Upútavka k testu Honda CB1000R 2018 Marbella, Španielsko 26.3.2018
Diabolská porcia z anjelského taniera Všeličo sa mi premlelo hlavou, keď som prvý krát uvidel novinku z dielne Hondy – CB1000R 2018, výrobcom označovanú ako „NEO SPORT CAFÉ“, pričom vzápätí viete, že motor je odvodený zo superšportu CBR1000RR. Čo si máte myslieť o motorke, ktorá v prednom svetlomete nesie LED odraz svätožiary sv. Petra a v zadnom svetle červenú LED podkovu pripomínajúcu diablove rohy. Najlepšie je možno nemyslieť, nasadnúť a vyraziť. To sa stalo práve mne a z výstavných pódií som sa zrazu ocitol v španielskej Marbelle na parkovisku plnom týchto strojov s kľúčom v zapaľovaní. Čaká nás viac ako 160 km dlhý okruh skvelými točiacimi sa cestami Andalúzie a bonbónik navyše, jazda na súkromnom okruhu Ascari. Poďme na to.
Z pôvodnej motorky nezostalo železo na železe Všetko je úplne nové, rám, motor, elektronika, na čo sa pozriete všetko je inak a z pôvodného modelu CB1000R tu nezostalo identické prakticky nič. V žiadnom prípade sa nejedná o jednoduchý upgrade, ale tak po stránke technickej, ako dizajnovej sa zrodila úplne nová generácia svalnatého naháča s jemnými prvkami moderného retra, vlastnou nezameniteľnou kulisou a supermodernými vlastnosťami. Áno nakoniec som zistil že i označenia „Neo – Sport – Café“ sa tu našli a nezávidím konštruktérom, ktorú ako prácičku dostali práve tento stroj postaviť tak, ako ho vidíme teraz. Má nepreberné množstvo technických, moderných vymožeností, teraz ich prebehnem len v krátkosti pretože podrobný test pripravujeme do vydania Motomagazínu č. 5/2018.
Keď viacerí robia to isté nikde nebude výsledok rovnaký A o to Honde šlo. Odlíšiť sa čo najviac. Brutálne, litrové naháče má prakticky každá značka ale CB1000R vyzerá a pôsobí úplne inak. Jej úlohou nie je vyžarovať agresivitu a strach, ale príjemnosť a pokoj. Motor má krásnych +145 koní, disponuje tromi mapami riadenia, ktoré symetricky nadväzujú na systém trakčnej kontroly a brzdenia motorom. Úplne nový je oceľový rám Mono Backbone s napojením na masívnu zadnú kyvnú vidlicu, vzadu nájdete 190-ku, ktorú odpružuje plne nastaviteľné pruženie Showa, vpredu je vidlica Showa SFF-BP, čo znamená, že funkciu plnej nastaviteľnosti má iba jeden teleskop. O bezpečnosť sa navyše stará dvojkanálové ABS, ovládanie výkonu má na starosti elektronický plyn.
Jedna jazda – tisíc emócií Osedlať tento stroj je ako sen. Štíhle sedadlo, kompaktná konštrukcia, prirodzený, mierne predklonený posed. Ako som písal i na FB, na motorke sa okamžite prejavili jej tradičné hodnoty a to že vám okamžite sadne do ruky, nohy aj zadku, všetko je intuitívne, okamžite návykové a to pociťujete nielen na mieste, ale i počas jazdy. Nikdy by ste nepovedali, že tak príjemne vyzerajúci naháč môže byť tak impulzívny, ľahko a dobre ovládateľný a zároveň neúnavný i na celodennej trase. Otočenie rukoväťou znamená rozumný záber na koleso s progresívnou, dobre ovládateľnou silou. Stroj vás ohromí svojím chladnokrvným a sebavedomím správaním sa podvozku už na prvých pár metroch. Prvé zákruty na kľukatých cestách odhaľujú športové správanie sa podvozku s aktívnou účasťou jazdca pri presadaní na úzkom sedle. Výkonnostný potenciál a správne nastavená trakčná kontrola dovoľujú výjazdy zo zákrut priam okruhovým štýlom, naopak pri nájazde do zákrut viem neskutočne dobre využiť brzdenie motorom, ktoré sa vám dostane do krvi tak, že i na novinárskom teste v štýle pressMotoGP stovkami zákrut prakticky prestávate využívať brzdové páčky. Pokojný prejazd obcami navádza na chuť kávy, motor stíchol a stroj sa správa ako baranček ale stačí sekunda a za tabuľou obce je to opäť diabol. Každú slovnú časť označenia „NEO SPORT CAFÉ“, som na tomto stroji našiel a podrobnejšie sa s vami o tom podelím vo vydaní Motomagazínu č.: 5/2018, ktorý bude na pultoch od 20.4.2018.