Yamaha s modelom XT660Z Tenere vyrukovala na bojové pole s cieľom dobiť srdcia motorkárov, ktorí chcú zažiť dobrodružstvo na ceste i v teréne so strojom, ktorý má charakter a vlastnosti dobrodruha, nezľakne sa dlhého rovného asfaltu, zaprášených poľných ciest, púštneho piesku, vyschnutého koryta rieky, kamenistej cesty, horského priesmyku. A v takomto duchu Yamaha pripravila test, ktorý nielenže dokonale naplnil možnosť vyskúšať si zadané kritéria pre motocykel, ale nechal siahnuť novinárom na dno svojich fyzických a jazdeckých schopností. Tristokilometrová trasa Marokom, z toho cca 60 km vo vyprahnutej a zákernej púšti, kde sa striedala pustina s naviatym pieskom a rozbité cesty so skrytými záludňosťami aké snáď nájdete len na enduro rally svetového formátu prezradila o čom Tenere je.
Po 25 rokoch Model Tenere zožal svoju slávu v r. 1983 a od tej doby bol samozrejmou súčasťou najťažších púštnych rally, aké sa odvtedy konali. Výroba skončila na konci minulého tisícročia a po niekoľko ročnej pauze sa vracia na enduro scénu s nenapodobiteľným dizajnom, dobre postavenou a zohranou technikou a s vlastnosťami bojovníka na všetkých jej určených frontoch. Pozvánka na testovanie padla na náš redakčný stôl a je našou cťou, že zamierila práve do redakcie Motomagazínu & portálu Motocykel.sk, pretože je to prvá oficiálna pozvánka spoločnosti YAMAHA MOTOR CZECH s r.o. pre redakcie v SR za obdobie jej pôsobenia vôbec. Ešte raz ďakujeme…
Kompletný test nájdete v MOTOMAGAZÍNE č.: 6/2008, ktorý bude v predaji od 20. mája a teraz si aspoň užite megagalériu obrázkov priamo z testovania, marockého vidieku a mesta Tiznit, kde som bol ubytovaný.
Krátko o Maroku Maroko je krajina patriaca do severozápadnej Afriky, ktorá vďaka Giblartárskemu prieplavu (14 km) je veľmi ľahko dostupná pre turistov z Európy. S Marokom má i Slovensko bezvízový trojmesačný styk a tak ak stojíte o dobrodružstvo na enduro motorkách, táto krajina vám všetko poskytne. Od celkom ekonomicky zdravého severu až po čisto chudobný stred a juh s vyprahnutou krajinou, ktorú pretína pohorie Atlas sa dá cestovať asfaltovými cestami bez spevnených krajníc. Pohorie Atlas dodáva krajine dobrodružný ráz a tak na jednej ceste môžete nastúpať až do výšky 4 000 m. n . m., alebo vyskúšať si saharský piesok. Pokiaľ túžite po drobrodružstve, nájdete si cestu, ktorá konči vo vyprahnutej krajine a môžete dobrodružne pokračovať nedotknutou púštnou krajinou ? na vlastné nebezpečenstvo. Ak máte dosť prachu a piesku môžete zatočiť k Atlantickému oceánu a niekoľko dní stráviť kúpaním v oceáne. Pokiaľ volíte jazdu na motorke, tak vždy v skupine a berte si všetko so sebou, čo sa vám môže na motorke pokaziť. Miestni ?všetkoopravári? vám opravia a pozvárajú všetko čo môžu, ale ich možnosti sú veľmi obmedzené.
Môj pocit z Maroka je taký, že to je vcelku cenovo dostupná, bezpečná a priateľská krajina s orientálnym nádychom, vhodná na spoznávanie všetkého čo sa tu ponúka. 70 % obyvateľstva tvoria Arabi, zvyšok sú Berberi. Úradný jazyk je arabčina, ale všade sa tu hovorí i po francúzsky. Keď ste v Maroku, ste v Marockom kráľovstve a počítajte s tým, že tu ?panuje? islamské náboženstvo. Ale asi ho Maročania moc neberú celkom vážne, pretože sme na ulici stretli spitého araba pod obraz boží, a to ešte nebol ani obed a alkohol z neho ťahal na dva metre. Inak v Maroku žije celkom 27 miliónov obyvateľov a údajne je ich skoro 50 % negramotných. Test Tenere bol teda nielen o tom aký je to motocykel, ale i tom, aby sme sa už na vlastnej Tenere opäť do tejto krajiny vrátili a spoznali ju ešte viac a možno naviedli na toto dobrodružstvo i vás.
Krasny stroj dokonca by tobola zasa yamaha keby som nemal TA len ma to jednu chybicku ked som ju skusal na vystave v ba tak som kapanek nedociahol na zem ani len spickami noh co uz takze mozno casom ale je to vaaaaaaaaaaaaazne pekny stroj a ked je aspon tak spolahlivy ako bol jej predchodca tak potom mooooooze byt
Opet skvele 🙄
Myslim ,ze to bude bestseller ak na nej neobjavi nejaka chyba, predsa len je to novy model. Ale uz teraz o tom pochybujem 😁 .
Nieje spodne uchytenie zadneho tlmica moc vytrcene dospodu ? Zda sa mi to take chulostive.
italofighter Má vysoké zdvihy, ale pri sadnutí mierne dosadne, mám 181 cm, nemal som problém so stabilitou a dočiahnutím na zem. Nebola náhodou na výstave v pevnom stojane? Nezdá sa mi, že by len tak stála na bočáku.
TomThomas Možno tak vyzerá, ale ja som z toho taký pocit nemal, a ani sa mi nezdá, žeby to u obdobných modeloch konkurencia nejako zvlášť chránila. Inak to by musel byť extrém to chytiť o niečo na zemi, myslím, že ani najvyšší mestský obrubník sa ho nedotkne, ale človek nikdy nevie…
VladiB presne tak bola v pevnom stojane a je…. som si koleno ked som naskakoval na nu 😈 ale myslim ze keby sa kusok aj keby boli take zdvihy ako boli v pevnom stojane tak sa daju upravizt znizenim a potom jaaaaj no bral by som hned sak mozno casok ked ma omrzi TA tak bude znova yamaha
TomThomas Takže 9. júna na okruhu v Mostě.
Inak je to celkom jednoduché. Od 14 do 18 h. sú vyhradené jazdy pre VIP hostí. VIP neznamená že to nie si ty. VIP hosť znamená, že každý autorizovaný predajca YAMAHA si tu môže pozvať hostí a to z radov už svojich zákazníkov a na druhej strane hostí, ktorí nevlastnia, alebo aj vlastnia Yamahu, ale majú záujem vyskúšať si niektorí z nových modelov. Stačí sa teda zaregistrovať s touto požiadavkou u jedného z predajcov Yamaha a neodmietne ťa. Dostaneš pridelené jazdy na okruhu, alebo mimo okruhu napr. aj na Tenere.
Okruh: YZF-R6, YZF-R1, FZ1NA, FZ1S, FZ6N S2, FZ6S S2, YZF-R125
Mimo okruh: MT01, MT03, FJR1300A, XT660Z, WR250R, WR250X, TDM900, XT660X, XV1900A, XVS1300A, XJR1300, TMax, XMax, XCity
Celkovo je v tomto čase vyhradených 500 jázd, takže sa ujde každému. Akurát je to dosť daleko, ale myslím, že kto má chuť na Yamahu, tak si ten deň dovolenky vezme
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Temny
16. mája 2008 at 11:17
To je az neskutocne krasny stroj na Youtube je aj video ako sa prehana po pusti
cim viac ju kukam tym viac sa mi paci
VladiB
16. mája 2008 at 11:41
Pozeral som ho, všetko aj prospekty čo mám od Yamahy sú fotené v Maroku.
kxbibo
16. mája 2008 at 13:12
Pekná motorečka.
italofighter
17. mája 2008 at 5:13
Krasny stroj dokonca by tobola zasa yamaha keby som nemal TA len ma to jednu chybicku ked som ju skusal na vystave v ba tak som kapanek nedociahol na zem ani len spickami noh co uz takze mozno casom ale je to vaaaaaaaaaaaaazne pekny stroj a ked je aspon tak spolahlivy ako bol jej predchodca tak potom mooooooze byt
TomThomas
18. mája 2008 at 8:43
Opet skvele 🙄
Myslim ,ze to bude bestseller ak na nej neobjavi nejaka chyba, predsa len je to novy model. Ale uz teraz o tom pochybujem 😁 .
Nieje spodne uchytenie zadneho tlmica moc vytrcene dospodu ? Zda sa mi to take chulostive.
VladiB
19. mája 2008 at 13:15
italofighter Má vysoké zdvihy, ale pri sadnutí mierne dosadne, mám 181 cm, nemal som problém so stabilitou a dočiahnutím na zem. Nebola náhodou na výstave v pevnom stojane? Nezdá sa mi, že by len tak stála na bočáku.
VladiB
19. mája 2008 at 13:22
TomThomas Možno tak vyzerá, ale ja som z toho taký pocit nemal, a ani sa mi nezdá, žeby to u obdobných modeloch konkurencia nejako zvlášť chránila. Inak to by musel byť extrém to chytiť o niečo na zemi, myslím, že ani najvyšší mestský obrubník sa ho nedotkne, ale človek nikdy nevie…
italofighter
19. mája 2008 at 16:03
VladiB presne tak bola v pevnom stojane a je…. som si koleno ked som naskakoval na nu 😈 ale myslim ze keby sa kusok aj keby boli take zdvihy ako boli v pevnom stojane tak sa daju upravizt znizenim a potom jaaaaj no bral by som hned sak mozno casok ked ma omrzi TA tak bude znova yamaha
TomThomas
19. mája 2008 at 20:34
VladiB budem Ti vdacny ak sem hodis info ked bude nejaky ten Yamaha den pre verejnost nech
ju opacime aj my 😉 .
VladiB
23. mája 2008 at 7:16
TomThomas Takže 9. júna na okruhu v Mostě.
Inak je to celkom jednoduché. Od 14 do 18 h. sú vyhradené jazdy pre VIP hostí. VIP neznamená že to nie si ty. VIP hosť znamená, že každý autorizovaný predajca YAMAHA si tu môže pozvať hostí a to z radov už svojich zákazníkov a na druhej strane hostí, ktorí nevlastnia, alebo aj vlastnia Yamahu, ale majú záujem vyskúšať si niektorí z nových modelov. Stačí sa teda zaregistrovať s touto požiadavkou u jedného z predajcov Yamaha a neodmietne ťa. Dostaneš pridelené jazdy na okruhu, alebo mimo okruhu napr. aj na Tenere.
Okruh: YZF-R6, YZF-R1, FZ1NA, FZ1S, FZ6N S2, FZ6S S2, YZF-R125
Mimo okruh: MT01, MT03, FJR1300A, XT660Z, WR250R, WR250X, TDM900, XT660X, XV1900A, XVS1300A, XJR1300, TMax, XMax, XCity
Celkovo je v tomto čase vyhradených 500 jázd, takže sa ujde každému. Akurát je to dosť daleko, ale myslím, že kto má chuť na Yamahu, tak si ten deň dovolenky vezme
VladiB
25. mája 2008 at 9:07
Viac info k akcii v Moste:
[linka][linka]