Sú motorky, ktoré sa históriou len prevezú a nezanechajú
za sebou väčšiu stopu, no a potom sú tu motorky, ktoré ju pomáhali
formovať. Tá druhá skupina je samozrejme oveľa exkluzívnejšia a nájdete tu
v drvivej väčšine výnimočné stroje. Jedným z takýchto strojov je aj
legendárny Fat Boy, ktorý začiatkom 90-tych rokov výraznou mierou pomohol
vrátiť americkú značku na výslnie a aj vďaka nemu vlastniť americký „kus
železa“ bolo opäť v kurze. Za všetko môžu dnes už kultové scény
z filmu Teminator II, kde Arnie v sedle Fat Boya jednoducho nepozná
prekážku.
Po takmer 30-tich rokoch stále pojem
Ubehlo už takmer 30 rokov
od spomínaného veľkého momentu v kariére Fat Boya, no tento veľký cruiser
je stále pojmom a musím dodať, že zaslúžene. Minuloročná generačná obmena
modelového radu Softail sa týkala aj tohto modelu a výsledok ž na prvý
pohľad stál zato. Fat Boy sa posunul výrazne vpred nielen po vizuálnej stránke,
ale aj svojimi jazdnými vlastnosťami. Mix modernej techniky a klasických
prvkov je v podaní tejto motorky naozaj vydarený.
Nezameniteľné línie
Keď ide o dizajn
nová generácia sa drží základných línii pôvodného modelu a pri pohľade
zboku si zachováva charakteristickú siluetu svojho predchodcu. Stačí sa však
pozrieť bližšie a pribudlo kopec detailov, ktoré tomuto cruiseru dodávajú
nádych moderny. Predne svetlo je zapustené v prednej maske a plynulo
zapadá do vrchnej časti prednej vidlice. Všade nájdete moderné LED technológie
a koncové svetlá sú naviac súčasťou zadných smeroviek. Okrem zaujímavého
svetelného efektu ide naozaj o minimalistické dizajnové riešenie, ktoré je
dnes súčasťou aj iných modelov H-D. Prístrojovka je naďalej na nádrži, no je
štíhlejšia a modernejšia. Plné ráfy kolies rovnako zostali zachované, no sú
vyfrézované z jedného kusa hliníka a aj šírka obutia je iná
a širšia. Vpredu je to 160/60-18 a vzadu až 240/40-18. Svojím
športovým profilom však dodávajú motorke nádych poriadnej dynamiky. Ako celok
však všetko do seba dokonale zapadá a klasika s modernými doplnkami
dokonale ladia.
Zážitok v sedle
Minuloročné inovácie radu
Softail priniesli mnohé zmeny, ktorá výrazne ovplyvnili jazdné vlastnosti všetkých
modelov zdieľajúcich túto platformu a Fat Boy je jedným z nich. Ľahší
a tuhší rám spolu s novými komponentmi pruženia Showa odvádzajú
výbornú prácu. Zadný tlmič sa dá naviac ľahko a rýchlo nastaviť Potom je
tu motor Milwaukee Eight 107 / 114, ktorý nový podvozok výborne dopĺňa. Fat Boy
je motorkou, ktorá sa nesnaží svoju veľkosť a váhu nejakým, spôsobom
skrývať, práve naopak dáva ju jasne najavo a je vnímaná ako prednosť tohto
„drobčeka“. Minimálne v sedle tak ponúka naozaj vynikajúci komfort, všetko
padne presne do ruky, nohy vystreté v správnom uhle, šírka
a zalomenie riadidiel je príjemne. Žiadne kompromisy jednoducho pohoda.
Naviac v momente keď sa dáte do pohybu váhu a rozmery hádžete za
hlavu. Ovládanie síce zodpovedá použitým pneumatikám, no určite nie je
ťažkopádne. Motorka bez váhania ide presne tam, kde ju namierite
a s istotou a stabilitou drží aj v hlbokom náklone. O spomalenie
sa stará dvojica kotúčových bŕzd. Vpredu je trochu prekvapivo len jeden kotúč,
no nemôžem sa na jeho účinnosť sťažovať aj keď upršané počasie príliš agresívne
brzdenie ani neumožňovalo. O patričnú zábavu sa stará spomínaný dvojvalec a v testovanej
verzii to bola väčšia verzia 114 (1 868 ccm). Slovo „zábava“ v tomto
prípade znamená 155 Nm pri 3 000 ot./min. Stačí pootočiť plynovou
rukoväťou a ručička rýchlomera veľmi svižne smeruje do hodnôt vysoko nad 100 km/h, naopak otáčky
stúpajú len pozvoľne. Keď k tomu pripočítam samotný komfort v sedle,
tak Fat Boy dokonale „kamufloval“ skutočnú rýchlosť. Samozrejme vždy bola
o dosť vyššia ako som si myslel. Dvojvalec je naviac mimoriadne pružný a kultivovaný
zároveň. Nemá problém pracovať v nízkych otáčkach, no s chuťou
sa nechá potiahnuť aj do vyšších otáčok.
Legenda v najlepšej forme
Fat Boy je synonymom
tradičného veľkého cruisera a nová generácia je pripravená pokračovať
v tomto odkaze, no ponúka toho podstatne viac. Viac sily, viac komfortu,
viac techniky a k tomu nezameniteľnú vizáž motorky, ktorá kedysi vrátila
Harley-Davidson na výslnie.
Harley-Davidson Fat Boy 114
Cena: od 23 770 Eur
Motor: 1 868 ccm, 8 ventilov, OHV, V2
Krút. moment: 155 Nm pri 3 000 ot./min.
Hmotnosť: 317 kg
(prevádzková)
Rázvor: 1 665 mm
Článok bol uverejnený v časopise Motomagazin
6/2019
Autor: Miro Tamáši
Legenda v najlepšej forme – Harley-Davidson Fat Boy 114
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.