Podujatia

KáTéEm motorkoš testába

Publikovaný

on

Oranžová na rakúsky spôsob … alebo KáTéEm motorkoš testába

Všetci sa chystajú na Duchonku a ja premýšľam ako ?vykrútiť načatému weekendu krk.?. V tom sa mi cez internetové tamtamy donieslo že v Štúrove sa koná test motoriek KTM. Jedinečná možnosti ako si (ZADARMO!!!) osedlať také moto-supernovy ako 990 adventure, 950supermoto, 640 supermoto a duka aj z jeho super bratom. Všetky z nich sú prirodzene vyrobene v rakúskom Mattighofene pod značkou KTM.  Jeden telefonát Didimu a sme dohodnutí. Mal ísť s nami aj Šnupy ale jeho vedúcemu sa zdalo že je čas si pripomenúť komunistickú absurditu zvanú pracovná sobota tak na poslednú chvíľu odriekol a šiel sa pracovne realizovať. ….veru veru ?arbeit macht frei…slowakei?
Cesta do Štúrova prebehla bez ničoho čo stojí za povšimnutie azda len ranná dilema či zaprší alebo nie. Moto-Mannitou nám však vyslovene doprial motorkové počasie. Zatiahnutá obloha ale príjemne teplo ? ideálne počasie na jazdu na motorke, málo múch a suché cesty.
Po príchode sme zistili, že nie sme jediní kto zmeškal začiatok alebo len organizátori na nás počkali?? Teraz neviem J hehe… Ak si človek chcel pojazdiť musel odovzdať občiansky a vodičák a tetuška z jemným maďarským akcentom si vyplnila tlačivo kde som hneď ?bajočko? zbadal jeden ypsilon na nesprávnom mieste ale kvôli pravopisu sme sem rozhodne neprišli. Podpísali ste reverz že sa budete riadiť pokynmi organizátorov a bla bla bla a v prípade spôsobenej škody ju uhradíte čo je pochopiteľné veď taká motorka nestojí dve slovenské priemerné výplaty. Nedočkavo sa rozhliadam na ktorý stroj si sadnem ako prvý. Náhoda chcela že to bola….

…950 supermoto…

…a poviem vám to ?super? vôbec ale vôbec nie je nadnesené. Oproti môjmu varaderku je rozdiel v hmotnosti cca 35-40kg a bolo to veru poznať. Po dvoch úvodných oťukávacích kolách som ani nevedel ako začal robiť náklony ktoré by som si na mojom Váre dovolil len zo stiahnutým anusom. Rýchlosti tam padali z japonskou presnosťou. Takmer litrový dvojválec z 94 koníkmi na jednotke reagoval na najmenší pohyb plynu ale po 2 minútach sme si rozumeli. Chuť cválať razantne tlmili absolútne dokonalé brzdy ani pri prudšom brzdení sa motorka neponárala cítil som vždy perfektnú odozvu podvozku. Motorka sa sama pýtala na zadné ale chechtákov nazvyš nemám tak som si dohovoril a dojazdil som pekne rozumne. Tento 400 tisícový špás je na blbnutie ako stvorený… ako vraví Rejdinka ?koncentrovaná prča?. Byť tak za vodou už mi dávno stojí v garáži. Ani som sa nenazdal a bol ?kaňec filma?… lepšie povedané úvodného dejstva. Po odstavení som zistil že som sa spotil ako somár v kufri a to slnko nesvietilo. Čas na kofolu nebol lebo hneď som išiel skúsiť jednovalcového brata veľkého supermota…

…640 LC4 supermoto…

…jednoválec odetý do oranžovej a chrómu. Motorický rozdiel bolo ihneď poznať. Jednoválec vibruje o poznanie viac a na plyn reaguje úplne inak ako jeho dvojvalcový brat. Veru pri podradení do zákruty tak sa mi riť zavlnila a dala mi najavo ?takto NIE !!?.  Zmenil som jazdecký štýl a opäť sme si za chvíľu rozumeli ale globálne musím povedať že lepší a príjemnejší pocit som mal z 950supermoto aj keď jej výkon som nevyužíval ani na tretinu. Dvojvalcová sestra vám odpustí oveľa viac chýb s plynom. Organizátori si to vymysleli veľmi dôvtipne. Trať bola na väčšom parkovisku s množstvom zákrut a len dvoma krátkymi rovinkami čo bolo dobre lebo KTM je silno návyková a stále si pýta viac. Po dojazdení som opäť zistil že som dopotený ako somár v kufri ale tento krát na druhú… tak sme si z Didim dali po dve veľké kofoly a jeden smiešny hotdog na hlavu a čakali kým sa skonči 15km VIP jazda. Za ten čas sa na trati preháňali tí najmenší a bolo zaujímavé sa dívať na malých junákov na 4 kolkách a jeden obzvlášť dobrý sa preháňal na detskej motorke.
VIP jazdci dofrčali, odjazdilo sa jedno kolo a potom prišla na rad ONA, tá kvôli nej som prišiel. Tá kvôli ktorej mám už rok šteklivý pocit v žalúdku ako panic pred prvou súložou…. Oranžová, veľká, oranžová, vysoká, oranžová turistická ikona …

…oranžová 990 adventure…

Ihneď ako sa dalo som si na ňu šiel sadnúť. Plný nedočkavosti a očakávania. Štartujem litrového obra. Motor naskočil doslova na ?brnk?… žiaľ musím počkať pokiaľ dokončí kolo najmenší účastník testu na motorke s balančnými kolieskami. Nevadí, vypínam motor a vychutnávam si ticho pred búrkou.  Drobec je konečne v cieli a my štartujeme. Na trať sa dostávam ako posledný a…  na lepšej motorke som ešte nesedel. Do zákrut sa preklápa sama. Výkonu prebytok, váha oproti varaderku smiešna. Pri obutí vhodných pneumatík je to supermoto ako vyšité. Vypletané kolesá, ?apsajdávny?, vysoký posed zas naopak z nej robia cestovateľa ktorý sa nezľakne ani ťažkého terénu. Veľká škoda že tých sedem minút bolo najrýchlejších v mojom živote. Neodolal som jej a skúsil som aj jazdu po zadnom. Paráda. Malá kopa pýta viac. Tak opäť ale tentoraz som nedobrzdil zákrutu a vybehol mimo trať. V prvej chvíli v miernom šoku či sa oranžovej kráske nič nestalo a div sa svete nič. 6cm obrubník si ani len nevšimla. Neskôr som zistil že som vlastne spravil veľmi dobre lebo otáčať predné koleso oproti aj malému obrubníku by asi nebolo správne rozhodnutie. Dojazdil som už pokojne poučený mojím neplánovaným výletom mimo trať  a zosadal som po duševnom orgazme. Spotený ale šťastný, roztrasený vzrušením ale vo vnútri asi oranžový….prosím nehovorte to mojej čiernej Honde J
O 12 hodine odchádzame a veru po nasadnutí sa mi moje staré váro zdalo neobratne ťažké. Som prevelice zvedavý kedy zorganizujú ľudkovia z bavorska nejaký test day ich cestovných endúr lebo moje srdce začalo biť v oranžovom dvojvalcovom adventure rytme…

KTm test day štúrovo

28 komentárov

Najčítanejšie

Exit mobile version