Cieľom nasledujúceho článku je priblížiť začínajúcim motorkárom všetky príjemné, ale aj nepríjemné stránky, s ktorými sa môžu stretnúť. Dračiatko ako neskúsená na začiatku svojej moto kariéry súhlasila s návrhom podeliť sa o svoje zážitky a dokázať, že aj mladé a drobné nežné stvorenie dokáže ovládať stádo koníkov pod sebou a nájsť spôsob, ako si vždy poradiť. Verím, že sa jej to stane skôr zábavou, ako príťažou počas sezóny a poteší nás seriálom svojich článkov, v ktorých nás bude informovať o svojich cestách, moto-akciách, alebo prípadných problémoch s ktorými sa stretla.
eXeBaT
Ako som tento rok začala
Keďže táto zima nie a nie skončiť, rozhodla som sa kompenzovať si trochu absťák a pripraviť moju Repsolku na sezónu. Pred dvoma týždňami som skúšala Repsolku preštartovať a na moje prekvapenia sa po tuhých mrazoch podarilo. Je v garáži, v ktorej je cca 0 ? 5 °C. O týždeň neskôr som sa o to pokúsila znova, ale nie a nie naštartovať. Jediné čo sa mi podarilo, bolo vymlátiť baterku. Musela som ju teda dať nabiť. O týždeň neskôr, keďže sa počasie trošku umúdrilo, nedalo mi a chcela som sa do nej daľej vŕtať.
Tak konečne prvý krát v tomto roku ju pohladili lúče slnka. Srdiečko mi poskočilo, keď som videla ako krásne žiari.
Čo všetko potrebujeme na prípravu Repsolky na sezónu:
Vzduchový filter, olejový filter, olej ? rozhodla som sa pre plnú syntetiku predpísana viskozita 10w40, servisný manuál k CBR 600F 1998, dobrého príbuzného, aby mi požičal slušné náradie a šarmantnú asistentku(ta) , ktorý je vždy po ruke. Vecičky na motorku ako filter a tak som si myslela, že zoženiem lacnejšie v čechách v jednej osvädčenej predajničke, kedže to vychádzalo iba o 2 ? 3 stovky lacnejšie, tak som sa rozhodla to zobrať z Hondy.
Prvé čo som urobila bolo, že som zhodila bočné plasty a sedadlo, aby som sa dostala ku miestu kde má byť baterka. Prístup k tomu nie je boh vie aký. Aby som sa k nej dostala musela som odšróbovať 5 šróbov.
predám moto v super stave, stačí len jazdiť
Zapojila som ju naspäť, ale napriek môjmu dúfaniu som nenaštartovala. Myslela som, že ked ju nechám trochu na slniečku sa ohriať tak môžno pôjde. Kedže som už bola dobre rozbehnutá tak som šróbovala ďalej k vzduchovému filtru. Filter je schovaný pod nádržou, tak mi za obeť padla najprv nádrž, ktorá je uchytená dvoma šróbmi v predu a v zadu.
Ďalej som musela odpojiť 3 hadičky. Jenda bola na prívod benzínu a ďalšie dve boli prepadové hadičky. Docela brnkačka. Tu som však už využila pomoc šarmantého asistenta, ktorý mi pridržiaval nádrž.
Pod šrobovák prišiel na radu kryt vzduchového filtra. Ten mal ďalších 8 sróbov + 2 na trubiciach nasávania. Keď som videla vzduchový filter vyzeral ako mucholapka.
mucholapka
Tak som vymenila špinavý racingový za čistý obyčajný (papierový), nakoľko som nevedela, že je tam taký. Bolo mi povedané, že racingový by sa mal dať vyčistiť takže neputoval do koša ale na čistenie.
Chcela som naspäť nasadiť kryt, ale akosi mi to nešlo, vyzeralo to akoby ani nebol odtiaľ. Tak som na to išla opačne. Vložila som ho do krytu, ktorý som odmontovala a to už pasovalo.
Nasledovalo horúčkovité sróbovanie krytu, objímok nasávania a nádrže.
Nasledoval ďalší pokus o naštartovanie, ale Repsolka sa na mňa vykopala a nepotešila ma svojím sladký ?viper? vrčaním. (vrrrrrrrrrr) Vyskúšali sme aj baterku z druhej moto, ale sklamala a nič nebolo.
tak nič nebolo
Takže výmena oleja sa nekonala nakoľko som nemohla zohriať motor.
Nabudúce, keď vyjde slniečko, skúsim tam naliať viacej benzínu prípadne pozrieť sviečky. A keď si nedá povedať ani po tom, tak si ju zoberie zlý ujo ? motomechanik pod ruku. (myslím, že tak sa strašia neposlušné deti )
O pár dní neskôr …
Takže ďalší pekný deň nastal. Repsolečka dostala čerstvučký voňavučký benzín, nabitú baterku aj na slniečku sa trošku ohriala a potvorka nechytila. Chcela som už vymeniť olej a filter, ale nato som potrebovala starý najprv zohriať, aby lepšie vytiekol. Poradili mi nech skúsim prečistiť sviečky, že by to mohlo pomôcť. Tak som najprv rozmýšľala ako sa k ním dostať. Takže moje malé ručičky tu boli výhodou nakoľko je tam strašne málo miesta. Znova mi pomohol príbuzný s veľkým počtom náradia, ktorý nevie aký poklad má. Gola sada na moje prekvapenie obsahovala aj kľúč na sviečky, už som si myslela že ho budem musieť ísť kúpiť.
Prvý krok bolo odpojiť káble zo sviečok. Jasné že som si ich pre istotu označila, aby som ich pri spätnom nasadzovaní nepomiešala. Ďalší problém nastal pri skladaní kľúču, jedna násada bola krátka a druhá zase dlhá. Po špekulovaní a vymieňaní som našla ten správny, vyšróbovala som jednu sviečku a nebolo to bohvie čo.
V porovnaní s novou sviečkou mala ta stará iba polovičný hrot a bola docela čierna. Po vyšrobovaní aj ostatných som zistila že boli všetky rovnaké. Poskladanie bolo v celku jednoduché, keďže som si označila káble nenastala žiadna komplikácia. Pri doťahovaní mi opäť pomohol švagrík. A už sa to blížilo. Však poznáte ten pocit kedy sa už nemôžete dočkať svojej vytúženej hračky. Tak presne takto som sa cítila, keď som išla po dlhej dobe naštartovať svoju Repsolku, aby mi pekne zapriadla. Otočila som kľúčik, stlačila gombík a naštartovala na prvý šup. Kým sa mi Repsolka pekne zahrievala nachystala som si všetky veci na výmenu oleja. Po cca 20 minútach som ju vypla, podložila pod ňu vaňu na olej a odšróbovala som vypúšťací šrób. Keď všetok olej vytiekol von, zašróbovala som ho naspäť a olej preliala do nachystaného kanistra. Starý olej som neskôr zaniesla ku známemu automechanikovi. Teraz nasledovala tá zložitejšia časť a to bola demontáž starého olejového filtra. K dispozícii som mala klasický retiazkový kľúč na olejové filtre, ale nabudúce si zoženiem niečo lepšie, lebo sa tam s ním celkom zle manipulovalo.
Po chvíli trápenia som ho konečne odmontovala. Z filtra vytieklo trochu oleja. Predtým než som našróbovala nový filter na pôvodné miesto, jemne som prstom naolejovala tesnenie. Po našróbovaní filtra som do motora naliala 3,7 litra plnosyntetického oleja, aký tam bol predtým. Keď som všetko poutierala, naštartovala som znova moju Repsolku a skontrolovala či niekde nepresakuje olej. Všetko bolo v poriadku, tak som nahodila bočné plasty a sedlo. Nechala som ju ešte chvíľku bežať a kochala som sa jej nádherným zvukom. Taaaak a teraz už len čakám na lepšie cesty a teplejšie počasie.