Connect with us

Motoporadňa

Jazdená motorka: recenzia Suzuki SV1000S

Publikovaný

on

Suzuki SV1000S skusenosti

Japonské veľké moderné dvojvalce nemajú príliš veľkú históriu, takže predstaviteľov v tejto kategórii je ako šafranu. V prípade Suzuki to začalo modelom TL1000S v roku 1997.

Skúsenosti a spoľahlivosť Suzuki SV1000S

Renomé motocykla utrpelo počiatočnými problémami s podvozkom, a tak jeho predaj bol zrejme za očakávaním. Avšak motor bol jeden z najlepších a zaistil tak motocyklu popularitu a pokračovateľa. V roku 2002 končí výroba TL1000 a motocykel je nahradený koncepčne podobným s označením SV1000. Jeho hlavnou divíziou je silný motor prevzatý z predchádzajúceho modelu. V ponuke sa objavujú dva modely a to S a N, pričom model S je vybavený agresívnejšou polokapotážou a klinom pod motorom. Model N je štylizovaný ako „naked bike“ s jedným guľatým svetlom.

Motor

Pôvodný motor z TL-ka bol uhladený, ako si to doba žiada pre bežnú premávku. Motor je kvapalinou chladený vidlicový dvojvalec s uhlom valcov zvierajúci 90 stupňov o objeme 996 ccm. Rozvod motora je DOHC so 4 ventilmi na valec. Plnenie motora obstaráva vstrekovanie s dvojicou škrtiacich klapiek namiesto pôvodných karburátorov. Dvojica škrtiacich klapiek má za úlohu vyrovnávať prudké zmeny pri rýchlom pohybe plynovou rukoväťou. Jedna z klapiek je ovládaná plynovou rukoväťou a druhá elektronicky riadiacou jednotkou. Výkon motora je nepatrne nižší oproti modelu TL a dosahuje výkon 118 koní. V roku 2004 motor dostáva nové piesty, vačkové hriadele, riadiacu jednotku a kompresný pomer zvýšený na hranicu 11,6:1. Výsledkom je nárast výkonu na 124 koní pri 9 000 ot./min. Krútiaci moment sa zastavil na hranici 102 Nm pri 7 200 ot./min. Pri jazde je nárast výkonu postupný a vrcholí nad 7 000 ot./min., kedy vás mocne ženie vpred až na hranicu 250 km/h. Motor je spoľahlivý, netrpí zvýšenou spotrebou oleja ani pri väčšom počte kilometrov. Priemerná spotreba benzínu sa pohybuje medzi 6-7 l na 100 km. Prevodovka je 6-stupňová, hydraulicky ovládaná a výkon na zadné koleso je prenášaný pomocou reťaze.

Podvozok

Rám motocykla vychádza z modelu SV650. Jedná sa o tlakový odliatok z hliníkových zliatin, ktorý je aj svojim vzhľadom mierne netradičný. Zadná kyvná vidlica je dvojramenná s centrálnou pružiacou a tlmiacou jednotkou, predná teleskopická vidlica s priemerom 46 mm je plne nastaviteľná. Vzhľadom k štíhlejšej stavbe motocykla a pohotovostnej hmotnosti tesne nad 200 kg je SV1000S dobre ovládateľné. Motocykel spoľahlivo drží stopu v dlhých tiahlych zákrutách, nevadia mu ale ani rýchle vracáky. Je treba počítať s tým, že sedíte na dvojvalci a prudké zavretie plynu v zákrute môže mať negatívne následky. Pozor na hlboké náklony, výfuky môžete občas „škrtnúť“ o asfalt. Rovnako na hrboľatom povrchu v zákrutách radšej uberte plyn. Jazdecká pozícia na SV1000S je príjemná, bez nejakých extrémov a po posadení sa za riadidlá sa rýchlo cítite ako doma. Dokonca aj jazdci vyšších postáv nebudú mať problém. S motocyklom je možné prejsť na jeden raz cca 300 km bez väčších známok únavy. Vodič má pomerne dobré pohodlie, ale horšie je to so spolujazdcom. Presnejšie povedané, jeho sedlo nie je príliš priestranné.

Brzdy motocykla sú na úrovni štandardu pre motocykle tejto kategórie. Predná brzda je dvojitá, kotúčová 310 mm so 4-piestikovými strmeňmi Tokico. Zadná brzda je jednoduchá, kotúčová 220 mm. Rozmery pneumatík sú rovnako štandardom pre danú kategóriu. Predná pneu má rozmer 120/60-ZR 17 a zadná 180/55-ZR 17.

Aká je Suzuki SV1000S?

Nech už zvolíte polokapotovaný model, či naked verziu modelu SV1000, dostane sa vám do rúk motocykel strednej triedy s dobrým vybavením za prijateľnú cenu. Je určený pre stredne pokročilých jazdcov. Začiatočníci a ženy by sa mali radšej poobhliadnuť po menšej verzii SV650. Motocykel je vhodný na zdolávanie dlhších úsekov ale najlepšie mu sedia kratšie športové výlety. Vďaka nízkej hmotnosti a štíhlej stavbe je vhodný aj do mesta. Pri kúpe sa zamerajte radšej na modely od roku 2004. Pravdepodobne bude rozumnejšia kúpa polokapotovanej verzie, ktorá vás nielen lepšie ochráni pred poveternostnými vplyvmi, ale aj dobre vyzerá.

A ešte jeden tip na záver – doprajte svojmu motocyklu ladené koncovky, odmenou vám bude krásny dunivý zvuk veľkého dvojvalca.

4 komentáre

1 komentár

  1. Yetti

    4. januára 2011 at 12:36

    Pekná motorečka, dobrý motor a parádny zvuk s laďákmi napr. LeoVince. 🙂
    Určitý čas som rozmýšlal nad kúpou….

  2. malymirec

    5. januára 2011 at 11:26

    Tiez som rozmyslal nad kupou, ale odradila ma, ked som sa zviezol.
    Divny posed a motor potrebuje poladit. 🙄

  3. B12

    8. januára 2011 at 20:53

    Ten motor ťahá hlavne v stredných otáčkach, hore mu chýba to pravé orechové. Zvuk to má parádny, ale ten motor pasuje skôr do V-stromu. Tam pasuje na takú pohodovú jazdu. 😎

  4. seto76

    9. februára 2012 at 20:56

    👍

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri