Španielsko 20. 2. 2012 – prvý kontakt Crosstourer je tu a nič mu už nezabráni preraziť na celosvetový trh. Prvú jazdu si naša redakcia vychutnala v Španielsku neďaleko Barcelony na prvých oficiálnych testoch tohto motocykla. K dispozícii boli obe verzie Crosstourera – teda s manuálnym radením i s dvojspojkovou DTC prevodovkou, ktorú poznáme z VFR1200F. Honda nám pripravila testovaciu trať rôznym prostredím – diaľnica, mestská i mimomestská zóna a mierne horské pasy. Celkom sme dnes najazdili 200 km a test potvrdil to, čo Honda s nástupom Crosstourera prezentovala.
Okamžite návyková… Crosstourer je proste okamžite návyková motorka. Všetko čo potrebujete máte okamžite k dispozícii bez ďalších úprav, nastavovania, bádania či dlhého zoznamovania sa. Posed jazdca a vlastne celej posádky je skutočne veľkorysí, ovládanie stroja prakticky nevyžaduje žiaden nový návyk, motor je nádherne vyladený, podvozok ja maximálne stabilný a okamžite si získal moju dôveru, trakčná kontrola ihneď na prvý pokus bezchybná.
Teplota vzduchu 6-12 st.C… … mokrá vozovka, na okolitých svahoch zvyšky snehu, veru nebolo nám všetko jedno. Technika Hondy, obutie Bridgestone Battle Wing a nastavenie podvozku spoločne s trakčnou kontrolou mne, a myslím že nám všetkým, dodali veľkú mieru sebavedomia a tak test v takomto nie prívetivom prostredí sa zrazu stal zábavou. Hladko ovládaný výkon motora, veľmi precízne a čisto dolaďovala trakčná kontrola a jej zásah do ovládania stroja je v takej harmónii s podvozkom a motorom, že o nej vlastne ani neviete. Motorke nevadí vysoká rýchlosť, do vzduchu sa zarezáva ako nôž, motor má neskutočný potenciál na dobrodružnú turistiku a veľký krútiaci moment dodáva motorke dynamiku a silu i pri plnej záťaži. Motor s VFR prešiel zmenami, ktoré presne zapadli na tento typ motorky. Zlepšila sa výkonová krivka, a tým ovládanie výkonu motora, u modelu s dvojspojkovou DTC prevodovkou sa to prejavilo predovšetkým plynulejším automatickým radením hlavne na spodných prevodových stupňoch. Žiadne unavené pravé zápästie v ostrých horských pasoch sa v tomto prípade nekoná. Vysoká váha? Tá je predovšetkým citeľná pri manipulovaní na mieste a už pri minimálnej rýchlosti o nej neviete nič. Čakáte porovnanie s GS, Ténéré, či Mulstistradou? GS bude vždy GS, oproti Ténéré má navrch v oblasti výkonu a dynamiky jazdy, mínus vo váhe, oproti Multistrade zasa menší výkon, opäť vyššiu váhu ale lepšie prostredie pre posádku a jej pohodlie. Najväčšie eso v rukáve si ale Crosstourer oproti konkurencii i tak drží s typom motora, ktorý si nájde strednú cestu ku všetkým užívateľom a tento úzkoprofilový tovar s názvom V4 nájdete práve iba u tejto značky.
Všetko ostatné si prečítate v rozsiahlom teste v Motomagazíne č.: 4/2012, ktorý už bude i na výstave Motocykel na bratislavskej Inchebe, a Crosstourer nájdete zasa v stánku HONDY. Ak vás Crosstourer zaujal a budete chcieť vedieť o ňom úplne všetko, zastavte sa v stánku našej redakcii, rád vám o tejto motorke všetko prezradím.
Vlado Brniak
Honda Crosstourer – online test zo Španielska
Historicky najväčšia slovensko-česká novinárska výprava
Tri kufre patria do doplnkovej výbavy, na diaľnici odviedli vďaka presnej aerodynamike skvelú prácu bez turbulencií
Crosstourer patrí k rodine Crossrunner a NC700X / S
Kardanový hriadeľ je pýchou podvozku
ABS s trakčnou kontrolou zvýšili bezpečné prvky motocykla na maximum
Motor s dvojspojkovou DTC prevodovkou
Motor s manuálnou prevodovkou
Objemy kufrov sa dajú zväčšiť jednoducho pomocou pevných zipsov
Pekné línie má táto mašinka a zvuk motora… charakteristický pre V4, ktorý sa mi silno páčil už aj na VFR 😈 . A pre to vylepšené DTC-čko, dávam palec hore! Zaujímavé riešenie toho zipsu na kufri 🙂 👍
No urcite to bude kavlitetna motorka, kedze to je Honda, ale ten predok je ako ked si das helmu s kyprimi licnymi vypchavkami a to co z toho v strede vidno mi pripomina predna maska 🙄
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Dragon
9. marca 2012 at 17:55
Pekné línie má táto mašinka a zvuk motora… charakteristický pre V4, ktorý sa mi silno páčil už aj na VFR 😈 . A pre to vylepšené DTC-čko, dávam palec hore! Zaujímavé riešenie toho zipsu na kufri 🙂 👍
AMIS
10. marca 2012 at 1:18
Obávam sa , že UV a mráz tomu zipsu nadiktujú životnosť do roka a tak ako šecky zipse sa zipsne 👎 Taky samsonájt lúk to má s tým zipom
dl650
23. marca 2012 at 16:59
No urcite to bude kavlitetna motorka, kedze to je Honda, ale ten predok je ako ked si das helmu s kyprimi licnymi vypchavkami a to co z toho v strede vidno mi pripomina predna maska 🙄