.

Pridaj komentár

Najčítanejšie

Exit mobile version