Spravodajstvo

Legendárna Honda Hornet sa vracia! Tešíte sa? Privítajme CB750 Hornet.

Publikovaný

on

Je to už takmer neuveriteľných 10 rokov, čo sa prestala táto legenda vyrábať (vtedy pod názvom CB600F Hornet). Doteraz si pamätám, ako som na konci 90. rokov slintal nad časopismi s vtedajšou novinkou od Hondy. Krásny hravý naháč v kubatúre 600viek. Takmer ako motorka snov, pretože aj cena bola nastavená veľmi rozumne a tým pádom sa jednalo o dosiahnuteľný stroj. No a dnes sa to opäť podarilo – Honda ukázala oživenú novinku s názvom CB750 Hornet za veľmi atraktívnu cenu.

Nová Honda CB750 Hornet

Aký je nový Hornet?

Kým pôvodný Hornet mal 599 ccm (preto sa aj napr v USA predával ako Honda 599), tak dnešná novinka išla o level vyššie, na 755 ccm. Do vienka dostala výkon 67,5 kW pri 9500 o/min a krútiaci moment 75 Nm pri 7250 o/min. Ďalším rozdielom voči predchodcovi je počet valcov. Pôvodne to bol štvorvalec, ale novinka sa musí uspokojiť „iba“ s dvoma v rade.

To iba je schválne v úvodzovkách, pretože ako sme si už u Hondy zvykli, motor je plný technických perličiek. Napríklad ako v prípade modelu CBR1000RR-R Fireblade sú valce motora potiahnuté kombináciou niklu a karbidu kremíka. Toto všetko je zavesené v ráme, ktorého hmotnosť je len 16,6 kg (napr v prípade CB650R je to 18,5 kg). Celá motorka má tak pohotovostnú hmotnosť len 190 kg. A ako by si už isto hádal, to všetko je prenášané na zadné koleso cez antihopingovú spojku a 6 st. manuálnu prevodovku.

Motor Honda CB750 Hornet pre rok 2023

Rýchly, agilný, zábavný. Tak to je

Presne tieto 3 slová použila Honda pri predstavení nového Hornetu. A tie sedeli aj na predchodcu z roku 1998. A keďže doba pokročila, má jazdec k dispozícií aj nejakých tých strážnych anjelov: 3+1 jazdné režimy (RAIN, STANDARD, SPORT a USER), trojúrovňový systém nastaviteľnej kontroly trakcie (HSTC), systém na zamedzenie dvíhaniu predného kolesa (Wheelie Control) s 3 úrovňami nastavenia výkonu motora a brzdenia motorom.

Podvozok je vyšlachtený 41 mm inverznou vidlicou Showa SFF-BP (zdvih 130 mm) a zadným tlmičom Pro-Link, ktorý má 5-stupňovú reguláciu predpätia (zdvih 150 mm). Predné brzdy sú viac než dostatočné: 2 predné kotúče s priemerom 296 mm s radiálnymi štvorpiestovými strmeňmi Nissin. Pneumatiky majú šírku 120 mm vpredu a 160 mm vzadu.

Honda CB750 Hornet pre rok 2023

Hornet ako turista? Honda tvrdí že áno

Naháč so sedadlom vo výške 795mm asi nebude úplne ideálna turistická motorka, ale v tomto prípade vám Honda ponúkne rozsiahle príslušenstvo, ktoré pretvoria z holého Horneta mašinu, s ktorou sa kľudne môžete vybrať aj na dovolenku vo dvojici. Môžete si prikúpiť napríklad bočné kufre, tankbag, tašku na sedadlo, plexi atď. K dispozícií máte 15,2 litrovú nádrž, ktorá vám pri spotrebe cca 4,3 litra umožní teoretický dojazd 340 kilometrov.

Výborná vec je, že Honda umiestnila do svojej novinky plnofarebný a podľa všetkého aj dobre čitateľný display. A tým pádom nechala v sklade ten, ktorý nemáme radi z menších strojov ako CB500F. Ďalšie plus je, že môžete cez nový systém hlasového ovládania Honda Smartphone Voice Control, ovládať svoj mobil s OS Android.

Cena CB750 Hornet? Dosť dobrá.

Honda si je vedomá toho, že na jej novinku bude upretých veľa očí, ktoré očakávajú to isté ako u predchodcu, teda skvelý a hravý stroj za super cenu. A to sa podľa nás aj podarilo: základ začína na Slovenskom trhu už na 7.590,- Eur. Čo iné za túto cenu? Veľa nám toho nenapadá… A tebe?

PS: K dispozícii bude už klasicky aj verzia s výkonom 35 kW pre držiteľov vodičského oprávnenia kategórie A2.

Nová Honda CB750 Hornet bude aj pre mladšie ročníky s A2

Fotogaléria Honda CB750 Hornet

1 komentár

Najčítanejšie

Exit mobile version