Obľúbená Honda PCX125 prichádza s vylepšeným štýlom. Zároveň ponúka priestrannejšiu schránku pod sedadlom, zásuvku USB typu C na nabíjanie mobilných zariadení a technológiu inteligentného kľúča Smart Key. Hnaciu silu dodáva nový štvorventilový motor s technológiou enhanced Smart Power Plus (eSP+), ktorý spĺňa emisnú normu EURO5. Motor je po novom vybavený systémom nastaviteľnej kontroly trakcie HSTC. Prepracovaný rám sa vyznačuje dlhším zdvihom odpruženia zadného kolesa a stroj je vybavený väčšími pneumatikami.
PCX125 je nenápadný, avšak mimoriadne úspešný model v rade jednostopových strojov Honda. Od jeho vstupu na trh v roku 2010 sa ho v Európe predalo vyše 140 000 kusov. Tento výsledok sa podarilo dosiahnuť vďaka receptu, ktorý značka Honda neustále vylepšuje: jeho výrazný a moderný dizajn upúta zákazníkov, zatiaľ čo vďaka kompaktným rozmerom si nájde cestu v rušnej premávke a umožní vždy ľahko zaparkovať.
Ide o skúter, ktorý sa v čase neustále vyvíja. Do roku 2021 PCX125 opäť vstupuje s kombináciou nového motora a rámu, vyššou úrovňou komfortu a s výrazne modernizovaným avantgardným štýlom.
Čo je nové?
Nová Honda PCX125 si zachováva unikátnu pozíciu, zároveň však postupne vyzrieva. Je výraznejšia a ostrejšia, snaží sa odlíšiť a po novom prichádza taktiež s prepracovaným LED svetlometom. Vnútri kapotáže sa nachádza objemná podsedadlová schránka, stroj disponuje väčšími stúpačkami a v schránke na rukavice sa nachádza konektor USB typu C. Vynovený „širokouhlý“ prístrojový panel poskytuje jazdcovi všetky dôležité informácie a zapaľovanie aj zámok sedadla sa po novom ovládajú pomocou inteligentného kľúča Honda Smart Key.
Nový je taktiež štvorventilový motor enhanced Smart Power Plus (eSP+), ktorý ponúka viac výkonu a krútiaceho momentu. Jazdec nepochybne ocení taktiež systém nastaviteľnej kontroly trakcie Honda Selectable Torque Control (HSTC). Chrbticu stroja tvorí prepracovaný rúrkový oceľový rám, s cieľom pridať viac komfortu pri jazde sa zväčšil zdvih zadného odpruženia a väčšia je taktiež predná aj zadná pneumatika.
Technické špecifikácie
MOTOR
Typ
kvapalinou chladený štvortaktný jednovalec eSP+ s rozvodom SOHC a so 4 ventilmi
Zdvihový objem
125 cm3
Vŕtanie × zdvih
53,5 × 55,5mm
Kompresný pomer
11,5: 1
Maximálny výkon
9,2 kW / 8 750 ot./min.
Max. krútiaci moment
11,8 Nm pri 6 500 ot./min.
Olejová náplň
0,9 l
Úroveň hluku (dB)
Lurban 71.8dB / Lwot 72.7dB
PALIVOVÝ SYSTÉM
Karburácia
Elektronické vstrekovanie paliva PGM-FI
Objem palivovej nádrže
8,1 l
Spotreba paliva
2,1 l/100 km (bez funkcie Idling Stop, režim WMTC)
ELEKTRICKÁ SÚSTAVA
Štartér
Elektrický
Kapacita batérie
12 V/7 Ah (10H)
Výkon alternátora
255 W
HNACIE ÚSTROJENSTVO
Typ spojky
Automatická, odstredivá, suchá
Typ prevodovky
V-Matic
Stály prevod
10,65
RÁM
Typ
Dvojitý rám z oceľových rúrok
PODVOZOK
Rozmery (D × Š × V)
1 935 × 740 × 1 105 mm
Rázvor kolies
1 315 mm
Uhol prednej vidlice
26° 30’
Závlek
80 mm
Výška sedadla
764 mm
Svetlá výška
135 mm
Pohotovostná hmotnosť
130 kg
ZAVESENIE KOLIES
Typ vpredu
Teleskopická vidlica 31 mm, zdvih v osi kolesa 89 mm
Typ vzadu
Dvojito odpružené hliníkové kyvné rameno, zdvih v osi kolesa 95 mm
KOLESÁ
Typ vpredu
5 lúčov v tvare Y, z ľahkej zliatiny
Typ vzadu
5 lúčov v tvare Y, z ľahkej zliatiny
Veľkosť ráfu – predné
14M/C × MT2.75
Veľkosť ráfu – zadné
13M/C × MT3.50
Pneumatika vpredu
110/70-14M/C
Pneumatika vzadu
130/70-13M/C
BRZDY
Typ vpredu
220 mm hydraulická kotúčová s kombinovaným dvojpiestovým strmeňom a s ABS