Spravodajstvo

KTM 390 Adventure už aj s režimom OFFROAD

Publikovaný

on

Uplynulo viac ako sedem rokov, čo moto-cestovateľ Noah Horak napísal otvorený list výrobcom „adventure“ motocyklov. Okrem iného im vytýkal aj to, že s výrazom dobrodružný sa narába veľmi svojvoľne a že prakticky každý motocykel podľa nich je dobrodružný. Jeho predstava bola, že dobrodružný motocykel má mať 150 kíl, nastaviteľný podvozok, okolo 50 koní, vstrekovanie, chladenie kvapalinou a servisný interval oleja 7500 km. Dojazd 500 km na nádrž by bol čerešničkou na torte.

Noah asi vedel, čo žiada, pretože na svojej KTM 690 Enduro prešiel okolo sveta a písal to v čase, kedy bola ponuka endúr strednej triedy bola mizerná. O sedem rokov neskôr je ponuka ďaleko širšia a neustále rastie. Ďalším prírastkom bude nová verzia modelu KTM 390 Adventure.

KTM 390 Adventure nie je úplnou novinkou.

Na trhu sa objavila už v roku 2020 a celkom hladko si našla svoje miesto v dobrodružnom segmente. Vďačí za to aj ideálnemu vyváženiu medzi výkonom, hmotnosťou, technológiami a ovládateľnosťou. Na sezónu 2022 dostane upravený vzhľad a doplnené funkcie.

Elektronika je u 390-tky na vysokej úrovni. Aj napriek tomu, sa podarilo doplniť jazdné režimy o voľby STREET a OFFROAD. Oba tieto režimy majú vplyv hlavne na kontrolu trakcie v prašnom alebo mokrom teréne.

O kúsok terénnejšie smerovanie modelu 390 Adventure je zrejmé aj z použitia pevnejších liatych ráfikov, ktoré sú síce zostavené z piatich lúčov namiesto šiestich, ale samotné ráfiky sú s nimi tuhšie a odolnejšie.

O tom, že KTM berie svoju 390-tku vážne sa presvedčili aj víťaz pretekov Baja Quinn Cody a moto-cestovateľ Paolo Cattaneo, ktorí dostali nový model na prvé testovanie.

Výzorom sme sa s KTM 390 Adventure príliš neposunuli, ale fyzicky stále ladí do rodiny KTM Adventure. NA sezónu 2022 bude KTM dostupná v dvoch farebných kombináciách.

Najmodernejší štvortaktný jednovalec spĺňa normu Euro 5, dosahuje výkon 43 koní a krútiaci moment 37 Nm.  Pri váhe 158 kíl a nastaviteľnom pružení so 170 mm zdvihmi sú to určite zaujímavé čísla. Rám so odvodzuje svoj pôvod z púštnych pretekov, takže by mal spĺňať aj požiadavky náročných jazdcov. Dojazd na 14,5 litrovú nádrž je odhadovaný na 400 km.

Na novú KTM 390 Adventure sa môžeme tešiť v januári 2022.

Pridaj komentár

Najčítanejšie

Exit mobile version