Krátko po ukončení vývoja Burgmana 400 prvej generácie sa realizačný tím rozhodol postaviť ešte čosi väčšie. Pomohli si „polovičným“ motorom z vtedajšej Hayabusy, ktorý spojili s CVT automatom od firmy Subaru. K ich veľkému prekvapeniu vedenie firmy odobrilo tento projekt a vďaka tomu si môžeme dnes predstaviť najnovšiu generáciu tohto kríženca skútra a cestovného motocykla.
Dizajn Hoci predchádzajúci vzhľad skútra nebol nijako zlý, predsa len trh potrebuje oživiť, hlavne z dôvodu, že predchádzajúci model je na trhu už zopár rokov. Nové a prepracované línie pôsobia podstatne dynamickejším a športovejším dojmom. Opticky štíhlejšia zadná časť je v prednej časti doplnená mohutnou ochranou jazdca pred nepriazňou počasia. V podstate, ak porovnávate minuloročný „výbehový“ model s aktuálnym, nenájdete identický kryt či rovnaké krivky. Ale aj napriek modernému, sviežemu a „vzdušnejšiemu“ vzhľadu je hneď na prvý pohľad jasná príslušnosť k „maxáčom“ od Suzuki.
Motor Zmeny dizajnu môžu evokovať úplne nový skúter, ale pod kabátom ukrýva osvedčenú techniku dvojvalcového motora a CVT prevodovky nainštalovanej v bloku motora. Objem nanovo odladeného dvojvalca DOHC, 16V je 638 ccm. Navyše zmenami v sprevodovaní a znížením mechanických strát trením sa podarilo dosiahnuť až 15 % úsporu paliva v režime Drive. K ešte lepším výsledkom v premávke je na novej palubovke nainštalovaný „Eco Drive Indicator“, čo je v preklade kontrola signalizujúca ekologickú prevádzku s nízkou spotrebou a emisiami. Možno detail, ale na získanie správnych návykov užitočná pomôcka. Režimy prevodovky zostali zachované, to je „eco“ Drive, ostrejší „Power“, resp. päťstupňový „virtuálny manuál“. Akustické utlmenie motora dostal na starosť kompletne nový výfukový tlmič s moderným trojuholníkovým prierezom.
Brzdy Drobným zmenám sa nevyhol ani brzdový systém. Predné kotúče sú už na aktuálnej verzii Burgmana plávajúce. Rovnako novinkou je ABS v sérii s prepracovanou jednotkou, ktorá je o 55 % ľahšia než predošlá. Zmenami prešla aj ručná brzda situovaná pod predným okrajom sedla, u ktorej výrobca avizuje ľahšie, pohodlnejšie a prístupnejšie ovládanie.
Prevodovka Už spomenutý CVT automat je zabudovaný priamo v bloku motora. Na koleso je krútiaci moment prenášaný ozubenými kolesami v hliníkovom puzdre tvoriacom súčasne aj zadnú kyvnú vidlicu. Prepracovaný systém ovládania prevodovky s plným názvom „Suzuki Electronically-controlled Continuously Variable Transmission“ sa stará o bezproblémový prenos hnacej sily na koleso. Avizovaný rýchlejší nástup akcelerácie či menej výrazné brzdenie motorom pri prudkom ubratí plynu však budeme môcť zhodnotiť až pri testovaní naživo. Na svedomí to majú podľa výrobcu okrem iného aj nové spojkové lamely, ktoré kladú pri ovládaní o 35 % menší odpor.
Podvozok, komfort Klasický kolískový rám zvarený z oceľových trubiek kruhového priemeru je skombinovaný s tlakovo odlievanou hliníkovou zadnou vidlicou. Rázvor 1 595 mm stále svedčí o poriadnom kuse motocykla. Zdvihy pruženia sú vpredu 110 mm a vzadu 100 mm. Konštrukcia rámu umožňuje aj napriek štíhlejšej zadnej časti uložiť pod sedlo do osvetleného priestoru dve plnohodnotné integrálne prilby. Dva priestory pred kolenami jazdca sú určené na drobnosti ako mobil či mapa a v jednom z nich si našla miesto aj 12V napájacia zásuvka. Prehľadná analógová palubovka poskytuje okrem bežných údajov aj stav oleja, spotrebu, kontrolku eko jazdy, teplotu kvapaliny a teplotu okolia či zaradený režim resp. manuálne zaradený prevodový stupeň. Ku komfortu prispieva aj elektricky nastaviteľný predný štít, užitočnou pomôckou sú elektricky sklápateľné spätné zrkadlá ovládané tlačidlom.
Pre koho je Burgman 650 Tento typ skútra je vďačným objektom pomerne dobre vyprofilovanej cieľovej skupiny. Na veľkého skútra musí mať človek – motorkár v krvi značnú dávku náklonnosti k automatom a takisto sa rád nechať hýčkať komfortom. Skútristi si radi vozia nohy pekne v suchu a pohodlí a najradšej všetko ovládajú iba rukami. Komu raz sadne maxiskúter, ťažko opúšťa tieto vody. A je jedno či cestuje denne do práce, alebo iba raz za rok si prejde od polárneho kruhu ku Gibraltáru. Každopádne nový Burgman 650 ABS pôsobí veľmi dobrým dojmom a zaručene zamieša predajné čísla maxáčov.
Suzuki Burgman 650
Motor: 638 ccm, 8 ventilov, DOHC, R2
Výkon: 56 k pri 7 000 ot./min.
Krút. moment: 62 Nm pri 5 000 ot./min.
Prevodovka: automatická s plynulým CVT / 6-stupňová poloaut.
Rozmery (D x Š x V): 2 270 x 810 x 1 430 mm
Rám: priestorový, pozváraný z oceľ. rúrok
Hmotnosť: výrobca neudáva
Rázvor: 1 590 mm
Výška sedla: 750 / 755mm
Objem pal. nádrže: 15 l
Pneu: vpredu: 120/70 – 15, vzadu: 160/60 – 14
Text: D. Demovič, foto: archív Motomedia
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 4/2013
Janka
No ja neviem. Máme jedného „kocúra“ scooter do 50 ccm a to je paráda po meste. Táto veľká rároha do mesta asi nebude 🙂 A zase na výjazdy by som radšej motorku. Inka dizajnovo je veľmi pekný a určite si najde priaznivcov. 👍
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
AIR
8. mája 2013 at 9:25
Myslim si, ze Burgman je No.1 👍 👍 👍
Frank
13. mája 2013 at 6:14
No ja neviem. Máme jedného „kocúra“ scooter do 50 ccm a to je paráda po meste. Táto veľká rároha do mesta asi nebude 🙂 A zase na výjazdy by som radšej motorku. Inka dizajnovo je veľmi pekný a určite si najde priaznivcov. 👍