Luxusná hračka GG QUAD sa dostala i na Slovensko a spoločnosť FMoto v Pezinku je zároveň dovozcom GG Motorrad Technik a práve u tejto spoločnosti si mali možnosť vyskúšať cestnú extrémnu štvorkolku švajčiarskej produkcie GG QUAD. Tento špeciál je určený pre bohatú verejnosť vďaka cene, ale hlavne preto, že cenu tvorí špičkové dielenské spracovanie doslova na úrovni F1. Je to kusová stavba na ktorej nájsť chybičku krásy je umenie a aj tak keď na ňu pozerám z blízka stále mám pocit, že toto nepatrí na cestu ale na výstavné pódia k extrémnym strojom.
Kusovka s ováciami Model GG Quad je ten lacnejší z produkcie GG. Pohonnú jednotku využíva z osvedčených boxerov o objeme 1130 ccm, ktorá sa používa v Adventure. Vzduchom chladený motor je akoby vtesaný do rámu a podvozku, ktorého prakticky každý diel je originálnym dielcom GG Technik. Mnohé diely zadnej i prednej nápravy sú rezané laserovým nožom zo vzácnej a ľahkej zliatiny a keď pozeráte jednotlivé diely, je vám jasné že za týmto strojom sú tisícky hodiny tvorivej práce konštruktéra. Preto tá cena a preto jedinečnosť GG, lebo nikto také nevyrobí. V ponuke výrobcu je i štvorvalcový GG Quadster so 167 koníkmi v podpalubí. Tento model s maximálkou 225 km/h je o triedu vyššie, Slovensko ešte ale nevidel.
Rozobratý bavorák Podvozok vrátane kardanu a diferenciálu tvorí celok na pretekárskej úrovni, zato endurácky motor ? boxer je tu tak, ako ho vyrobili v BMW. GG využíva i všetky páčky radenia, bŕzd, ovládanie smeroviek, a všetko čo sa dá z BMW použiť. Motor je v tomto stroji sám o sebe raritou, pretože v kombinácii so sklolaminátovou kapotou a kreatívnym podvozkom ide vskutku o svetový unikát.
Radosť z jazdy? No tá tu je a potom i pot na čele. Testovaný model má tuhý športový znížený podvozok a pneumatiky hodné malého športového auta. Aj keď používa označenie Quad neznamená to, že sú poháňané všetky štyri kolesá. Pohon je iba vzadu prostredníctvom kardanu a diferenciálu. Dostať Quad do šmyku vyžaduje značné úsilie, pretože Quad nemá žiadnu podporu riadenia, všetko ide napriamo a natvrdo, tak pri športovej jazde a ak chcete s Quadom športovať, pripravte si silné zápästia. Naopak ak sa chcete sa len voziť, tak sa môžete vo veľkej pohode i dvaja, pretože Quad je dvojmiestny a navyše na bokoch má ?truhly?, ktoré sú obrovské prázdne úložné priestory, čo Quad stavia do úplne inej, priam turistickej pozície. Ovládanie v bežnej premávke je normálne, radenie je čisto motocyklové, dokonca i smerovky sú presne ako na motocykloch BMW. Zato brzdy sú tu čisto automobilové, štyri kotúče, navyše vpredu protiľahlé dva strmene na jednom kotúči. Zaflekovať natvrdo s Quadom môže znamenať i to, že sa Quad zastaví ako F1 a vy kľudne môžete z neho vyletieť. Ale to len pri extrémnej jazde.
Prečo chcem mať GG Quad? Je viacero dôvodov, napr. bežný: potrebujem rýchle vozidielko na chodenie do práce, potom na nákup a výlety s priateľkou. Športový: mám rád cestný šport a toto by mohlo byť to správne? Lenže žiadnu podobnú súťaž nepoznám a Quad nie je určený do terénu, len na cestu. Extravagantný: tu by som bol doma a jednoznačne budem mať to, čo nikto na Slovensku nevlastní. Navyše dostanem do garáže neuveriteľný zberateľský kúsok, ktorý je predurčený k tomu, aby donekonečna pútal pozornosť celého okolia. Alebo všetky dôvody naraz. Potom je tu špeciálny model pre handicapovaných ľudí s jednoduchým nastupovaním a možnosťou pribalenia vozíčka, lenže máloktorý takýto človek bude mať 30 000 Eur v základe, takže GG Quad je skôr len pre bohatých, ale tých na Slovensku viac ako dosť.
Podvozok Rám: GG- konštrukcia, špeciálny zliatina, s kombináciou trubkového oceľového základného rámu
Rozmery (D x Š): 2 200 x 1 400
Objem palivovej nádrže: 20 l
Pneu: vpredu: 195/40-16, vzadu: 225/40-17
Pruženie: vpredu aj vzadu: hydraulický tlmič, zdvih 100 mm,
Brzdy: vpredu: 2 x kotúčová, priemer kotúčov 270 mm, 2 protiľahlé strmene na 1 kotúči, vzadu: 2 x kotúčová, priemer kotúčov 270 mm, po 1 strmeni
Hmotnosť: 375 kg
Maximálna rýchlosť: 160 km/h
Cena: od 30 000 Eur
Text a foto V. Brniak
Test bol publikovaný v časopise Motomagazín 7-8/2008
joshua Zaujímavá kritika, takže pár faktov a komentár,. V prvom rade to bol minitest ? teda jednodňová vzácna príležitosť previezť sa na GG. Nikto nechcel naháňať miliónové GG po rozbitých slovenských cestách a riskovať nehodu na športovom tvrdom podvozku. Mohli by sme ho veľmi rýchlo poškodiť. Preto sme našli úplne mŕtve parkovisko bez ľudí a vozidiel (nebolo tam ani jedno) vrátane ?jednosmerky? . Účel bol získať čo najviac info o GG za NULOVÉHO rizika. Nemáme najmenší problém zverejniť 40 fotiek z parkoviska . Ide o to poskytnúť všetkým vám čo najviac fotografií pre ilustráciu produktu a z tohto hľadiska je úplne jedno že sú všetky na parkovisku. Viac by sa ti páčili fotky z CD?
Ak sa bude takáto situácia opakovať i niekedy nabudúce spravíme to takto presne takto.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
labkooo
4. decembra 2008 at 11:40
Krásny stroj ale si myslím že 30 000eur je dosť veľa
lojmo
4. decembra 2008 at 13:04
Veru 30 sa mi zdá tiež veľa a to je cena len od 30 hore.S klímou to vide určite viac. 😁
MartineR
4. decembra 2008 at 17:10
Nestalo toto cudo uz na vystave motocykel v BA-inchebe v stanku FMoto ? mam blby pocit, ze daco divne s boxerom (a nebolo to GS) som tam zahliadol …
raptor
4. decembra 2008 at 17:31
Za 30 tisic euro urobim na motorke cestu okolo sveta a mozem spokojne zomriet..
milan3232
4. decembra 2008 at 20:00
Za 30 000 ojro je to kus extravagancie a vynimocnosti. Paci sa mi, ale urcite bych si ju nekupil.
Ani motorka ani auto. Ma to vsetky nevyhody z oboch.
joshua
4. decembra 2008 at 22:43
Pani skvele ta jazda do protismeru 😕 a este to aj zverejnit. no nemam slov.
40 fotiek z 1 parkoviska…. to snad ani nepotrebuje komentar 🤣
VladiB
5. decembra 2008 at 10:10
joshua Zaujímavá kritika, takže pár faktov a komentár,. V prvom rade to bol minitest ? teda jednodňová vzácna príležitosť previezť sa na GG. Nikto nechcel naháňať miliónové GG po rozbitých slovenských cestách a riskovať nehodu na športovom tvrdom podvozku. Mohli by sme ho veľmi rýchlo poškodiť. Preto sme našli úplne mŕtve parkovisko bez ľudí a vozidiel (nebolo tam ani jedno) vrátane ?jednosmerky? . Účel bol získať čo najviac info o GG za NULOVÉHO rizika. Nemáme najmenší problém zverejniť 40 fotiek z parkoviska . Ide o to poskytnúť všetkým vám čo najviac fotografií pre ilustráciu produktu a z tohto hľadiska je úplne jedno že sú všetky na parkovisku. Viac by sa ti páčili fotky z CD?
Ak sa bude takáto situácia opakovať i niekedy nabudúce spravíme to takto presne takto.
raptor
5. decembra 2008 at 10:42
Joshua skus sa na to pozriet z druhej strany… ja vlada uplne chapem ze to testoval na uzavretom parkovisku
mas 20 rokov a ides tu rozpravat o tom co nepotrebuje komentar z velkymi smiechmi?… chlapce trocha skromnosti a pokory by nezaskodilo
AMIS
7. decembra 2008 at 22:35
Normálne som mal chuť namontovať elektróny na Zuzu 😈