Spravodajstvo

Máš rád retro? Doremi kit spraví z tvojej novej CB400F 40 ročnú CBX400F

Publikovaný

on

Mne osobne sa tieto retro úpravy veľmi páčia. Či je to štýlom zobrať staré telo a napchať ho novým hardware (restomod), alebo opačným smerom, teda zobrať novú motorku a vizuálne ju premeniť na staršiu generáciu. Samozrejme, technika ostáva moderná, mení sa len vzhľad.

A presne v tomto duchu sa nesie úprava japonskej firmy Doremi, ktorá sa tuningom motoriek zaoberá už dlhšie a v princípe sa venuje všetkým domácim značkám, pre ktoré vyrába retro komponenty na mieru. Avšak teraz si na paškál zobrala súčasnú CB400F, ktorú vizuálne priblížila klasickej CBX400F z roku 1980. Ak sa pýtate aký to má zmysel, tak jednoznačne je to z môjho pohľadu vzdanie úcty predchodcovi. A na strane druhej, tie retro farby sú na novej motorke fakt sexi.

V kite okrem nového sfarbenia či dobového nápisu CBX 400F na bok motorky dostanete aj časti novej kapotáže – nádrž alebo celú zadnú časť, ktorá sa za spolujazdcom dvíha smerom hore (je aj verzia ukončená kolmo). Totálne retro. Čerešničkou na torte je však niečo iné – súčasná CB400 má vetvy zvodov vedené rovnobežne kolmo na vozovku, avšak pôvodná CBX400 ich mala pomotané a vedené po pravej strane motorky. A hádajte čo? Úpravca si dal tú námahu a zvody upravil do rovnakej podoby ako v 80. rokoch. Trocha šialené? Dosť!

Na výber sú celkovo 4 farebné kombinácie, takže sa nemusíte báť, že práve tú vašu stretnete na každom rohu. I keď pochybujem, že sa nejaký kit dostane až do našich končín. Určite vás bude zaujímať jeho cena. Čo myslíte, koľko? Schválne tipnite si. No ok, nebudem napínať, je to približne 2000 EUR. Málo či veľa?

Firma ide očividne retro štýlom aj vo svete internetu, pretože akokoľvek som sa snažil, nedokázal som od nich zohnať fotky vo vyššom rozlíšení než v tom z roku 1999. Ale aj tak, aspoň sa pokochajme tým, čo je. Za redakciu motocykel.sk určite palec hore!

Pridaj komentár

Najčítanejšie

Exit mobile version