Spravodajstvo

Honda CRF300L v novom šate pre rok 2023

Publikovaný

on

Tento model všestranného motocykla sa v ponuke Hondy nachádza s menšími obmenami už 10 rokov. Avšak aj v súčasnosti má čo ponúknuť jazdcom, ktorí hľadajú nenáročný a všestranný stroj, ktorý navyše poskytuje veľkú porciu zábavy na ceste a hlavne mimo nej. Ideálna mašina pre začiatočníka? Môže byť!

V roku 2012 prišiel tento model ako 250ka. V roku 2020 sa zvýšil objem motora na 286 ccm, teda ľudovo na 300ku. Ide o jendoduchý jednovalcový DOHC motor. Výkon narástol na 20,1 kW a krútiaci moment 26,6 Nm. Tieto hodnoty zrejme nikoho veľmi neohúria, ale o tie ani primárne nejde. Motorka má pohotovostnú hmotnosť len 142 kg, čo spolu so spevneným oceľovým rámom prináša istotu a agilitu v akejkoľvek situácii. A hlavne neuveriteľnú univerzálnosť a nenáročnú údržbu.

Prevodovka je stavaná hlavne do terénu. Prvých 5 stupňov je skrátených – slúžia na dynamický rozjazd a akceleráciu, na dlhšie presuny poslúži práve 6. prevodový stupeň. Trecia spojka napomáha lepšiemu ovládaniu spojkovej páčky, navyše sa zlepšil prenos sily pri prudkom podraďovaní.

Podvozok je prispôsobený do terénu, motorka bola inšpirovaná offroadovými súrodencami. 21 palcovému kolesu vpredu sekunduje 18 palcové koleso vzadu. Predná USD vidlica od Showy a zadný tlmič Pro-Link majú zhodne zdvihy po 260 mm.

O brzdný účinok sa stará 256 mm brzdovým kotúč s dvojpiestovým strmeňom vpredu a 220 mm jednopiest vzadu. Kotúče s vlnkovitým okrajom poskytujú výborný samočistiacu schopnosť. Súčasťou brzdnej sústavy je dvojkanálová ABS, ktoré dostanete už v základe. Modelu však chýba LED svietenie a smerovky, ktoré by motorku mohli posunúť o krok vpred.

Pre budúci rok prichádza model CRF300L s novými farbami a v základe pribudli aj chrániče rúk. Ak hľadáte obratný a neuveriteľne ľahký stroj, ktorý nezastaví žiadny terén, toto môže byť zásah do čierneho. Pre cestovateľov, ktorí túžia aj po dlhších cestách je tu model RALLY, ktorý ponúkne väčšiu nádrž a lepšiu ochranu pred vetrom.

Pridaj komentár

Najčítanejšie

Exit mobile version