Je to už takmer neuveriteľných 10 rokov, čo sa prestala táto legenda vyrábať (vtedy pod názvom CB600F Hornet). Doteraz si pamätám, ako som na konci 90. rokov slintal nad časopismi s vtedajšou novinkou od Hondy. Krásny hravý naháč v kubatúre 600viek. Takmer ako motorka snov, pretože aj cena bola nastavená veľmi rozumne a tým pádom sa jednalo o dosiahnuteľný stroj. No a dnes sa to opäť podarilo – Honda ukázala oživenú novinku s názvom CB750 Hornet za veľmi atraktívnu cenu.
Aký je nový Hornet?
Kým pôvodný Hornet mal 599 ccm (preto sa aj napr v USA predával ako Honda 599), tak dnešná novinka išla o level vyššie, na 755 ccm. Do vienka dostala výkon 67,5 kW pri 9500 o/min a krútiaci moment 75 Nm pri 7250 o/min. Ďalším rozdielom voči predchodcovi je počet valcov. Pôvodne to bol štvorvalec, ale novinka sa musí uspokojiť „iba“ s dvoma v rade.
To iba je schválne v úvodzovkách, pretože ako sme si už u Hondy zvykli, motor je plný technických perličiek. Napríklad ako v prípade modelu CBR1000RR-R Fireblade sú valce motora potiahnuté kombináciou niklu a karbidu kremíka. Toto všetko je zavesené v ráme, ktorého hmotnosť je len 16,6 kg (napr v prípade CB650R je to 18,5 kg). Celá motorka má tak pohotovostnú hmotnosť len 190 kg. A ako by si už isto hádal, to všetko je prenášané na zadné koleso cez antihopingovú spojku a 6 st. manuálnu prevodovku.
Rýchly, agilný, zábavný. Tak to je
Presne tieto 3 slová použila Honda pri predstavení nového Hornetu. A tie sedeli aj na predchodcu z roku 1998. A keďže doba pokročila, má jazdec k dispozícií aj nejakých tých strážnych anjelov: 3+1 jazdné režimy (RAIN, STANDARD, SPORT a USER), trojúrovňový systém nastaviteľnej kontroly trakcie (HSTC), systém na zamedzenie dvíhaniu predného kolesa (Wheelie Control) s 3 úrovňami nastavenia výkonu motora a brzdenia motorom.
Podvozok je vyšlachtený 41 mm inverznou vidlicou Showa SFF-BP (zdvih 130 mm) a zadným tlmičom Pro-Link, ktorý má 5-stupňovú reguláciu predpätia (zdvih 150 mm). Predné brzdy sú viac než dostatočné: 2 predné kotúče s priemerom 296 mm s radiálnymi štvorpiestovými strmeňmi Nissin. Pneumatiky majú šírku 120 mm vpredu a 160 mm vzadu.
Hornet ako turista? Honda tvrdí že áno
Naháč so sedadlom vo výške 795mm asi nebude úplne ideálna turistická motorka, ale v tomto prípade vám Honda ponúkne rozsiahle príslušenstvo, ktoré pretvoria z holého Horneta mašinu, s ktorou sa kľudne môžete vybrať aj na dovolenku vo dvojici. Môžete si prikúpiť napríklad bočné kufre, tankbag, tašku na sedadlo, plexi atď. K dispozícií máte 15,2 litrovú nádrž, ktorá vám pri spotrebe cca 4,3 litra umožní teoretický dojazd 340 kilometrov.
Výborná vec je, že Honda umiestnila do svojej novinky plnofarebný a podľa všetkého aj dobre čitateľný display. A tým pádom nechala v sklade ten, ktorý nemáme radi z menších strojov ako CB500F. Ďalšie plus je, že môžete cez nový systém hlasového ovládania Honda Smartphone Voice Control, ovládať svoj mobil s OS Android.
Cena CB750 Hornet? Dosť dobrá.
Honda si je vedomá toho, že na jej novinku bude upretých veľa očí, ktoré očakávajú to isté ako u predchodcu, teda skvelý a hravý stroj za super cenu. A to sa podľa nás aj podarilo: základ začína na Slovenskom trhu už na 7.590,- Eur. Čo iné za túto cenu? Veľa nám toho nenapadá… A tebe?
PS: K dispozícii bude už klasicky aj verzia s výkonom 35 kW pre držiteľov vodičského oprávnenia kategórie A2.