Keď že som tu už popísal môj príbeh o kúpe skútra, teraz som sa rozhodol popísať, ako som sa s ním zblížil :o)
Nech sa páči najprv ho v skratke popíšem : Nejaký típek zobral za hrsť celkom slušných nápadov a dal ich do kopy, teda kvalitný rám, ktorý fakt dobre sedí na ceste za pomoci 15 palcového kolesa vpredu a 14 palcového vzadu. K tým kolám na predné dal dva kotúče Brembo a jeden na zadné kolo. Pridal Qa dobré pruženie, ktoré sa dá nastaviť, celé to zabalil do diabolsky červeného a slušne vyzerajúceho športového dizajnu a tu ho máš! Kdekoľvek prídeš, všetci sa pozrú na slušne vyzerajúce moto :o) Je to fakt ukážka talianskeho dizajnu! A doslova platí, že na skúter sa len podobá :o)
Ale najprv v skratke pár údajov o NEXUSE :
Motor:
Kvapalinou chladený štvordobý jednoválec, 4 ventily na valec SOHC, tlakové obežné mazanie, elektrický štartér, elektronicky riadené zapalovnie, elektronický systém vstrekovania paliva Magneti Marenelli.
Vŕtanie x zdvih………………..92 x 69 mm
Zdvihový objem………………..460cm
Kompresný pomer……………….10,5 : 1
Max. výkon udávaný výrobcom:
29,5kW (40 k) pri 7500 1/min
Max. točivý moment udávaný výrobcom:
43Nm pri 5500 1/min
Prevodovka:
Variátor zo samočinnou odstredivou spojkou CVT, sekundárny prevod klinovým remeňom.
Podvozok:
Trubkový oceľový rám, vpredu konvenčná teleskopická vidlica Kayaba o priemere nosných trubiek 41 mm, vzadu horizontálne uložená tlmiaca plyno-kvapalinová jednotka Kayaba s možnosťou nastavenia predpätia pružiny v kombinácii zo systémom nastavenia geometrie podvozku Direct Link, vpredu dvojitá kotúčová brzda o priemere 260 mm s dvojpiestovými valčekmi o priemere 28 mm vľavo a 26 mm vpravo, vzadu jednoduchá kotúčová brzda o priemere 240 mm s dvojpiestovými valčekmi o priemere 34 mm, vpredu 15placové a vzadu 14palcové šesťpaprskové kolá z ľahkých zliatin, 3,50 x 15" a 4,5 x 14".
Dĺžka / šírka…………………….2090/765 mm
Rázvor…………………………1515 mm
Výška sedla…………………….780 mm
Objem palivovej nádrže……………15/3 l
Suchá hmotnosť………………….195 kg
Max. rýchlosť udávaná výrobcom……160 km/h
No ale posaďme sa naň … pohodlné sedenie ktoré sa mi zo začiatku zdalo tvrdé, sa časom ukázalo ako veľmi praktické a pohodlné, hlavne pri dlhších cestách … skrátka pohodlný posed a dostatok miesta pre nohy ktoré si môžete vyložiť kam len chcete a ako len chcete. Sedadlo je delené anatomickou vlnou a spolujazdec ktorý je vysoký ako Vy, pozerá na cestu ponad Vašu prilbu. Originálny štít plní svoju funkciu dobre a má tri stupne nastavenia do výšky, ale na jeseň som štít vymenil za väčší do strán ako aj do výšky. Nech som suchý úplne :o) Pred Vami dominuje veľký otáčkomer v strede, z ľavej strany na Vás poškuľuje menší ukazovateľ rýchlosti a na pravej strane je multifunkčný panel na ktorom sa zobrazuje od teploty vody, cez stav paliva, počet najazdených kilometrov celkový, denný, priemerná spotreba, okamžitá spotreba, dojazd, maximálna dosiahnutá rýchlosť a stav akumulátoru. Dá sa povedať, že máte celkom slušný prehľad, až na jednu vec … spotreba sa neuvádza koľko litrov je spapaných na 100 kilometrov, ale koľko kilometrov prejdete na jeden liter ? neviem … no zvyknúť sa na to dá.
No ale prevezme sa … štartovanie je veľmi jednoduché, pokiaľ nezabudnete dole bočný stojan o ktorom Vás hneď upozorní kontrolka. Takže hore stojan, zatiahnuť brzdu a ej hľa … počuť že je to veľkoobjemový jednoválec, aj podľa zvuku, aj podľa chvenia. Pritiahnuť plyn … a stovečka je na tachometri za necelých 6,5 sekundy …. slušné na skúter nie? Motor zaberá od 3000 otáčok úplne v pohode, bez žiadnych slabších zón a od 5000 je to naozaj slušne dravé. Jazdné vlastnosti nemajú zo skútrom nič spoločné. Nexus sedí na ceste ako prilepený a to isté sa dá povedať aj pri prejazde v zákrutách. Aj keď výrobca udáva maximálnu rýchlosť 160 KM/hod mne jazdí 177 podľa palubného počítača a po výmene originálnej spojky za športovú získal omnoho dravší rozbeh. Ak si nedáte pozor, zadné koleso Vám okamžite zahrabe čo s originálnou spojkou nehrozilo. Neskutočne dobré sú aj brzdy, dajú sa dávkovať presne podľa potreby a tak ťažký stroj máte naozaj pod kontrolu.
Situácia je ale trošičku iná keď, sa za vás posadí spolujazdec a pripnete k skútru tri plne naložené kufre. Do 120 nie je problém, ale potom to už nie je NEXUS na aký ste zvyknutý … zlenivel … ale niet sa čo diviť, tie bočné kufre vytvárajú silný aerodynamický odpor, takže preto mám v pláne teraz koncom februára navštíviť jednu firmu, ktorá mi pomocou čip tuningu zväčší točivý moment na 52 Nm pri 5000 1/min a koníky by mali vyskočiť na 64 … To je ešte únosné na motor a variátor i keď vedia výkon zvýšiť ešte viac, ale za cenu rýchleho opotrebovania.
Ku kvalite som mal menšie výhrady, jeden plast nelícoval tak ako by mal, ale skrutkovač to napravil a časom som a dozvedel že vlastne tie veci čo nesedeli montoval predajca po vybalení z krabice a zmontovaní.
Také drobnosti ako otváranie sedadla za pomoci diaľkového ovládača, osvetlenie priestoru pod sedadlom, do ktorého sa vojde integrálna prilba sú len plusom. Systém nastavenia geometrie podvozku Direct Link Vám umožňuje meniť uhol sklonu prednej vidlice, výšku sedadla i rázvor. Dizajn tohto motocykla je riešený vyslovene v talianskom duchu, plný ostrých hrán a vo veľmi slušivej kombinácii červenej, striebornej a matnej čiernej. Športový vzhľad je naozaj veľmi prirodzený. Umocňujú to aj spätné zrkadlá v ktorých sú smerovky.
Takže keď to zhrniem … nič lepšie som si vybrať nemohol aj keď kamaráti sem tam do mňa zavŕtajú, ale nestáva sa, že musia na mňa čakať …. viac čakám ja na nich ;o)
Jozefko
Gilera NEXUS 500
Moj spolujazdec :o) Papa viac ako moto :o)
Moje nove prerobene sedadlo bo mi ho nejaka KUR.A prepichla na dvoch miestach klucom . bodaj ho !
Mne sa páči len za tie penieze by som si ja osobne kúpil asi niečo silnejšie ale ved je to na každom 🙂 inak v pohode moto .. prajem Ti vela km bez nehody.
Na to že je to skúter fajn motorka. Jediné čo by som na nej zmenila asi to že by som jej dala ešte jeden valec 😁
Ale dobre napísaný článok, prajem aj ja veľa km a šťastné návraty domov. 😉
Jozefko uz predym som ti napisal ze mas fajnovu motosku, aj mne sa velmi lubim, take male talienke ferarri 😉 vela stastnych km ti prajem aj tvojej ladvike, mam taky pocit ze som si ju aj v Drietome na zraze okukaval 😀
wert neboj dam vediet …. podla slubov z firmy co to ma robit …. ma to byt hodne zaujmave …. odjazdim popisem ….. 😁
tlmic Neboj pridem !!! Upresni kam a daj chladit pivo ! 😉 🙂
Kenny Koho si to okukoval ? 😕 nechapem ….
draciatko Dat tam este jeden valec … no to by potom bola 900 …. 😁 Uz teraz to niektory motorkari zle znasaju ze ich obieha skuer vies co by to bolo potom ? 😉 🙂 😁 😁 😀
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
vyboh2
7. januára 2006 at 5:41
Mne sa páči len za tie penieze by som si ja osobne kúpil asi niečo silnejšie ale ved je to na každom 🙂 inak v pohode moto .. prajem Ti vela km bez nehody.
draciatko
7. januára 2006 at 8:33
Na to že je to skúter fajn motorka. Jediné čo by som na nej zmenila asi to že by som jej dala ešte jeden valec 😁
Ale dobre napísaný článok, prajem aj ja veľa km a šťastné návraty domov. 😉
Kenny
7. januára 2006 at 8:38
Jozefko uz predym som ti napisal ze mas fajnovu motosku, aj mne sa velmi lubim, take male talienke ferarri 😉 vela stastnych km ti prajem aj tvojej ladvike, mam taky pocit ze som si ju aj v Drietome na zraze okukaval 😀
tlmic
7. januára 2006 at 8:54
jozefko som zvedavy ci ma prides na tom skutri pozriet ked pojdes za bratom?!
wert
7. januára 2006 at 16:19
fajn skutrik 😉 potom ked ho nachipujes napis ako ide 🙂
Jozefko
8. januára 2006 at 7:53
wert neboj dam vediet …. podla slubov z firmy co to ma robit …. ma to byt hodne zaujmave …. odjazdim popisem ….. 😁
tlmic Neboj pridem !!! Upresni kam a daj chladit pivo ! 😉 🙂
Kenny Koho si to okukoval ? 😕 nechapem ….
draciatko Dat tam este jeden valec … no to by potom bola 900 …. 😁 Uz teraz to niektory motorkari zle znasaju ze ich obieha skuer vies co by to bolo potom ? 😉 🙂 😁 😁 😀
vyboh2 Vdaka kamo napodobne
Jozefko ty vole sledujes to ????